Prvý custom BMW R 18

Nové BMW R 18 ešte ani nie je na svete a už je tu prvý custom, ktorý má na svedomí customová dielňa Blechmann na čele so staviteľom menom Bernhard Neumann. A je to jednoznačne umelecké dielo!

Prvý custom BMW R 18

Blechmann R 18

Bernhard Neumann skutočne postavil majstrovské dielo, v ktorom dokonale vyniká nielen obrovský motor R 18,ale aj celá história BMW, pretože tvary prednej kapotáže a hlavne obrys predného svetlometu nápadne pripomínajú prednú mriežku historických automobilov BMW. Staviteľ spolu so svojim tímom na tomto projekte strávil neskutočných 450 hodín. "Na začiatku sme odstránili originálny dizajn sériového modelu, kým nezostane len čisté biele plátno. Dizajn sa vyvíja postupne s vypracovávaním jednotlivých častí. Toto je štýl mojej práce ktorý nazývam rýchly prototyp v štýle Blechmann." Bernhard Neumann vraj nikdy nekreslí svoj dizajn na papier ani na počítači, nemá pred začatím prác nikdy konkrétnu predstavu o finálnom projekte. Začne pracovať s postupným nanášaním dizajnu na holý motocykel - postupným pripevňovaním novo vytvorených dielov a kapotáží, ktoré prispôsobuje proporciám motocykla. Toto je jeho jedinečný štýl práce, vďaka čomu môžu vzniknúť takéto jedinečné diela akým je aj prvý oficiálny custom BMW R 18.

bmw-r-18-5.jpg

bmw-r-18-9.jpg
bmw-r-18-7.jpg

Nové BMW R 18
Konštruktéri BMW Motorad postavili úplne nový boxer s rozvodom OHV pomocou vačkového hriadeľa, ktorého hlava nižšia ako v prípade rozvodu DOHC, vďaka čomu dokázali dosiahnuť rozumnú šírku tak veľkého boxer motora, akým je R 18. Jednu z nevýhod rozvodu OHV je vhodnosť len pre motory s nízkym otáčkovým pásmom, no to v prípade R 18 nehrá žiadnu úlohu, pretože sa jedná o nízkootáčkový motor s extra silným krútiacim momentom - 158 Nm pri 3.000 otáčkach. V rozmedzí 2.000 - 4.000 otáčok poskytuje tento megaboxer vždy viac ako 150 Nm. Celý motor R 18 s prevodovkou a nasávacím systémom váži neskutočných 110,8 kg. Napriek klasickému dizajnu sa môže R 18 pochváliť modernou elektronikou, v ktorej nechýba adaptívny led svetlomet, alarm, vyhrievané rukoväte, asistenta rozjazdu do kopca, elektrická spiatočku, systém ASC s trakčnou kontrolou a tri jazdné režimy (Rain, Rock, Roll).

bmw-r-18-8.jpg

bmw-r-18-4.jpg
bmw-r-18-2.jpg
bmw-r-18-6.jpg
bmw-r-18-3.jpg

Buďte s nami v kontakte

Komentáre