PREDATOR

Suzuki vypustila do sveta nového pouličného bojovníka. Športový naháč s DNA legendárnej GSX-R 750, vyzbrojený novými technológiami, už na prvý pohľad púta pozornosť svojim agresívnym dizajnom, inšpirovaným väčším súrodencom GSX-S1000.

PREDATOR

Suzuki vypustila do sveta nového pouličného bojovníka. Športový naháč s DNA legendárnej GSX-R 750, vyzbrojený novými technológiami, už na prvý pohľad púta pozornosť svojim agresívnym dizajnom, inšpirovaným väčším súrodencom GSX-S1000.

Tentoraz to Suzuki rozbehla vo veľkom štýle, keď pre sezónu 2017 pripravila deväť noviniek. Ako prvá sa k dílerom dostane už vo februári druhá generácia nahej 750-ky s pozmeneným názvom GSX-S750. Aj keď základ nového streetfightera v podobe výkonného motora z legendárnej GSX-R750 ročník 2005 a chrbticového rámu zvareného z oceľových profilov zostal zachovaný, vývojári Suzuki ho vybavili špičkovými komponentmi a modernými asistenčnými systémami. Radový štvorvalec s objemom 749 cm3 je naladený tak aby dosahoval poriadny krútiaci moment už v nižších otáčkach. Nové vstrekovače paliva s desiatimi otvormi zlepšujú účinnosť spaľovania a pridané ventilačné otvory v kľukovej skrini znižujú straty pumpovaním. Výsledkom je zvýšenie maximálneho výkonu o 8 koní. Navyše s mohutnou koncovkou výfuku motor plní i prísnu normu Euro4. K lepšej akcelerácii prispieva i skrátený sekundárny prevod.

gsxs750al7action16.jpg
gsxs750al7meter2.jpg
gsxs750al7action1.jpg
gsxs750al7radialmountcaliper.jpg

Nová GSX-S750 dostala vyspelý systém kontroly trakcie, ktorý ponúka tri rôzne úrovne nastavenia, pričom sa dá aj úplne vypnúť. Praktickým pomocníkom hlavne menej skúsených jazdcov je elektronický asistent plynu, brániaci zhasnutiu motora pri rozjazdoch. S technológiou Low RPM Assist v podstate stačí iba pomaly púšťať spojku a motocykel sa sám rozbehne. Elektronika uľahčuje i štartovanie, keď systém Suzuki Easy Start po krátkom stlačení elektroštartéra bude otáčať motorom kým nenaskočí. Významnou inováciou je nahradenie koncepčne zastaraných dvojpiestikov modernými radiálnymi strmeňmi Nissin, ktoré zvierajú plávajúce kotúče priemeru 310 mm. Súčasťou štandardnej výbavy je i systém ABS. Odpruženie má na starosti obrátená teleskopická vidlica KYB s efektnou povrchovou úpravou v zlatej farbe a zadná centrálna jednotka s nastaviteľným predpätím v siedmich krokoch. Špeciálne pre tento model bola navrhnutá kyvná vidlica z hliníkovej zliatiny a nové desaťlúčové kolesá s obutím Bridgestone Battlax Hypersport S21. Nová Suzuki GSX-S750 je typickým predstaviteľom japonského športového naháča, ktorý kombinuje agresívny výraz s veľmi priateľským správaním. Štvorvalec s hladkým priebehom výkonu a ľahko ovládateľný podvozok vzbudzujú dôveru pri každodennom využití a zároveň robia športovú jazdu ešte zábavnejšou.





Text: M. Masničák Foto: Suzuki

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre