Oranžoví sa v roku 2020 skutočne pochlapili a priniesli svoj kompletne prepracovaný vrcholný model, ktorý interne označujú ako "Beast". Nová beštia je postavená na novom ráme, ktorý je ľahší o 2 kg s novým hliníkovým podsedlákom. Rám používa motor ako nosný prvok, vďaka čomu je až 3 x pevnejší ako u poslednej generácie. Podvozok je samozrejme z dielne domáceho WP a brzdy od talianskeho Bremba s prednými radiálnymi top monoblokmi Stylema. O sériové obutie sa postaral Bridgestone, pričom zadná pneumatika má teraz väčšiu šírku 200 mm. Agresívnejšiemu dizajnu však podľahla nádrž, ktorá je teraz o 2 litre menšia a má objem 16 litrov.
Motor musel prejsť dôkladnou reformou už len z dôvodu splnenia prísnejšej emisnej normy Euro5. A veľmi pozitívne je, že nestratil výkon, ale práve naopak posilnil zo 174 na 177 koní. A to aj vďaka novému náporovému saniu vzduchu cez otvor v strede predného svetlometu. KTM ušetrila potrebné deká aj na motore a celkovo nový Super Duke R schudol až 6 kilogramov, takže váži v suchom stave 189 kg. Samozrejmosťou je už niekoľko rokov kompletná najmodernejšia elektronická výbava, Full LED svetlomet a plne farebná TFT prístrojovka.