AMERICKÝ BAGGER

Najstarší americký výrobca motocyklov Indian uviedol na trh najvýkonnejší bagger značky, ktorý prináša tú najvyššiu úroveň výbavy vo svojej triede.

AMERICKÝ BAGGER

Nový model Challenger charakterizuje kombinácia svalnatého amerického dizajnu, najmodernejších elektronických systémov a prvotriedneho komfortu, čo má priniesť bezkonkurenčný zážitok z jazdy.

S Challengerom prichádza na trh v prvom rade úplne nová pohonná jednotka s označením Power Plus, ktorá nemá s motorom Thunder Stroke prakticky nič spoločného. Dvojvalec so zdvihovým objemom 108 kubických palcov, čo zodpovedá 1.769 ccm, dostal štvorventilový rozvod DOHC a chladenie kvapalinou bez rebrovania. Motor, ktorého valce zvierajú uhol 60°, je pritom vybavený mazaním s polosuchou skriňou a bezúdržbovými hydraulickými zdvihákmi ventilov. Ako uviedol viceprezident Indian Motorcycles Reid Wilson: „Indian Challenger prináša novú úroveň výkonu pre jazdcov, ktorí chápu, že zdanlivo malé detaily robia zásadné rozdiely. Našim zámerom bolo urobiť bagger, ktorý prekračuje štandardy výkonu, ovládateľnosti, pohodlia a použitých technológií". Posúďte sami, ako sa im to podarilo.

challenger5.jpg
Výrobcom udávaný výkon je 122,5 k pri 5.500 ot./min. a krútiaci moment 178 Nm pri 3.800 ot./min. Ako je u značky Indian zvykom, základ podvozku tvorí rám z hliníkovej zliatiny s kyvnou vidlicou z rovnakého materiálu. Vzadu nájdeme centrálnu jednotku Fox s hydraulicky nastaviteľným predpätím pružiny a vpredu obrátenú teleskopickú vidlicu s priemerom 43 mm. Brzdová sústava pozostáva z radiálne montovaných monoblokov Brembo, ktoré zvierajú kotúče priemeru 320 mm. Vzadu je dvojpiestikový strmeň a kotúč priemeru 298 mm. U nového modelu Challenger zohrávajú veľmi dôležitú úlohu najmodernejšie asistenčné systémy. Aby sa vodič v každej situácii cítil bezpečne, o to sa stará systém Smart Lean Technology vybavený viacosou inerciálnou jednotkou. Ide o to, že namiesto klasickej kontroly trakcie je tu pokročilý dynamický systém a takisto ABS fungujúce i v náklone. Okrem trojice dynamických módov s príslušným nastavením palivovej mapy ponúka systém Drag Torque Control, zasahujúci pri prudkom brzdení motorom. Motorka, ktorá chce byť najlepším americkým baggerom musí mať zákonite nadštandardnú cestovnú výbavu. Okrem komfortného sedadla a bezkľúčového zapaľovania má nový Indian tempomat, bočné kufre s objemom 68 l a 100 watovú audio sústavu.
challenger3.jpg
challenger4.jpg
Dvojicu analógových budíkov dopĺňa 7 palcový dotykový TFT displej s navigáciou a plnou konektivitou. Predná kapotáž, pevne uchytená ku rámu, je vybavená nastaviteľným plexi-štítom a prieduchmi, ktoré sa dajú uzatvoriť. Jej tvary asi každému neulahodia, ale veľký reflektor s bočnými prúžkami z LED diód vyzerá perfektne. Indian Challenger je v ponuke ako matný Dark Horse s čiernym motorom, alebo efektne lakovaný Limited s množstvom chrómovaných dielov. Okrem pestrej palety doplnkov budú v ponuke dve sady príslušenstva. Pre Dark Horse je určený kit Rogue Collection s čiernymi dielmi a zdvihnutými riadidlami. Na Limited sa bude hodiť Tour Collection s vyšším plexi štítom, opierkami pre vodiča i spolujazdca a stúpačkami na padacích rámoch.

challenger2.jpg
Kvapalinou chladený motor V2 s označením Power Plus, ktorého valce zvierajú uhol 60°, má zdvihový objem 1.769 ccm a štvorventilový rozvod DOHC. Najvýkonnejší bagger Indian Challenger má udávané parametre 122,5 k pri 5.500 ot./min. a krútiaci moment 178 Nm pri 3.800 ot./min.

indian4.jpg
indian1.jpg


Text: M. Masničák

Foto: Indian Motocycles

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre