SUPER SPORT - TEST: DUCATI SUPERSPORT

Milujem červené superbajky Ducati Panigale, ale môj zadok a ubolené trapézy hovoria iné. Páči sa mi dokonalý taliansky dizajn, ktorý najlepšie vynikne na kapotovanej športovej motorke, no namiesto okruhu radšej trávim čas jazdením po kľukatých cestách a cestičkách na motorke ako je Monster. Ducati mi na želanie našťastie postavila motorku, ktorá ponúka niečo z obidvoch svetov.

SUPER SPORT - TEST: DUCATI SUPERSPORT

Návrat do minulosti
Musím priznať, že to Ducati trvalo poriadne dlho, kým sa znova uchýlila ku konceptu bežného superšportového motocykla. Asi je za tým hlavne zatrpknutosť za nie veľkým úspechom takýchto strojov z minulosti. Posledným bola legendárna 900SS a neskoršia 1000SS, ktorá sa vyrábala do roku 2006, kedy ju Ducati vyradila z výroby pre minimálny záujem zákazníkov. Ducatisti jednoducho netúžili po motocykli, ktorý nie je ani okruhový, ani mestský, ani turistický. Našťastie je SuperSport späť. A veľmi sa teším, že je stále rovnako plný kompromisov ako v minulosti.

Srdce Hypermotardu v tele Monstera
Pre lepšie pochopenie podstaty SuperSportu je dobré vedieť, že Ducati zobrala motor z Hypermotardu, ktorý teraz používa aj v novej Multistrade 900 a posadila ho do viac-menej upraveného rámu z Monstera. A celé to zabalila do obalu, ktorý pripomína Panigale. Takže taký dokonalý mix troch motocyklov Ducati. V modernej bielej je SuperSport krásny, no v červenej jednoducho neodolateľný. Dvojitý svetlomet s LED-kovým obrysom, fantázia. Zadný letmáč na jednoramennej kyvke s horizontálnym tlmičom, dva výfuky nad sebou, toto je dokonalá pastva pre oči pre všetkých milovníkov talianskych strojov. Aj keď dnes sme sa tu neprišli pásť, ale hlavne jazdiť.

1a0a5339.jpg
1a0a5340.jpg
1a0a5338.jpg

Je 110 koní veľa, alebo málo?
Po nakopnutí dvojvalca okamžite viete, že sedíte na Ducati. Krásne dvojvalcové dunenie motora do L sa nedá s ničím iným pomýliť. No už na voľnobehu je počuť, že to dnes nebude nejaká veľká divočina. V dnešnej dobe už zo 110 koní nikto nepadne na zadok. A to je dobre, pretože väčšina jazdcov si síce chce športovo zajazdiť, no zároveň prísť večer domov v jednom kuse. Navyše vďaka elektronike sú koníky dobre vycvičené, takže od nich nemusíte očakávať žiadne zákernosti. Jednoducho veľmi dobre zvládnuteľné stádo a o to Ducati vlastne išlo, pretože pre pánov jazdcov majú vo svojom výrobnom programe dostatok motoriek. A pre obyčajných smrteľníkov, dámy a športových hobíkov doteraz mali v ponuke len nahé Monstery.

1a0a5334.jpg

Kone moje vrané
Ak ste doteraz nadobudli z mojich slov pocit, že SuperSport by si obľúbila aj vaša stará mama, tak to musím uviesť na správnu mieru. Z pohľadu Ducati Panigale je SuperSport len taký slabý čaj. No z pohľadu dedkovej Hondy NC700 je to krvavý gangster. Dvojvalec sa nechá krásne vytáčať a je predovšetkým neskutočne rýchly. Motor má poriadny záber od 3.000 otáčok, kedy už ponúka 80% svojho krútiaceho momentu. Medzi 5.000 – 9.000 je to najväčší zážitok, motor vtedy zo seba dostáva v každom momente viac ako 90% krútiaceho a pri deväť tisíc vrcholí i výkon 110 koní. To je na dvojvalec skutočne široké využiteľné otáčkové pásmo. Prevody krásne cvakajú jeden za druhým, rýchlosť nad 200 km/h stále pokračuje ďalej a končí vraj niekde tesne nad 250 km/h.

