Balíme kufre a letíme otestovať nový Trident

Prvá motorka s menom Trident vznikla zo spolupráce dnes slávneho Triumphu a neexistujúcej BSA. Zámer bol urobiť stroj, ktorý nebude vystupovať z konformity britských strojov neskorých 60tych rokov (dominovali radové dvojvalce) no bude silnejší a bude postrádať akékoľvek vibrácie. Padla voľba na radový trojvalec.

Balíme kufre a letíme otestovať nový Trident

Primárny (aj sekundárny) prevod bol reťazou, každý valec mal svoj karbec. Motor mal rozvod OHV a bol jemne podštvorcový. Prevodovka bola najskôr štvor, neskôr päť stupňová.Mašina s výkonom 58 koní dokázala letieť 185km/h a štvrť míľový šprint zvládala za 13s. Volala sa Triumph T150/ rocket3/rocket three (označovaná rôzne)

trident-t150.jpg

Nástupcom sa stal Trident T160, ktorý mal športovejší rám, motor sklonený viac vpred. Športovosť podtrhli aj kratšie a kolmejšie posadené predné palice. T160- bola zase o kus rýchlejšia a do 200km/h jej chýbalo necelých 7km/h. Aj toto ju v princípe zadefinovalo ako britský superbike No1. V 1971 vyhrali tridenty prvé tri miesta Daytona race a svoje športové kvality potvrdil v best of the best roadracingu- Isle of Man TT, kde vyhrali štyri roky po sebe (1971-1975). Aj preto je asi najlegendárnejší športový triumph je Trident s prezývkou Slippery Sam.

trident-t160.jpg
trident-slippery-sam.jpg

Na slávne meno sa Triumph pokúsil nadviazať v 90-tych rokoch. Na motorshow v Cologne prišiel s koncepciou trojvalcových modelov (Trophy, Tiger, Daytona, Speedtriple...) Naháč sa volal Trident 900 a prišiel v 1991. Mal , ako inak trojvalec, 885 kubíkov s troma karburátormi Mikuni. Dokázal zo seba vytlačiť stovku koní a 83 Izákov Ňútnov. Navážil na tú dobu slušných 235kg(natankovaný). Aj vďaka tomu fičal 215km/h. Oproti triplu bol menej športový.

trident-900.jpg

Ani týždeň nás však nedelí od predstavenia z brusu nového Triumphu Trident 660. Jeho úloha je opäť rozdielna. Tentokrát bude plniť funkciu Entry lebel biku do anglickej rodiny „ostrých naháčov". Je vybavený trojvalcom, ktorý vychádza zo street tripla. Má iný rám iné pruženie, ale bude určite bodovať výbavou a dizajnom. A ako sa na ňom jazdí sa dozviete už v najnovšom vydaní SMC. Zatiaľ sledujte web a hlavne Facebučík, kde Vám Mišo určite pustí zopár pekných fotiek a videí priamo zo španielskeho Tenerife kam sa už budúci víkend chystá.

Buďte s nami v kontakte

Komentáre