Nový model Challenger charakterizuje kombinácia svalnatého amerického dizajnu, najmodernejších elektronických systémov a prvotriedneho komfortu, čo má priniesť bezkonkurenčný zážitok z jazdy.
S Challengerom prichádza na trh v prvom rade úplne nová pohonná jednotka s označením Power Plus, ktorá nemá s motorom Thunder Stroke prakticky nič spoločného. Dvojvalec so zdvihovým objemom 108 kubických palcov, čo zodpovedá 1.769 ccm, dostal štvorventilový rozvod DOHC a chladenie kvapalinou bez rebrovania. Motor, ktorého valce zvierajú uhol 60°, je pritom vybavený mazaním s polosuchou skriňou a bezúdržbovými hydraulickými zdvihákmi ventilov. Ako uviedol viceprezident Indian Motorcycles Reid Wilson: „Indian Challenger prináša novú úroveň výkonu pre jazdcov, ktorí chápu, že zdanlivo malé detaily robia zásadné rozdiely. Našim zámerom bolo urobiť bagger, ktorý prekračuje štandardy výkonu, ovládateľnosti, pohodlia a použitých technológií". Posúďte sami, ako sa im to podarilo. Výrobcom udávaný výkon je 122,5 k pri 5.500 ot./min. a krútiaci moment 178 Nm pri 3.800 ot./min. Ako je u značky Indian zvykom, základ podvozku tvorí rám z hliníkovej zliatiny s kyvnou vidlicou z rovnakého materiálu. Vzadu nájdeme centrálnu jednotku Fox s hydraulicky nastaviteľným predpätím pružiny a vpredu obrátenú teleskopickú vidlicu s priemerom 43 mm. Brzdová sústava pozostáva z radiálne montovaných monoblokov Brembo, ktoré zvierajú kotúče priemeru 320 mm. Vzadu je dvojpiestikový strmeň a kotúč priemeru 298 mm. U nového modelu Challenger zohrávajú veľmi dôležitú úlohu najmodernejšie asistenčné systémy. Aby sa vodič v každej situácii cítil bezpečne, o to sa stará systém Smart Lean Technology vybavený viacosou inerciálnou jednotkou. Ide o to, že namiesto klasickej kontroly trakcie je tu pokročilý dynamický systém a takisto ABS fungujúce i v náklone. Okrem trojice dynamických módov s príslušným nastavením palivovej mapy ponúka systém Drag Torque Control, zasahujúci pri prudkom brzdení motorom. Motorka, ktorá chce byť najlepším americkým baggerom musí mať zákonite nadštandardnú cestovnú výbavu. Okrem komfortného sedadla a bezkľúčového zapaľovania má nový Indian tempomat, bočné kufre s objemom 68 l a 100 watovú audio sústavu.
Dvojicu analógových budíkov dopĺňa 7 palcový dotykový TFT displej s navigáciou a plnou konektivitou. Predná kapotáž, pevne uchytená ku rámu, je vybavená nastaviteľným plexi-štítom a prieduchmi, ktoré sa dajú uzatvoriť. Jej tvary asi každému neulahodia, ale veľký reflektor s bočnými prúžkami z LED diód vyzerá perfektne. Indian Challenger je v ponuke ako matný Dark Horse s čiernym motorom, alebo efektne lakovaný Limited s množstvom chrómovaných dielov. Okrem pestrej palety doplnkov budú v ponuke dve sady príslušenstva. Pre Dark Horse je určený kit Rogue Collection s čiernymi dielmi a zdvihnutými riadidlami. Na Limited sa bude hodiť Tour Collection s vyšším plexi štítom, opierkami pre vodiča i spolujazdca a stúpačkami na padacích rámoch.Kvapalinou chladený motor V2 s označením Power Plus, ktorého valce zvierajú uhol 60°, má zdvihový objem 1.769 ccm a štvorventilový rozvod DOHC. Najvýkonnejší bagger Indian Challenger má udávané parametre 122,5 k pri 5.500 ot./min. a krútiaci moment 178 Nm pri 3.800 ot./min.
Text: M. Masničák
Foto: Indian Motocycles