Tu máte tie najsilnejšie pocity, ktoré sme si priniesli z Losail International Circuit v Katarskej Dohe, kde sa mimochodom jazdia aj GéPéčka. Skvelo zorganizovaný event predstavil túto novinku od Hondy tak, ako sa patrí. My sme radi, že sa s vami môžeme o všetko podeliť, lebo bez vás by to predsa nemalo zmysel.
Prečo je nový Fireblade SP nadpozemsky dobrý?
- DIZAJN - Už nebudete mať mokré sny len z talianskych prdeliek. Táto japonka otvára ústa okoloidúcim úplne dokorán. A je jej jedno, či sú to ústa zarastené bradou, alebo „vystajlované" rúžom. Je skrátka pekná až sa jej chcete dotýkať. Z viacerých uhlov pripomína ikonickú RC213V.
- ZVUK – do 6000 je to skoro až impotencia. Nad touto hranicou sa ale otvorí v pánovi Akrapovičovi klapka a máte pocit, že na vás kričí 125 kilový nasypaný dozorca v prvej nápravnovýchovnej skupine.
- MOTOR – To, čo sa deje v oblasti päťciferných čísel otáčkomera je rýdzi útok na vašu telesnú schránku. Motor má chuť vás fyzicky zničiť a bude to skúšať na výjazde z každej zákruty znova a znova. Môže za to hromada riešení prebratá z RC213V. Toto rozhodne nie je taký Fireblade, na ktorý ste boli zvyknutí.
- BRZDY – Plnohodnotne sekundujú motoru (s totálnou deštrukciou vašej kondície)
- PODVOZOK – Doping v podobe Öhlins NPX Smatr-EC a TTX36 zabezpečí, že po pár kolách je vaša sebadôvera na úrovni Gábora Borároša vstupujúceho do ringu. Každý apex ktorý sa drzo škerí chcete bez prípravy atakovať svojim lakťom. A že to ide. A ako ľahko!
- TOTAL CONTROL – je stále prítomné na každom jednom diely z ktorých je toto dielo postavené.
Prečo ostanú niektorým len oči pre plač?
- MAČKANIE TLAČÍTOK –bez neho sa s „Blejdom" už žiť nedá. Zmierte sa s tým.
- VÍKENDOVÉ VÝLETY – budú už len na vozíku na okruhy. S novou ergonómiou do ničoho iného vážne nechoďte.
- VEĽKÁ MOTORKA PRE VELKÝCH CHLAPOV – to nie je. XXL veľkosti sa na okruhoch už 20 rokov nenosia. Štít je malý a plochý. Nádrž sa scvrkla. Ak večeriate krvavý steak s piatimi plzňami a namiesto dezertu máte radi domácu klobásu, nech sa páči radšej Goldwing. Ten vám sadne jak riť na šerbeľ.
Fotogaléria z testovania:
Podrobný test si prečítate v marcovom vydaní časopisu Svet motocyklov. Jeho predplatné si môžete objednať TU.
Text: Michal Jariabka
Foto: Honda