NOVÁ NINJA 400 - KAWASAKI

Už to viac nie je malá Ninja 250 alebo 300. Najmenšia z radu zelených dospela vo všetkých smeroch. Vyzerá minimálne na osemnásť a ponúka jeden z najvyšších výkonov v triede do 500 ccm. To je Ninja 400.

NOVÁ NINJA 400 - KAWASAKI

Už 10 rokov bestseller
Zdá sa, že doby, keď decká nesnívali o ničom inom ako o superšportových motorkách, sú dávno preč. Vidieť to aj v kategórii malých motoriek, kde pribúda najviac nových modelov v segmente turistických endúr a aj Kawasaki tu má veľmi zaujímavý Versys 300. Takisto ponuka malých naháčov poriadne prevyšuje oplastované superšporty. No dlhoročný predajný hit Kawasaki má na to úplne iný názor. Namiesto toho, aby zelení prišli s oživením naháča Z300, postavili úplne novú Nindžu 400. Ich dlhoročný bestseller je na trhu už viac ako 10 rokov a za ten čas sa z nej stal celosvetový predajný hit. V roku 2008 prišla prvá Ninja 250R, v roku 2012 ju vystriedala silnejšia tristovka a teraz v roku 2018 prichádza na rad zatiaľ najsilnejšia z malých samurajov – Ninja 400.

hi18ex400g242gn2sfab3cga.jpg

Štyristovka
Mini Ninja už v žiadnom prípade nie je žiadnou začiatočníckou motorkou, akým prvý model Ninja 250R kedysi bol. Nový motor je rovnako dvojvalec ako v minulosti, no má oproti minuloročnej tristovke poctivý nárast výkonu o takmer 10 koní na výsledných 45 k. A aj rovnako poctivé posilnenie krútiaceho momentu z 27 na 38 Nm. Toto už je slovo do boja a Kawasaki sa zrazu môže porovnávať s najsilnejšími strojmi kategórie do 500 ccm. Honda CBR 500 má výkon 46,9 k a KTM 390 RC je naladená na 44 koní. Obidve motorky nemajú problém dosiahnuť maximálku 170 km/h, takže Kawasaki určite pôjde minimálne rovnako rýchlo. Toto už v žiadnom prípade nie je len začiatočnícka motorečka. Ninja poriadne dospela a dokáže v pohode uspokojiť aj pokročilejších jazdcov.

hi18ex400g242gn2fmea3cga.jpg

Viac radosti z jazdy
Zelenáč našťastie dospel aj v oblasti podvozku. Predná vidlica stále nie je obrátená, no ponúka podstatne masívnejší priemer 41 mm namiesto 37 mm modelu Ninja 300. Poteší aj možnosť nastavenie predpätia a ostrejší sklon vidlice, čo zaručuje jednoznačne akčnejší pocit z motorky. Kawasaki chce prinášať v prvom rade dostupnú cenu, takže predná brzda nie je v žiadnom prípade radiálna. No poriadne zväčšený kotúč z 286 na 310 mm by mal poskytovať zreteľne ostrejšie brzdné reakcie. Predovšetkým keď pod zadkom máte podstatne ľahší motocykel ako bola Ninja 300 s váhou menšou až o 8 kg. Okrem nového dizajnu poteší aj krásny predný svetlomet s denným LED svietením či moderná prístrojovka z modelu Ninja 650. Malá Ninja jednoznačne dospela v každom možnom smere.

hi18ex400g201gn2alfi00da.jpg

Text: Massimo, Foto: Kawasaki

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre