NIČ HO NEZASTAVÍ - TEST: CAN-AM MAVERICK TRAIL 1000 DPS

Maverick Trail je prvý model side-by-side (SSV) so šírkou 50 palcov, nielen v produkcii koncernu BRP, ale v celom segmente. Revolučná novinka kanadského výrobcu je ideálnou kombináciou úžasnej obratnosti v členitom teréne, tak typickej pre štvorkolky a vysokej miery ochrany, ktorú posádke ponúkajú vozidlá SSV.

NIČ HO NEZASTAVÍ - TEST: CAN-AM MAVERICK TRAIL 1000 DPS

Maverick Trail je ďalším modelom side by side, ktorým spoločnosť BRP plní sľub výkonného riaditeľa José Boisjoliho. Ten v septembri 2015 oznámil, že v nasledujúcich štyroch rokoch Can-Am predstaví každých šesť mesiacov jedno nové vozidlo SSV. Len pre úplnosť, už v júni rozšíri ponuku ďalšia novinka Maverick Sport.

Kto si chce jazdu užiť naplno

Novým modelom Trail výrobca reaguje na požiadavky zákazníkov, ktorí si na jednej strane pochvaľovali jazdné vlastnosti štvorkoliek, ale mali výhrady k bezpečnosti a tak si k nim objednávali rôzne ochranné rámy. Maverick Trail má šírku 50 palcov (127 cm), čo je len o pár centimetrov viac ako u klasických štvorkoliek, ale posádka pripútaná pásmi k pohodlným sedadlám sa cíti oveľa bezpečnejšie. Navyše vodič a spolujazdec sedia vedľa seba, vďaka čomu majú obaja bezprostredný zážitok z jazdy. Aj pri svojich kompaktných rozmeroch má vozidlo potrebnú stabilitu. Vďačí za to hlavne nižšiemu ťažisku a ideálnemu rozloženiu hmotnosti 42/58 %. Na výborných jazdných vlastnostiach má svoj podiel aj kvalitné odpruženie kolies. Zatiaľ čo vzadu je zavesenie s torzným ramenom TTA-T, vpredu sú dvojité priečne ramená s tlmičmi Sachs. Kolesá priemeru 12 palcov z hliníkovej zliatiny majú vpredu zdvih 254 mm a vzadu 267 mm. Všetko drží pohromade pevná konštrukcia rámu zvareného z kvalitných oceľových profilov, ktorého súčasťou je mohutný predný nárazník.

dsc4446.jpg

Rozšíri vaše obzory

Efekt predĺženého rázvoru 90 palcov pocíti posádka hneď po nasadnutí. Kokpit Ergo-Lok ponúka dosť miesta aj pre jazdcov vyššej postavy. Tí nižší si môžu posunúť sedačku dopredu a podľa potreby nakloniť operadlo. Nastaviteľný volant s hrubým lemom sa dobre drží, pričom pedále plynu a brzdy sa ovládajú nohou ako v aute. Vodič aj spolujazdec je pri jazde bezpečne pripútaný samonavíjacími trojbodovými pásmi. Zatiaľ čo 800-vky sú vybavené iba ochrannými sieťami, najvýkonnejšie modely s litrovým motorom majú už v základe polovičné dvere. Dobre vyzerá aj digitálna prístrojovka s veľkým otáčkomerom, ktorá okrem dosahovanej rýchlosti informuje aj o zvolenom prevode, či množstve paliva v nádrži. V ponuke sú tri verzie, ktoré sa líšia rôznou úrovňou výbavy. Základný model Maverick Trail 800 má vzadu stály náhon kolies a vpredu samozverný diferenciál Visco-Lok.

Modely 800 DPS a 1000 DPS sú už vybavené druhou generáciou diferenciálu Visco-Lok QE, ktorý sa dokáže oveľa rýchlejšie uzamknúť. DPS v označení znamená dynamický posilňovač riadenia, ktorý môžeme nájsť u všetkých vozidiel BRP s vyššou výbavou. Je to užitočný pomocník, ktorého veľkou prednosťou je, že mení svoju účinnosť v závislosti na rýchlosti jazdy. Najvýkonnejšiu verziu Trail 1000 DPS poháňa kvapalinou chladený V-Twin Rotax s automatickou prevodovkou CVT, ktorá tvorí jeden celok so zadným diferenciálom. Motor sa štartuje klasicky otočením kľúčika v zapaľovaní. Vzhľadom na zameranie novinky, ktorá má posádke vozidla sprostredkovať skutočne výnimočný zážitok z jazdy, sú motory naladené na vyšší výkon ako u pracovných strojov. Zatiaľ čo dvojvalec s objemom 800 ccm má 51 koní, litrový V-Twin Rotax dokáže prebudiť slušné stádo 75 koní.

dsc4323.jpg
dsc4305.jpg
dsc4326.jpg

Samozrejme nič nebráni ani praktickému využitiu. Maverick Trail môže napríklad ťahať príves s hmotnosťou 680 kg. Zanedbateľné nie sú ani dlhé servisné intervaly, vďaka ktorým môže majiteľ stráviť oveľa viac času pri jazde v teréne než zamieri do autorizovaného servisu. Jazdu s najvýkonnejšiu verziou Maverick Trail 1000 DPS sme si perfektne užili. Na test sme dostali americkú verziu s ktorou sa v spoločnosti IMIDJEX pekne pohrali a vozidlo vyšperkovali mnohými doplnkami z ponuky príplatkovej výbavy.

PRÍPLATKOVÁ VÝBAVA CAN-AM MAVERICK TRAIL 1000 DPS
01 Zadný plastový kufor
02 Predný a zadný nárazník
03 Pevná strecha a zadná sieť
04 Polovičný ochranný plexi-štít
05 Bluetooth reproduktor s diaľkovým ovládaním
06 Ochranné rámy zadných svetiel
07 Spätné zrkadlá

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec s usporiadaním do V, rozvod SOHC,
Zdvihový objem: 976 ccm,
Maximálny výkon: 56 kW (75 k),
Príprava zmesi:
elektronické vstrekovanie paliva,
Štartér: elektrický,
Prevodovka: variátor CVT – P/R/N/H/L,
Spojka: automatická odstredivá,
Sekundárny prevod: kĺbové hriadele, samozverný predný diferenciál Visco-Lok QE

dsc4307.jpg
dsc4316.jpg
dsc4320.jpg

PODVOZOK
Rám: oceľový rúrkový,
Odpruženie vpredu: nezávisle zavesené kolesá, dvojité A-ramená, plynom plnené tlmiče, zdvih 254 mm,
vzadu: nezávisle zavesené kolesá TTA-T s priečnym stabilizátorom, plynom plnené tlmiče, zdvih 267 mm,
Brzdy vpredu: dvojitá kotúčová o priemere 220 mm, dvojpiestikové strmene,
vzadu: dvojitá kotúčová o priemere 220 mm, dvojpiestikové strmene,
Kolesá: zliatinové disky, Pneumatiky vpredu: 26 x 8 x 12", vzadu: 26 x 9 x 12"

ROZMERY
Rázvor: 2301 mm,
Svetlá výška: 254 mm,
Objem palivovej nádrže: 38 l,
Hmotnosť bez náplní: 619 kg,
Cena: od 11.590,- Eur,
Vozidlo na test zapožičal: IMIDJEX spol. s.r.o.

Text: M. Masničák, Foto: autor

Kompletnú ponuku modelov BRP nájdete v BRP Center Žilina

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre