SUPER SCOUT

Scout patrí k najčerstvejším modelom, s ktorými znovuzrodená značka Indian prišla. Mimochodom, ide o prvý kvapalinou chladený stroj tejto značky, čo samo o sebe dáva potenciál väčšieho výkonu a športovejšieho charakteru. Čo tak však doplniť preplňovanie turbom?

SUPER SCOUT

Návrat do minulosti

Švédsky díler značky Indian Fullhouse Garage a dvojica chlapíkov menom Anders Lundgren a Lasse Sundberg si spomenuli na svojho krajana Oscara Hedströma, ktorý bol spoluzakladateľom značky Indian. Na jeho počesť postavili vo svojej dielni v Štokholme poriadne netradičný stroj. Motorka menom Super Scout na prvý pohľad vyzerá ako z múzea. Retro dnes frčí, no v prípade tohto stroja a jeho dizajnu zašli tvorcovia poriadne hlboko do histórie. Inšpirovali sa staručkými strojmi Indian Scout z obdobia okolo roku 1920. Motorky boli vtedy subtílnych rozmerov a podobne je ladený aj aktuálny Super Scout. Podvozok je maximálne jednoduchý, základ tvorí rúrkový rám, dokonca bez odpruženia zadného kolesa. História doslova dýcha z odpruženia toho predného, ktoré je uchytené vo vidlici odpruženej listovými perami. Štíhlu stavbu zvýrazňujú kolesá s veľkým priemerom priemerom až 23 palcov. Samozrejme s klasickým drôteným výpletom, ktorý nie je až tak úplne klasický. Výplet každého z kolies pozostáva zo 60 „špajdlí" v netradičnom usporiadaní. To, čo vyzerá ako nádrž, je v skutočnosti len atrapa ukrývajúca všetko, čo nemá byť vystavené na obdiv. Hlavne kopec elektroniky, ktorú môžete poladiť prostredníctvom iPad-u. Mimochodom, všimli ste si malé, nenápadné kotúčové brzdy Beringer na prednom kolese? A nesedí vám k tomu obyčajné lanko vychádzajúce od brzdovej páčky? Aj hlavný brzdový valec je ukrytý vo falošnej nádrži, spomínané lanko slúži na jeho ovládanie. Zadná brzda je zasa ako-tak zamaskovaná tým, že jej kotúč je zároveň rozetou. Palivová nádrž našla svoje miesto pod sedadlom. Pre zachovanie maximálnej čistoty a jednoduchosti tvarov je pod miniatúrnym koženým sedadlom ukryté malé LED-kové svetlo, ktoré plní aj funkciu brzdového svetla a smeroviek. Drobné predné smerovky sú zasa šikovne zakomponované do riadidiel. Takáto kompletná elektrovýzbroj naznačuje, že stroj je určený aj do premávky. Anders Lundgren potvrdzuje: „Motorku plánujeme bežne používať. Samozrejme, pokiaľ sa dovtedy nepredá..."

5a4e086d08cd0.jpg
5a26c98cde9da.jpg
5a4e084199a98.jpg

Moderný je ešte modernejší

V maximálne jednoduchom ráme je zakomponovaný novodobý kvapalinou chladený dvojvalec z Indian Scout, ročník 2016. Aby dostal trochu „historický" nádych, jeho povrch bol upravený pieskovaním. Chladiče pochádzajú z motokrosovej CRF-ky. Čo je na motore poriadne nápadné, to je práve turbodúchadlo na jeho pravej strane. Autori sa snažili zachovať motorku čo najštíhlejšiu, no leštené antikorové rúry a samotné teleso turba sú poriadne nápadné. Kvapalinou chladený systém preplňovania Garret 25 má regulovateľný plniaci tlak a klapku usmerňujúcu výfukové plyny podľa potreby. V závislosti od plniaceho tlaku sa výkon motora pohybuje medzi 150 a 200 konskými silami. To je na subtílny rám a uzučké kolieska asi dosť, čo poviete? Dojmy z jazdy na tomto pekelnom stroji zhrnul Anders do veľavravnej vety: „Keď na túto motorku sadnete, vrátite sa o sto rokov dozadu, ale cítite, že sedíte na rakete."

5a4e085431c50.jpg

Text: P. Lovíšek, Foto: Full House Garage

Buďte s nami v kontakte

Komentáre