Piaggio Medley s ABS

Majú ich málo? Zďaleka nie. Značka Piaggio je doslova synonymom skútra a vo výrobnom programe je nespočetne veľa modelov.

Piaggio Medley s ABS

Majú ich málo? Zďaleka nie. Značka Piaggio je doslova synonymom skútra a vo výrobnom programe je nespočetne veľa modelov. No výrobca vie, že zákazníci sú čoraz náročnejší a predovšetkým majú rozdielne potreby. Jeden chce väčšiu kubatúru, ďalší pýta väčšie kolesá, tretí hľadá väčšie sedadlo... Je nemožné vyhovieť naraz všetkým a tak sa niet čo čudovať, že značka Piaggio vyslala do sveta ďalší nový model – Medley.

Kúzelník s priestorom

Medley doslova čaruje s rozmermi. Navonok nepôsobí nijako zavalito, už vôbec nie nemotorne a nie je to len optický dojem. Skútrik spoľahlivo ukočírujú aj jazdci útlejšej postavy, či dámy, ktoré budú tvoriť asi najväčšiu časť cieľovej skupiny. Práve nežnejšie pohlavie by mali osloviť elegantné, tak trochu romantické tvary s nádychom retro štýlu. No nechýbajú ani „ultramoderné" prvky ako je LED-kové osvetlenie a číre sklíčka vpredu aj vzadu. Spomínali sme skôr kompaktné rozmery skútra a Medley je v skutočnosti len o máličko väčší ako jednoduchší súrodenec Liberty. Subtílne vonkajšie rozmery a štíhla stavba sú zárukou nielen jednoduchej ovládateľnosti, ale aj nízkych nárokov na parkovacie miesto. Toto vozítko sa uspokojí s tmavým kútom garáže a keď vyrazíte do ulíc, odparkujete ho na prvom voľnom kúsku chodníka. Napriek drobnejšej postave však poskytuje nečakane veľa miesta. Priestranné sedadlo bez problémov odvezie dvoch.

83medleysjpg.jpg

Problémy nebudú mať dokonca ani vyšší jazdci, dostatok priestoru je aj pre kolená. Čo je u skútrov takisto veľmi sledované, to je veľkosť odkladacieho priestoru pod sedadlom. Tu kúzla pokračujú a napriek tomu, že novinka stojí na pomerne veľkých kolesách, pod sedadlo v pohode zmestíte až dvojicu prilieb, či väčší nákup. A to by ste pri prvom pohľade určite od tohto „drobca" nečakali!

62medleysjpg.jpg
medleygrigio.jpeg
dsc0203.JPG
dsc0207.JPG

Stabilita dáva istotu

Spomenuli sme veľké kolesá a tie sú dosť podstatnou podmienkou pre dobré jazdné vlastnosti. Vpredu je dokonca šestnásťpalcový ráfik, vzadu našla miesto menšia štrnástka. Veľké kolesá si podstatne lepšie poradia s nástrahami rozbitých mestských ciest. Svoje robí aj tuhšie ladené pruženie. Zadná vidlica je odpružená až dvojicou pružiacich a tlmiacich jednotiek, takže ani pri pokusoch o svižnejšie športové zvezenie sa Medley nevlní, nepláva. V neposlednom rade sú zárukou celkovej stability a istoty aj veľmi slušné brzdy. Na oboch kolesách nájdeme kotúče, oba sú relatívne veľké, oba zvierajú dvojpiestikové strmene a čo je najdôležitejšie, obe brzdy stráži ABS-ko, takže bez strachu môžete naplno brzdiť aj na klzkom povrchu.

Ide-nejde

Dostávame sa k motoru. Neľakajte sa nadpisu „ide-nejde", pohonná jednotka sa k svojej pracovnej náplni stavia maximálne zodpovedne. To, že niekedy „nejde", jednoducho „zhasne", má na svedomí start-stop systém, ktorý je jednou z moderných elektronických vychytáviek a má za úlohu šetriť palivo pri státí na križovatkách. Tento systém má svojich priaznivcov, ale aj množstvo odporcov. Pre nich jedna dobrá správa – dá sa úplne jednoducho, tlačidlom pri pravej rukoväti v zlomku sekundy vypnúť. No ak ho necháte v činnosti, je možné, že si naň veľmi rýchlo zvyknete. Zhruba tri-štyri sekundy po zastavení motor zhasne a rozbehne sa okamžite keď pridáte plyn. Žiadne dlhé čakanie na oživenie agregátu, rozbiehate sa prakticky okamžite po pootočení rukoväťou. Motor novej generácie s označením iGet je veľmi kultivovaný, úsporný a vraj aj spoľahlivý a nenáročný. Svojim charakterom sa dokonale hodí práve do džungle mesta. Nie je extra rýchly, maximálka sa pohybuje na úrovni 100-110 km/h, no svoju silnú stránku má v nižších rýchlostiach. Veľmi ochotne reaguje na plyn a výsledkom sú nielen svižné rozbehy z križovatiek, ale aj slušná akcelerácia napríklad pri predbiehaní. Je jedno, či idete 20 km/h alebo 50 km/h, Medley sa po pridaní plynu ochotne derie vpred.

dsc0214.JPG
dsc0209.JPG
dsc0212.JPG
dsc0208.JPG

Kotúčová brzda je nielen vpredu, ale aj na zadnom kolese. Obe sú sériovo vybavené systémom ABS. Na pohon Medley fabrika vybrala najvýkonnejšiu, kvapalinou chladenú verziu nového motora iGet.

Dovozca motocyklov Piaggio pre SR: Italmoto s.r.o.

Text a foto: Peter Lovíšek




Buďte s nami v kontakte

Komentáre