Nová MT-10 je na prvý pohľad nová - má novú tvár s obrysovými LED pásikmi, prepracovanú podsedadlovú časť, má viac odkrytý motor a na druhej strane viac schovaný chladič. No stále je to na prvý pohľad ľahko rozoznateľná MT-10, čo je výborné!
Výraznejšie zmeny nastali v motore s posilneným krútiacim momentom v stredných otáčkach medzi 4 - 8.000 a plus 6 koní maximálneho výkonu, ktorý teraz predstavuje 165,9 koní. Yamaha zároveň sľubuje výraznejší zvukový prejav nielen z novej titánovej výfukovej koncovky, ale aj priamo z nasávania pod nádržou, čo zvýrazňuje radosť z ťahania za plynovú rukoväť.
Výborný podvozok zostal bezo zmien s výnimkou lepšieho radiálneho piestu Brembo na páčke prednej brzdy. Úplne nová je aj väčšia 4,2" TFT prístrojovka a pokročilej elektronike napomáha aj nová 6-osá riadiaca jednotka, vďaka čomu mohla byť nasadená zákrutová trakčná kontrola a náklonové ABS. Quickshifter je - ako sa na túto kategóriu patrí - už tiež v základnej výbave.