Dobytie Ameriky úspešné
Bavoráci sa znova pokúšajú o dobytie Ameriky. Nemci to už sa v minulosti skúšali s cruiserom R 1200 C, no veľa vody s malým motorom nenamútili. Tisícdvesto je na cruiser "proklatě" málo. Nevýhodou boxer motora je, že vytŕča príliš široko do strán už pri objeme 1200 kubíkov. Predstavte si ako veľmi by vytŕčal pri objeme 1800. A práve preto BMW postavilo úplne nový boxer motor s rozvodom OHV pomocou vačkového hriadeľa, ktorého hlava je oveľa nižšia. Hlavnou z nevýhod rozvodu OHV je nevhodné použitie u vysokootáčkových motorov, no R 18 nemusí v žiadnom prípade ísť točky, musí hlavne poskytovať krútiaci moment. A toho je tu fakt hromada - 158 Nm pri 3.000 otáčkach a v najviac využívanom rozmedzí 2.000 - 4.000 otáčok vždy viac ako 150 Nm. Maximálny výkon nás pri motorkách cruiser veľmi netrápi, no 91 koní pri 4.750 otáčkach tiež nie je úplne na zahodenie. Pre zaujímavosť celý motor R 18 s prevodovkou a nasávacím systémom váži 110,8 kg. Prevodovka je 6 stupňová, spojka moderná antihoppingová.
Cruser, bobber aj opičák
Detaily motora už poznáme nejaký ten piatok, no na finálny dizajn R 18-tky sme čakali až dodnes. Čo hovoríte, oplatilo sa? Nemec sa nezaprie a dizajnom nádrže kopíruje staré modely BMW R5 z tridsiatych rokov. A rovnako aj predná oplechovaná vidlica vyzerá ako z prvej republiky. Hlavnou dominantou dizajnu je samozrejme obrovský boxer motor, ktorý bude ozdobou mnohých amerických garáži a určite aj nejakej tej slovenskej. BMW nám však rovno naservírovalo aj tri možné dizajnové variácie, ktoré si budete môcť poskladať v online konfigurátori. A bude ich určite ešte viac, R 18 by mala byť prudko individuálna záležitosť, takže výsledný dizajn bude záležať na vás - na vybraných riadidlách, sedadle, blatníkoch, ráfikoch kolies či úplných detailoch ako sú napríklad frézované diely. Teda okrem základného cruiser prevedenia môžete mať pod zadkom aj bobberovské jednosedadlo alebo v rukách vysokánske "ape hanger" riadidlá, teda takzvané opičáky.