Perfektný podvozok
Stodesať koní teda v žiadnom prípade nie je málo, aj keď v tejto dobe už nájdeme aj silnejšie motorky z kategórie všestranných športovcov. To, v čom SuperSport vyniká, je skôr jeho podvozok. Predná vidlica je 48 mm kompletne nastaviteľná od Marzocchi, takže tomu zodpovedá aj radosť z jazdy a využitie motorky od bežných ciest až po okruh. Vo verzii S s Öhlinsami to bude ešte o chlp lepšie, no aj talianska Marzocchi je top level. Handling je skutočne fantastický až mi je ľúto, že na Slovensku nemáme viac zákrut ako napríklad niekde v Alpách. Tu by človek so SuperSportom vedel stráviť asi celý život. Brzdy majú základná verzia aj S verzia rovnaké a sú to famózne monoblokové Brembá. Nie sú to topky M50, ale M4-32 sú tiež prvá liga.

1a0a5326.jpg

Superšport na kažý deň
Nový SuperSport ma jednoznačne chytil a celkom dobre si ho viem predstaviť aj vo svoje garáži. Jazdecká poloha je skôr športová ako turistická, alebo nebodaj naháčovsky mestská. Ak však presadnete z Panigale, je to totálny komfort. Ak naopak z Monstera, je o niečo športovejšia, ruky sú dosť vystreté vpredu, takže je cítiť záťaž na zápästiach. Každopádne, toto je po rokoch konečne kapotovaná Ducati, ktorú môžete využívať aj v bežnej premávke. S troškou sebazaprenia aj na každodenné ranné dochádzanie do práce alebo dovolenkové výlety vo dvojici, no ideálne na zábavné jazdenie v zákrutách za mestom. A pár krát do roka pokojne na okruh. Sedadlo je dostatočne pohodlné, ochrana pred vetrom príjemná, motor vie byť pohoďák aj divoch. A podvozok neskutočne stabilný pri akejkoľvek rýchlej jazde. Myslím, že staré Ducati SuperSport sa za svoju novodobú vnučku určte nemusia hanbiť.

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do L, 4 ventily na valec
Zdvihový objem: 937 ccm
Vŕtanie x zdvih: 94 x 67,5 mm
Kompresný pomer: 12,6 : 1
Maximálny výkon: 110 k pri 9.000 ot./min.
Najvyšší krútiaci moment: 93 Nm pri 6.500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronicky riadené vstrekovanie paliva, elektronický plyn
Štartovanie: elektrický štartér
Zapaľovanie: digitálne, tranzistorové
Prevodovka: 6 stupňová
Spojka: viaclamelová v olejovej náplni
Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK
Rám: oceľový, priehradkový
Pruženie vpredu: obrátená teleskopická vidlica Marzocchi 48 mm, zdvih 130 mm, plne nastaviteľná
vzadu: hliníková jednoramenná kyvná vidlica, centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka Sachs, plne nastaviteľná, zdvih 144 mm
Brzdy vpredu: 2 x kotúčová s priemerom 320 mm, štvorpiestikový radiálny monoblokový strmeň Brembo M4-32, ABS
vzadu: kotúčová s priemerom 245 mm, dvojpiestikový strmeň, ABS
Disky kolies: zliatinové, 6-lúčové
Pneumatiky vpredu: 120/70-17 vzadu: 180/55-17

ROZMERY A HMOTNOSTI
Rázvor: 1478 mm
Výška sedla: 810 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Suchá hmotnosť: 184 kg
Cena: 12.890,- Eur
Motocykel na test zapožičal: Ducati Slovakia

1a0a5339.jpg
1a0a5334.jpg
1a0a5322.jpg
1a0a5340.jpg
1a0a5338.jpg
1a0a5326.jpg

Text: Massimo, Foto: autor

Buďte s nami v kontakte

Komentáre