Nové modely CB od Hondy

Honda nás potešila novými modelmi CB 500 a 650. No najväčšou bombou medzi nimi je úplne nová CB650R Neo Sports Café v štýle moderných retro motoriek.

Nové modely CB od Hondy

Najväčší svetový výrobca motocyklov posilňuje svoju pozíciu medzi svojimi najpredávanejšími strojmi - v obľúbenej nižšej strednej triede, ktorú milujú všetci začiatočníci a nenároční jazdci.


Honda CB650R

Honda mení filozofiu svojich nahých modelov a namiesto moderných farebných oplastovaných modelov prináša tmavé farby a čisté línie so štýlovým retro dizajnom, ktorý označuje ako NSC - Neo Sports Café.

5.jpg

5-1.jpg
5-3.jpg

Najnovším prírastkom medzi neo retro naháčmi je v roku 2019 štvorvalcová CB650R. A Honda posunula level oveľa vyššie ako sme očakávali, pretože je novinka skutočne dobre vybavená. V provom rade je to obrátená predná vidlica Showa SFF (Separate Fork Function), ktorá je nastaviteľná a zároveň o 5 kg ľahšia ako u predchádzajúcej generácie CB650F, pričom celkové zníženie hmotnosti je u novinky až 6 kg. Honda skutočne priostruje a na prednom kolese nájdeme výborné radiálne štvorpiestiky Nissin s dvoma 310 mm kotúčmi. Radový štvorvalec posilnil o 4 konské sily na stále rozumných 95 k pri 12.000 otáčkach a ponúka hlavne dobrú krútiaci moment v strednom otáčkovom pásme s maximom 64 Nm. Nový predný svetlomet v neo retro štýle samozrejme používa Full LED technológiu. Nová prístrojovka síce nie je plne farebná TFT, ale viacfarebný LCD displej s viacfarebnou grafikou je pekný a hlavne dostatočne prehľadný.


Honda CBR650R

Podobné úpravy ako u modelu CB650R má pod kapotami aj dvojička CBR650R, ktorá nahrádza CBR650F. Písmenko R namiesto F nakonci naznačuje, že CBR priostrila a dostala nielen vyšší výkon o 4 kone, ale aj nižšiu hmotnosť o 6 kg, kvalitnejšie radiálne brzdy a obrátenú prednú vidlicu Showa SFF. Agresívnejší je aj dizajn z CBR1000RR.

5-4.jpg

5-6.jpg
5-5.jpg

CB500F, CB500X, CBR500F

Honda CB500F je obľúbený naháčik z rodiny trojičiek CB500 a používa rovnaký technický základ ako kapotovaná CBR500R i dual sport CB500X.

5-8.jpg

155721.jpg
5-7.jpg

Všetky tri dostali v roku 2019 dôležitý update, ktorý je nielen vidieť navonok, ale jednoznačene aj cítiť pri jazde. Maximálny výkon dvojvalca 35 kW zostal nezmenený a je presne na hranici triedy A2, no Honda vďaka úpravám na motore posilnila stredné otáčkové pásmo, ktoré sa pri jazdení využíva najčastejšie. CB500F teraz používa novú, väčšiu palivovú nádrž s objemom 17 litrov s teoretickým dojazdom až 480 kilometrov. Nové sú aj ľahké hliníkové kolesá a zadný tlmič má nastaviteľné predpätie pružiny. Svetlomet používa technológiu Full LED a nová prístrojovka je rovnako modernejšia. Nový LCD displej používa viac farieb, vďaka ktorým vyzerá moderne a zároveň je výborne čitateľný aj na prudkom slnku. Okrem ukazovateľa zaradených stupňov nechýba ani palivomer a ukazovateľ spotreby.

Buďte s nami v kontakte

Komentáre