Nebezpečné zákruty

Počas posledných troch desaťročí sa na 4,423 kilometrovom okruhu uskutočnilo niekoľko veľkých súbojov.

Nebezpečné zákruty

Brexit-nebrexit, sezóna sa začína! Zatiaľ čo politici pokračujú vo svojich diskusiách, hádkach a debatách bez akéhokoľvek výsledku z hľadiska Brexitu, majstrovstvá sveta MotoGP™ sa do Európy vracajú už v nedeľu na legendárne miesto, ktoré malo za posledných 32 rokov svoj podiel na politike. Jar sa pomaly premieňa na leto - dni sú dlhšie, teplejšie a v tomto období existuje len jedno miesto, ktoré je ako stvorené pre začínajúcu motošportovú udalosť. Už 32 rokov je južné Španielsko "pútnickým" miestom pre stovky tisícok fanúšikov MotoGP™. Úžasný okruh Jerez de la Frontera si svoju pozíciu vo folklóre tohto športu zaslúžil už dávno.

Nebezpečné zákruty

Počas posledných troch desaťročí sa na 4,423 kilometrovom okruhu uskutočnilo niekoľko veľkých súbojov. Okruh je neopakovateľnou príležitosťou aj pre stávky naživo (napríklad na tejto stránke). Neslávny Turn 13 vedúci k cieľovej rovinke takmer každý rok ponúka rozsiahle množstvo záznamov a vysielacieho času. Doohan a Criville; Rossi a Gibernau; Marquez a Rossi či Lorenzo a Marquez - to je len niekoľko mien jazdcov, ktorí túto zákrutu nezvládli, hoci kockovanú vlajku mali už vo výhľade. Karéra päťnásobného svetového šampióna, Micka Doohana, prišla k svojmu smutnému koncu v roku 1999, keď mal nehodu medzi zákrutami zvanými Turn 3 a Turn 4. Stalo sa tak počas tréningu. A kto by mohol zabudnúť na odpoveď Caseyho Stonera pre Valentina Rossiho, keď sa deväťnásobný šampión ospravedlňoval za to, že Austrálčana poslal k zemi na Turn 1.

Neuveriteľná atmosféra a veľa slnka

Jerez stelesňuje samotnú dušu MotoGP™, pričom žiadna iná medzinárodne využívaná trať sa jej zatiaľ nedokáže vyrovnať. Akcie a kontroverzie sú jej neodmysliteľnou súčasťou, no nezabúdajme ani na slnečné počasie a atmosféru. Svoje o tom vie aj komentátor Nick Harris, ktorý si ešte dobre spomína na rok 1987, kedy ľudia a fanúšikovia oslavovali po celý čas pred a po pretekoch. Niektorí sa v centre Jerezu zabávali dokonca i počas pretekov. Harris hovorí, že Jerez zažil aj počas F1, no atmosféra bola celkom iná. Oproti MotoGP™ boli davy asi o štvrtinu menšie. Hlavným problémom však najmä v minulosti bolo, že počas súťažných dní sa doprava rovnala jednému veľkému chaosu. Harris hovorí, že raz sa dokonca stalo, že jednu míľu pred okruhom museli všetci vyjsť z auta a ísť na preteky peši, aby vôbec stihli nedeľnú zahrievačku. Príbeh sa viaže aj k Ronovi Dennisovi, bossovi tímu McLaren, ktorý si dohodol obed s Hondou počas dňa pretekov. Vyrazil o 8 ráno, no na okruh sa mu nepodarilo dostať. Vôbec.

Víťazstvo Alexa Rinsa na predošlom kole v Texase pravdepodobne len pridá na atmosfére a hluku, pričom určite možno očakávať i o niekoľko tisícok viac fanúšikov. Šťastie, že zlá doprava je už minulosťou. Tímy už vyrážajú na Jerez, čo znamená, že leto sa nezadržateľne blíži.

Text a foto: Patrik Erziak

Buďte s nami v kontakte

Komentáre