Royal Enfield Continental GT
Indický Royal Enfield pred pár rokmi predstavil svoj sériový kafáč s označením Continental GT. Podľa slov indických marketingových mágov – najľahší, najsilnejší a zároveň najrýchlejší Royal Enfield v histórii, čo v podstate nie je až taká veda, keď továreň produkuje už viac ako 50 rokov ten istý motocykel a zrazu urobí pár malých úprav. Motor s objemom 535 ccm dosahuje 29 koní a 44 Nm, takže až o taký blesk sa vlastne nejedná. Každopádne je to jednoznačne najkrajší sériovo vyrábaný Royal Enfield, ktorý sa snaží preraziť aj mimo Indie. Americký dovozca motocyklov tejto značky oslovil renomovaného úpravcu Federal Moto z Chicaga, aby z ich sériovej motorky urobil pekný custom.
Federal Moto
Mike a Peter z Federal Moto sa tejto výzvy zhostili s radosťou a za mesiac dali dohromady tento pekný café racer so sedadlom v štýle „brat". Kompletne prekopaná je zadná časť – vyrobený nový podsedlák a namiesto dvoch pružiacich jednotiek použitá centrála na upravenej kyvnej vidlici trojuholníkového tvaru. Namiesto originálnej masívnejšej nádrže použili menšiu nádrž z Hondy CB 360 zo sedemdesiatych. Elegantný finálny vzhľad pridala Enfieldu hlavne vydarená farebná kombinácia. Tá je okopírovaná z indickej vlakovej súpravy Grand Trunk Express, ktorá ide 2185 km dlhú cestu z Chennai, kde sa nachádza továreň Royal Enfield, až do Delhi.
Foto: Daniel Peter