anglický HOOLIGAN

Anglický chuligán, alebo v origináli Hooligan – to je jednoducho výtržník a vandal, ktorý robí bordel kdekoľvek sa objaví. Ja som týždeň strávil v spoločnosti nového chuligána z dielne anglickej značky Triumph. Bitky a násilie boli na každodennom poriadku.

anglický HOOLIGAN

Zo 675 je 765
Triumph nás príjemne prekvapil svojou novinkou Street Triple 765. Starší trojvalec 675 už nestíhal držať krok s euronormou, takže ho Triumph jednoducho hodil do koša a vymenil za nový motor, ktorý má podľa súčasného trendu bližšie k osemstovke ako k šesťstovke. Už v základnej verzii S ponúka o 7 koní viac oproti svojmu predchodcovi (zvýšenie zo 106 na 113 koní) a predovšetkým elektronické ovládanie plynu Ride by Wire, dva jazdné režimy a trakčnú kontrolu. Silnejší a podstatne lepšie vybavený model R má 118 koní, plne nastaviteľný podvozok Showa, monoblokové radiálne brzdy Brembo, veľký 5 palcový TFT prístrojový panel, až 4 jazdné režimy a množstvo ďalších fíčrov. No a mne sa do ruky dostal ten najsamlepší Street Triple RS. Okruhovo ladený Stríťák s výkonom 123 koní má navyše piaty okruhový jazdný režim Track, výbornú dvojkotúčovku Brembo M50 a hlavne fakt premakaný podvozok. Predná vidlica Showa Big Piston a vzadu Öhlins s oddelenou expanzkou. Samozrejme všetko kompletne nastaviteľné.

1a0a0485.jpg

Ako hodinky
Nový trojvalec ide ako hodinky. Nie že by vrčal tak potichu, ale má skutočne krásny plynulý priebeh výkonu. Hľadal som v otáčkovom pásme nejaké miesto, odkedy to začína byť také agresívnejšie, divoké, ale nenašiel som ho. Motor v podstate naberá na výkone úplne postupne. Na „menší zdvihový objem" má pekne silný spodok a krásne zrýchľuje už od dvoch - troch tisíc. Pri štyroch – piatich tisícoch začne digitálny otáčkomer postupne meniť farbu na červenú a motor získava chrapľavejší zvuk. Hlavne keď ho len tak zrazu chytím pod krk a rýchlo potiahnem za plynovú rukoväť. Nie je to ani tak zavíjanie vo výfuku, ako skôr výrazné revanie v airboxe, ktorého si jazdec užíva plnými dúškami. Pri siedmich tisícoch to začína byť ostrejšie, no všetko postupne plynule, bez veľkého skoku. Otáčky, rev motora, trojvalcový prejav - hladina adrenalínu stúpa a to sa trojvalec len začína rozbiehať. Osem, deväť, desaťtisíc. A chce ešte viac.

1a0a0497.jpg

Tri valce radosti
Tak mu to dávam a beztrestne ho točím do červeného pri 12.500 otáčkach. No to už na trojke letíte na diaľnici vysoko nepovolenou rýchlosťou. Na okruhu na cieľovej rovinke v pohode točíte rýchlosti nad 220 km/h, takže o menšom zdvihovom objeme v tomto prípade nemôže byť ani reč. Samozrejme, litrový Speed Triple s tým celým zamáva ešte trochu viac (140 koní a 112 Nm), no pre mňa osobne je toto oveľa väčšia sranda. Speed Triple 765 má rovnako rád otáčky ako jeho predchodca 675. A otáčky ja úplne milujem. Otáčky, otáčky, otáčky. Nemusím ich točiť, pretože oproti štvorvalcovej šesťstovke má trojvalcová takmer osemstovka poriadny krútiaci moment už v stredných otáčkach. Nemusím, no môžem. A ja rád môžem.

Okruhové gény
Street Triple vo verzii RS je ladený nielen na cestu, ale aj na skutočné okruhové využitie. Predná plne nastaviteľná vidlica Showa Big Piston je stvorená práve pre okruhových nadšencov. Rovnako tak aj zadný Öhlins robí pretekárskym dušiam veľkú radosť. Sériové naladenie je využiteľné aj v bežnej premávke. Samozrejme, občas vás to trošku vytrasie na rolete pred križovatkou a na panelke si cestovanie v žiadnom prípade neužívate. No táto motorka musí držať stopu v ostrých zákrutách, takže každodenné pohodlie cestou do práce hľadajte skôr vo verzii S. Na okruh som sa bohužiaľ počas testu s Triplíkom RS nedostal, no v zákrutách som si športovo ladený podvozok užíval plnými dúškami. Sériové obutie Pirelli Diablo Supercorsa SP drží fakt ako prilepené. Pri adrenalínovej jazde oceňujem aj sériový Quickshifter a hlavne predné brzdy. Monoblokové Brembo M50 nemôžete nemilovať. Jednoducho výborne zladený stroj v každom smere, ktorý je stvorený pre všetkých zákrutových maniakov a pravidelných návštevníkov okruhových dní.

1a0a0509.jpg
1a0a0504.jpg
1a0a0507.jpg
1a0a0503.jpg
1a0a0514.jpg

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, 12 ventilov, DOHC
Zdvihový objem: 765 ccm
Vŕtanie x zdvih: 77,99 x 53,38 mm
Maximálny výkon: 123 k pri 11.700 ot./min.
Najvyšší krútiaci moment: 77 Nm pri 10.800 ot./min.
Príprava zmesi: elektronicky riadené vstrekovanie paliva
Štartovanie: elektrický štartér
Zapaľovanie: elektronické
Prevodovka: 6 stupňová
Spojka: viaclamelová v olejovej náplni
Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK
Rám: hliníkový, rúrkový, dvojitý chrbticový
Pruženie vpredu: obrátená teleskopická vidlica Showa, 41 mm, zdvih 115 mm, plne nastaviteľná
vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka Öhlins, zdvih 131 mm, plne nastaviteľná
Brzdy vpredu: dvojkotúčová s priemerom 310 mm, štvorpiestikové monoblokové strmene Brembo M50, radiálne
vzadu: kotúčová s priemerom 220 mm, jednopiestikový strmeň
Disky kolies: zliatinové, päťlúčové
Pneumatiky vpredu: 120/70-17 vzadu: 180/55-17

ROZMERY A HMOTNOSTI
Rázvor: 1.410 mm
Výška sedla: 825 mm
Objem palivovej nádrže: 17,4 l
Suchá hmotnosť: 166 kg
Motocykel na test zapožičal: Motocorse Bratislava

1a0a0606.jpg

Text: Massimo, Foto: Autor

Buďte s nami v kontakte

Komentáre