Dobrý parťák do mesta

Keeway Cityblade 125 môžu okrem 16 ročných teenagerov osedlať aj držitelia automobilových vodičákov.

Dobrý parťák do mesta

Veľa muziky za málo peňazí

Skútre Keeway sa vyrábajú v modernej čínskej fabrike, ale všetky novo vyvinuté modely sú navrhnuté a vyvinuté vo vývojovom centre Benelli v Taliansku. Dizajn skútra je vecou vkusu, ale myslím si, že Cityblade svojim dizajnom nikoho neurazí. Vzhľadom aj kvalitou spracovania sa smelo môže postaviť zavedenej japonskej aj európskej konkurencii a svojou cenou ich určite prekonáva. Čo za cenu 1.800 eur ponúka? Pohon zabezpečuje štvortaktný vzduchom chladený jednovalec o objeme 124 ccm, ktorý má síce výkon necelých 10 koní, ale do mesta a občasné výlety po okolí to úplne postačuje. Nadštandardom sú kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, predné aj zadné LED smerovky a zadné LED svetlo. Skúter je vybavený bočným aj hlavným stojanom. Pohotovostná hmotnosť je 128 kg, takže s ovládaním nebude mať problém ani útle žieňa. Ja som pri svojej výške 176 cm úplne v pohode dosiahol oboma nohami na zem. Ale dosť rečí, ide sa jazdiť.

69a0284.jpg
69a0266.jpg
69a0278.jpg

Žiletka do veľkomesta

Hneď po prevzatí skútra od predajcu som sa s ním vrhol do víru veľkomesta. Kto už niekedy jazdil po Bratislave, vie o čom premávka v tomto meste je. Nekonečné kolóny, zápchy, pomalé posúvanie prúdov áut. Nič z tohto nie je pre Cityblade problém. Ozaj sa ako žiletka zarezal do premávky. Aj keď výkon motora nie je vysoký, na mestskú premávku úplne postačuje, nikdy som nebol jej brzdou. Skútrik je uzučký, to znamená, že sa s ním dostanete do každej medzery medzi autami. Pri rozjazde z križovatky vám do rýchlosti cca 60 km/h nebude stíhať 80 % bežných áut. Zrýchlenie je do rýchlosti 70 km/h plynulé, maximálnu rýchlosť výrobca udáva 90 km/h. Ja som z neho dostal tachometrových 94 km/h, to všetko pri mojej hmotnosti 95 kg a silnom nárazovom vetre. Nosnosť skútra je 160 kg, takže sa na ňom odvezú dvaja ľudia. Dynamické vlastnosti potom klesnú, ale v meste sú stále dostačujúce. Skútrik je vybavený 14 palcovými kolesami, takže nejaké nerovnosti, výmole ani obrubníky nerobia pri jazde problémy. O bezproblémovom parkovaní je snáď aj zbytočné písať. Vzhľadom na rozmery s ním zaparkujete všade. Jednoducho do mesta je skútrik ideálny parťák.

Žiletka mimo mesta

Aj keď je Cityblade prioritne určený do mesta, nestratí sa ani na cestách po okolí. Diaľnicu som vzhľadom k maximálke 90 km/h nevyskúšal, okresné cesty áno. Po opustení Bratislavy som otočil pravou rukoväťou na maximum a vyžmýkal som z neho cestovných 80 – 85 km/h. S takouto rýchlosťou sa dá už v pohode cestovať. Čo mi však vadilo, bol nízky čelný štít. V meste to vodič nejako nevníma, ale mimo mesta bol silný nárazový vietor cítiť. Pri dochádzaní na dlhšie vzdialenosti by som určite porozmýšľal nad vyšším čelným štítom, alebo nad verziou Tour, ktorá disponuje vyšším veterným štítom. Čo mi však spôsobovalo mimoriadnu radosť bola spotreba žiletky. Mne vyšla cca 2,5 litra na 100 km, ale musím sa priznať, že som jazdil čo to dalo. Takže pri 7 litrovej nádrži pod sedlom je akčný rádius približne 280 km. Pod sedadlom sa nachádza aj odkladací priestor na Jet prilbu a nejaké robnosti. Privítal by som aj 12 voltovú zásuvku, ale vzhľadom k cene sa jej absencia dá prepáčiť.

69a0295.JPG
69a0294.JPG
69a0293.JPG

Resumé

Cityblade ma veľmi milo prekvapil. Do mesta výborný spoločník, cenou a prevádzkovými nákladmi nikoho nezruinuje. Pri jazde a parkovaní v meste ušetrí kopec času, stresov a starostí.

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre