Prvý test: Honda Forza 750

Rodinu prémiových skútrov Honda tento rok rozšíril top model Forza 750. Všestranné vozidlo s atraktívnym dizajnom síce pripomína maxiskúter s veľkými kolesami, ale znalci si hneď všimnú absenciu variátora. Tu sa ku slovu hlási výkonný dvojvalec s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT v kombinácii s ľahko ovládateľným podvozkom, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani športový naháč strednej triedy.

Prvý test: Honda Forza 750

Najväčší svetový výrobca jednostopých vozidiel v posledných rokoch dosť experimentuje s konceptami, ktoré kombinujú vlastnosti typické pre rôzne kategórie. Pekným príkladom je i prémiový model Forza 750 (v ponuke nahrádza obľúbenú Integru), ktorý je zaujímavým krížencom veľkoobjemového skútra a motocykla. Svojou siluetou a komfortným posedom síce pripomína luxusný maxiskúter, ale bližší pohľad prezrádza, že podvozok má veľa spoločného s motocyklom. V tomto prípade je „darcom orgánov" ďalší bestseller v ponuke značky Honda všestranný crossover NC750X.

dsc8890up.JPG

Nový model Forza 750 poháňa osvedčený radový dvojvalec s objemom 745 ccm, ktorého ojničné čapy sú presadené o 270°, vďaka čomu svojim charakterom pripomína V-Twin. Motor s relatívne veľkým zdvihom spontánne akceleruje už od nízkych otáčok, pričom krútiaci moment má svoj vrchol 69 Nm pri 4.750 ot./min. Zväčšením airboxu a priemeru nasávacieho potrubia, ale aj novým tvarom spaľovacieho priestoru sa podarilo zvýšil výkon o 2 kW pri dodržaní emisnej normy Euro5. Pre držiteľov vodičských oprávnení kategórie A2 je dostupná verzia s výkonom 35kW, ktorú môže díler ľahko upraviť na plný výkon 43 kW. Hlavnou inováciou, ktorá posúva charakteristiku motora na novú úroveň je elektronicky riadená škrtiaca klapka. Vďaka nej si jazdec môže vybrať z troch režimov STANDARD, SPORT a RAIN. U nich je prednastavená rôzna úroveň odozvy na pridanie plynu, ale aj brzdenia motorom a zásahu kontroly trakcie. V režime USER si jazdec môže všetko individuálne nastaviť a napríklad úplne vypnúť kontrolu trakcie. V závislosti na zvolenom režime pracuje i automatická dvojspojková prevodovka DCT, ktorá radí tak hladko, že si to často ani neuvedomíte.

dsc8937up.JPG

Množstvo inovácií, s ktorými prichádza prémiový model Forza 750 z neho robia atraktívnu voľbu. Za cenu 10.890 Eur v podstate získate dva motocykle v jednom. Vďaka svojim proporciám ponúka komfort pre dvojčlennú posádku a ochranu pred náporom vetra, ako stroje kategórie Grand Touring. Na cestách určite oceníte výkonný motor s perfektne fungujúcou prevodovkou DCT, ktorý má celkom nízku spotrebu. Výnimočný pocit z jazdy umocňuje aj motocyklový podvozok, vybavený špičkovými komponentmi. Pri rozhodovaní o kúpe určite zaváži i atraktívny dizajn a moderné technológie. Top model rodiny Forza môžete využívať na každodenné dochádzanie za prácou i zábavou z väčších vzdialeností. V meste sa ľahko prepletiete preplnenými ulicami a ľahko zaparkujete. Po namontovaní plastových kufrom v ponuky originálneho príslušenstva (vďaka čomu získate úložný priestor 131 litrov) si viem predstaviť aj pekný výlet vo dvojici do Álp, alebo k moru.

Kompletný test Honda Forza 750 si môžete prečítať v decembrovom vydaní časopisu Svet motocyklov!

dsc9052up.JPG

Text: M. Masničák, Foto: autor a T. Hajdúch

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre