Kráska aj zviera - Ducati XDIAVEL

Modelom XDiavel vstupuje Ducati do nových vôd. Hovoríte, že ríšu cruiserov okúsil už „klasický" Diavel? Ten s X-kom v názve však zachádza podstatne ďalej...

Kráska aj zviera - Ducati XDIAVEL

Prelínanie svetov
Výrobca uvádza, že X-ko v názve v tomto prípade označuje „kríženca" viacerých svetov. XDiavel vraj prináša základné hodnoty Ducati, ako je vysoký výkon, pokročilá technika a v neposlednom rade štýl, do sveta, kde sa jazdí ležérne a s nohami ďaleko vpredu. Vraj v tomto prípade ide o „vzrušenie z jazdy v nízkych rýchlostiach". Toľko na úvod z kvetnatých vyjadrení fabriky z Bologne. Možno to na prvý pohľad nevidno, ale oproti dnes už zabehnutému modelu Diavel sa toho dosť veľa zmenilo. Poďme si to rozmeniť na drobné.

Dôraz na dizajn
Dizajnéri dbali na tradičné hodnoty cruiserov – v prvom rade dlhú a nízku siluetu. Za týmto účelom bol podvozok, presnejšie rázvor natiahnutý o 2,5 cm. Napriek celkovo mohutnej stavbe stroja sa dizajnéri snažili o minimalistické stvárnenie a čo možno najmenej zbytočností. V strohej stavbe vyniká a doslova svieti širokánske zadné koleso, hodnota 240 mm bola pred pár rokmi z ríše sci-fi. Výrazným vzhľadovým prvkom je aj masívny motor a neprehliadnuteľný je aj rúrkový priehradkový rám nad ním. O tom, že vzhľad je v tejto triede viac ako dôležitý a tvorcovia nechceli nič zanedbať svedčí aj presunutie vodného čerpadla do skrýše medzi valcami a predovšetkým presťahovanie chladiaceho potrubia priamo do útrob motora. Nevkusné gumené hadice sú tak minulosťou.

03-xdiavel-s.jpg
14-xdiavel-s.jpg

Riadny silák
Pomaly sa dostávame k jadru veci, samotnému „jadrovému reaktoru" poháňajúcemu XDiavel. Paradoxne, jasná reč čísiel je trochu rozpačitá. Valce boli prevŕtané a zdvihový objem v porovnaní s predchodcom Diavel trochu narástol, no hodnota maximálneho výkonu aj najvyšší krútiaci moment sú prekvapivo o niečo nižšie.
To podstatné, čo sa s motorom udialo, však odhalí až pohľad na krivky výkonu a predovšetkým krútiaceho momentu. Za všetko hovorí fakt, že krútiak vrcholí už pri 5.000 ot./min., čo je na pomery Ducati „prekliato nízko". No okamžite začína byť jasné, o čo konštruktérom šlo. Pamätáte si, keď sme hovorili o „vzrušení z jazdy v nižších rýchlostiach"? Krivka krútiaceho momentu už na
začiatku vystrelí prudko nahor a potom zostáva pokojná a vyrovnaná. Čo to znamená v praxi? Žiadne zbytočné a časté radenie, len ležérne otočenie plynom. A dva valce spoľahlivo potiahnu...
Pre tých, ktorým by nestačil poriadny záťah a našli obľubu v preklikávaní elektronického všeličoho, k dispozícii sú tri palivové mapy
s rozdielnym charakterom. Tu však moderná elektronika nekončí, pokračuje to trakčnou kontrolou, asistentom rozjazdu, tempomatom, chýbať nemôže ani ABS-ko fungujúce aj v zákrutách a v neposlednom rade máte počas jazdy pred očami tri a pol cólový farebný displej s ďalšími možnosťami zábaviek, komunikácie a kto vie čoho ešte.


Individualista
Pravdu povediac, XDiavel je individualista so silným charakterom už na prvý pohľad. Vyzerá akoby vyšiel z tuningovej dielne spod rúk odvážneho úpravcu. Novinka však podporuje individualizmus aj v inom smere. Verili by ste, že v jej sedle môžete mať až 60
rôznych polôh? Počty sú jednoduché – k dispozícii je až päť rôznych sedadiel. Vynásobte to štyrmi rôznymi polohami nôh na stupačkách. Ďalšie tri možnosti máte čo sa týka riadiel. A to je spolu rovných 60 kombinácií. Pokiaľ sa silní individualisti tešia, že XDiavel vyzerá ako jednomiestna motorka a kilometre si teda budú užívať výlučne sólo, môže dôjsť k malému sklamaniu. Na svedomí ho má sedadlo pre spolujazdca, ktoré je už v základe. Výrobca naviac ponúka možnosť komfortnejšieho sedadla
doplneného o opierku a vtedy sa už často môže stať, že na zamýšľaný individuálny výjazd sa vám nečakane nahlási aj partnerka...
Pokiaľ túžite po individuálnych úpravách svojho stroja, výrobca vychádza v ústrety početným príslušenstvom zahŕňajúcim
množstvo rôznych krytiek, nejaký ten plexištít a veľa iného.



Exkluzívny a ešte exkluzívnejší
XDiavel prichádza na trh v dvoch verziách –základnej a S-kovej. Čo sa týka farby, veľa na výber nemáte. Môže byť buď čierna, alebo čierna. Matná na základnej, či lesklá na verzii S. Jedným z hlavných rozoznávacích znamení týchto súrodencov sú disky
kolies. V základe sú zlatinové čierne, S-ko má lúče diskov parádne frézované. Nasleduje množstvo ďalších drobných
odlišností – kvalitnejšie pruženie a lepšie brzdové strmene, luxusnejší poťah sedadla, lesklý čierny motor doplnený o frézované hliníkové diely, to všetko a ešte ďalšie vymoženosti sú doménou verzie s prívlastkom S.

26-xdiavel-s.jpg
09-xdiavel-s.jpg
15-xdiavel-s.jpg
03-xdiavel-s.jpg
ducatixdiaveleicma201508.jpg
14-xdiavel-s.jpg






Buďte s nami v kontakte

Komentáre