Výkon motora klesol zo 125 na 111 koní, no zákazníkov poteší nová prevodovka s kratšou jednotkou pre jednoduchšie rozbiehanie a dlhšou šestkou, pri ktorej motor na diaľnici točí nižšie otáčky. Motor je uložený v upravenom ráme, ktorý lepšie pasuje ku klasickému vzhľadu tejto novej retro ikony. Stupačky sú posunuté nižšie a viac dopredu, jazdecká pozícia je aj vďaka vyšším a širším riadidlám viac vzpriamená, uvoľnená. RS je dokonca vybavená lepšími brzdami - štvorpiestiky sú radiálne upevnené a navyše aj monoblokové.
V elektronickej výbave pribudla dvojstupňová vypínateľná trakčná kontrola. V rámci modernej doby má Z900RS predný Full LED svetlomet a rovnako LED-kové je i zadné svetlo a smerovky. Klasické ručičkové budíky dopĺňa multifunkčý displej, ktorý okrem základných funkcií zobrazuje aj stav paliva v nádrži. Kawasaki sa podarilo postaviť perfektný retro stroj, ktorý vyzerá ako Z1 z roku 1972, no jazdí ako z roku 2018.