Nová Africa Twin 1100 v roku 2020

Je tu nová Africa Twin 1100. Najviac očakávané cestovné enduro roku 2020 s vyšším objemom, posilneným výkonom a Euro päťkou. Africa je ľahšia a vybavená veľmi slušnou dávkou novej elektroniky!

Nová Africa Twin 1100 v roku 2020

CRF1100L Africa Twin

Honda nás zase dostala. Už na prvý pohľad vieme, že po tejto motorke bude túžiť rovnako veľká skupina ľudí ako po jej prvej generácii, ktorá je na trhu od roku 2015. Po piatich rokoch prichádza poriadny update, alebo lepšie povedané poriadny upgrade. V prvom rade je to posilnený motor s objemom 1100 ccm, ktorý spĺňa najnovšiu emisnú normu pre motocykle Euro5. Nárast výkonu v percentách je 7% a krútiaci moment vzrástol o 6%. V číslach to teraz znamená 75 kW (100,5 k) a 105 Nm v porovnaní s 94 konskými silami a 98 Nm súčasnej verzie.

honda-2.jpg

Ľahšia, kompaktnejšia

Nová Afričanka však s väčším motorom dokázala schudnúť päť kíl, čo nás teší možno ešte viac. Výkonu nie je nikdy dosť, no čo, čo robí skutočný radosť z jazdenia an Africe, je hlavne rozumná hmotnosť. Najviac sa na znížení hmotnosti podieľajú úpravy na motore, ráme a zadnej kyvke. A v neposlednom rade aj kompaktnejší predný kokpit. Vo výsledku je to 226 kg s plnou 18,8 litrovou nádržou u základnej verzie Africa Twin.

honda-3.jpg

Nová elektronika

Honda konečne urobila radosť všetkým priaznivcom farebných prístrojoviek s novým 6,5 palcovým TFT displejom, ktorý nahradil starý, ťažšie čitateľný vertikálne umiestnený displej. Obrazovka je skutočne veľká, ponúka Bluetooth konektivitu a Apple Car Play a hlavne je aj dotyková, čo stále nebýva štandardom. No teraz to oveľa podstatnejšie, Afrika má konečne štyri poriadne jazdné režimy a dva ďalšie programovateľné, užívateľské. A zmenou jazdného režimu sa mení nielen prevedenie výkonu a brzdná sila motora, ale aj stupeň nástupu krútiaceho momentu HTSC (Honda Selectable Torque Control), stupeň Wheelie Control a stupeň zákrutového ABS. A s tým teda súvisia aj nové elektronické režimy, ktoré pribudli - HSTC, Wheelie Control, Cornering ABS a Rear Lift Control, ktoré fungujú vďaka novej šesťosej riadiacej jednotke a sú v základnej výbave. Rovnako ako elektronický tempomat.

honda-1.jpg

Africa Twin alebo Adventure Sports

Už pri prvom pohľade na novú Africu Twin je jasné, že sa Honda zamerala na jej kompaktnosť a terénne schopnosti. Predná kapota je nízka, štít len minimálny, zadné sedadlo ploché. To znamená, že zo štandardnej Afriky sa stala "offroad" Afrika so svetlou výškou 250 mm a výškou sedadla 870 mm a možnosťou zníženia na 850 mm. Na druhej strane model Adventure Sports je teraz tým cestovnejším prevedením s väčšou 24,8 litrovou palivovou nádržou. Kým v minulosti bol Adventure Sports ten vyšší model, dnes sú obidve vysoké úplne rovnako. S väčšou plnou nádržou a rozmernejším predným kokpitom váži Africa Twin Adventure Sports alebo ako si niektorí zvykli nazývať ju ATAS až 238 kg, takže jej terénne ambície nebudú až také vysoké.

honda-5.jpg

Top model, za ktorý sa pripláca

Nová Africa 1100 je v takejto výbave jednoznačne top model a výbavou môže konečne konkurovať aj BMW, Ducati a KTM, ktoré doteraz ponúkali neprekonateľne vyššiu dávku elektroniky. Africa Twin Adventure sports môže byť dokonca vybavená aj elektronicky nastaviteľným pružením Showa ERRA 9 (Electronically Equipped Ride Adjustment). A pri obidvoch verziách máte stále na výber medzi manuálnou prevodovkou alebo automatickou DTC – Dual Clutch Transmission. Každopádne medzi generáciami trošku narástla aj cena modelov. Kým v tomto roku sa Africa Twin predávala za 13.090 eur, nový model 2020 bude stáť 13.790, čo je myslíme celkom nepatrný nárast vzhľadom na podstatne vyššiu výbavu. No oveľa výraznejší je nárast u novej ATAS 2020, kde zaplatíte až 15.490 eur namiesto 14.190 eur.

honda.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre