Nová Suzuki Hayabusa 2021

Na túto motorku sme čakali celé roky. Po štrnástich rokoch od poslednej modernizácie v roku 2007 je tu konečne úplne nová Hayabusa!Aj keď tak kompletne nová zase úplne nie je.

Nová Suzuki Hayabusa 2021

To bolo slávy v roku 1999, keď Suzuki vypustila na diaľnice svoju prvú generáciu modelu Hayabusa, ktorá ako prvá sériová motorka pokorila hranicu 300 km/h. Ale tak túto rozprávku už ste počuli veľa krát a doteraz ju všetci rozprávame svojim deťom a vnúčencom. Legenda – nelegenda, Suzuki potom zaspala dobu a za 20 rokov produkcie prvých dvoch generácii modelu sa toho veľa revolučného práve nestalo. Teda až dodnes, keď nám Suzuki na servírovala elektronickú Hayabusu 2021.

suzuki-hayabusa-2021-5.jpg

suzuki-hayabusa-2021-1.png
suzuki-hayabusa-2021-2.png

Stavia na osvedčenom základe

Pri pohľade pod kapotáže novej Hayabusy si človek hneď uvedomí, koľká bije. Originálny rám a originálny motor boli určite vylepšené, no bez očividných zmien pochádzajú z pôvodnej GSX1300R. Motor má rovnaký objem 1.340 ccm. A kým stará Búsa chrlila počas svojej existencie 175 - 195 koní v závislosti od generácie a krajiny predaja, teraz je s Euro5 emisiami naladená na 190 koní pri 9.700 otáčkach a krútiaci moment 150 Nm je veľmi podobný tomu v minulosti.

suzuki-hayabusa-2021-12.jpg

suzuki-hayabusa-2021-9.jpg
suzuki-hayabusa-2021-2.jpg

Nádielka elektroniky

V oblasti elektroniky však Suzuki jednoznačne Hayabusu nešetrila, práve naopak. Suzuki celú novú bezpečnostnú výbavu označuje ako S.I.R.S. (Suzuki Inteligent Ride System) a funguje vďaka modernej 6-osej riadiacej jednotke Bosch, čo znamená, že trakčná kontrola je pokročilá náklonová, rovnako ako ABS. K tomu obojsmerný quickshifter, anti-lift systém proti zdvihnutiu predného kolesa, systém nastaviteľného brzdenia motorom, launch control, elektronický tempomat a možnosť prepínania troch preddefinovaných a troch užívateľských jazdných režimov, čo Suzuki označuje pre zmenu ako SDMS-A (Suzuki Drive Mode Selector Alpha).

suzuki-hayabusa-2021-3.jpg

suzuki-hayabusa-2021-11.jpg
suzuki-hayabusa-2021-1.jpg

Full LED a malý TFT

Samozrejmosťou sú Full LED svetlomety, no príjemným osviežením sú dve okrajové pozičné biele LED, ktoré zároveň fungujú ako smerovky s oranžovou farbou svetla. Prístrojovka je podľa nás to nás ideálnou kombináciou prehľadných ručičkových prístrojov s centrálnym plne farebným TFT displejom, bez ktorého by ovládanie elektronických systémov nebolo možné. Kto očakával elektronicky nastaviteľné pruženie, bude sklamaný. Kto očakával podstatne vylepšené jazdné vlastnosti originálneho modelu, bude určite nadšený. Predná plne nastaviteľná vidlica je top model od KYB, rovnako ako zadný tlmič rovnakej značky. Predné štvorpiestiky Brembo Stylema potvrdzujú celé úsilie Suzuki o návrat medzi najlepšie stroje na trhu.




Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre