Úpravy na motore, predovšetkým na vstrekovaní a celom palivovom systéme boli zamerané hlavne na zvýšenie výkonu pri ostrých štartoch, kde Kawasaki trošku strácala na konkurenciu. Kawasaki od roku 2012 používa revolučné duálne vstrekovanie, pričom prvý vstrekovač má na starosti hlavne nízke a stredné otáčky a ten druhý postupne začína fungovať od 7.000 otáčok, pri postupnom vypínaní prvého vstreku. Výkon modelu 2018 bol posilnený predovšetkým v nízkych a stredných otáčkach s plynulejším prechodom do vysokých.
Kawasaki od roku 2011 používa prednú vidlicu Showa SFF s oddelenou funkciou tlmenia v ľavej vidlici a pruženia v tej pravej. Teraz v roku 2018 prichádza s jej druhou generáciou SFF - Type 2, ktorá ponúka lepšie fungovanie a hlavne precíznejšie možnosti nastavenia. Nové sú aj ERGO-FIT riadidlá - ridadidlá Renthal sú uchytené na novom držiaku s možnosťou nastavenia v 4 stupňoch. Rovnakou novinkou sú výškovo nastaviteľné stupačky v dvoch stupňoch s označením ERGO-FIT.