TEST BMW K 1600 GT

Slnko, krásne cesty, plná nádrž a pár dní voľna. A pred garážou odstavená K 1600 GT. Toto sú dokonalé podmienky pre poriadny roadtrip! So šiestimi valcami pod nádržou akákoľvek dlhá cesta ubieha jedna radosť.

TEST BMW K 1600 GT

K 1600 GT je na trhu uč nejaký ten rôčik, konkrétne od roku 2011. Základná technika šesťvalcového motora a podvozok s predným Duoleverom zostali takmer nezmenené, no každým rokom pribúda množstvo moderných asistenčných systémov, ktoré prispievajú ku komfortu a bezpečnosti jazdy. A slovenské BMW nám samozrejme požičalo maximálne vybavenú tisícšesťstovku vo fullke. Ani radšej nechcem vedieť, čo to stoji.

bmw-k-1600-gt-3.JPG
bmw-k-1600-gt-5.JPG


Na dobré sa ľahko zvyká

Na K 1600 GT už som sa zviezol pred pár rokmi a dnes si rovnako sám sebe závidím to pohodlie, aké Bavoráčik ponúka. Takmer vzpriamená jazdecká poloha, vysoké riadidlá, len jemne pokrčené nohy na stupačkách. A jazda v zákryte širokej prednej kapotáže s turistickým elektronicky nastaviteľným veterným štítom. Ten ma strašne baví. Na konci mesta bzzzzz plexi ide hore a po pár sekundách sa hučanie v prilbe mení na totálne ticho. V diaľke vidím tabuľu začiatku obce a popri tom ako spomaľujem už aj bzzzzz štít ide dole, otváram si plexi na prilbe a vychutnávam príval čerstvého vzduchu, ktorý je v tento horúci letný deň na nezaplatenie. V čase, keď píšem tento test sú už však teploty vonku tradičné jesenné. Mať teraz v rukách K 1600 GT, jednoznačne zapínam vyhrievané rukoväte a hlavne sériovo montované vyhrievanie sedadiel. Sedadlo vodiča je dokonca aj výškovo nastaviteľné, pridajte k tomu dva obrovské zabudované kufre, nosič batožiny, sériovo montovaný hlavný stojan a to som ešte ani nezabrdol do elektroniky.

bmw-k-1600-gt-2.JPG

Elektronika

U BMW ma celkom baví ich online konfigurátor. Výsledné sumy už až tak veľmi nie, ale tá zábava z klikania elektronických systémov a doplnkov je na nezaplatenie. Hneď po navolení príplatkovej farby vyberám prvý balíček Safety s adaptívnymi svetlometmi, denným svietením a kontrolu tlaku v pneumatikách. Do košíka vkladám balíček Comfort s bezkľúčovým štartovaním, prídavnými svetlometmi, centrálnym uzamykaním odkladacích skriniek a alarmom. A samozrejme klikám aj na Touring packet s elektrickou spiatočkou, rádiom a Bluetooth pripojením. No a už mi ku šťastiu hádam nič nechýba. Elektronický podvozok Dynamic ESA bol v základnej výbave, rovnako ako trakčná kontrola DTC a zákrutové ABS Pro.

bmw-k-1600-gt-6.JPG


Šesťvalcové porno

K 1600 GT však nie je motorka pre každého a okrem poriadne veľkej garáže, kde ju dokážete popri automobile zmestiť, musíte mať hlave poriadne cestovateľské ambície. Gétéčko jednoznačne nie je motorka na poobedné prevezenie po práci. Ak si ju chcete poriadne vychutnať za pár hodín cestami okolo domu, akurát tak prídete domov rozčúlený, pretože vám všetky dopravné prostriedky v premávke zavadzajú, alebo rovno stihnete prísť o vodičák za 5 krát prekročenú povolenú maximálku v priebehu jednej hodiny. Na K 1600 GT potrebujete poriadne cesty, táto motorka miluje diaľničné presuny, dlhé zákruty a hlavne rýchlosť. So šesťvalcom pod nádržou zažívajú všetky vaše zmysly jazdecké porno a ten nádherný zvuk sa snáď nedá prirovnať k ničomu, čo má dve kolesá. BMW K 1600 GT nie náhodou nesie označenie Grand Tourismo. Víkendovka v Alpských zákrutách mu nerobí problém, no na 50 kilometrov po práci sa ho asi ani neoplatí naštartovať.

bmw-k-1600-gt-7.JPG

bmw

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Video test BMW R1300 GS

Video test BMW R1300 GS

13.3.2024
Autor: mixxo
BMW M 1000 XR

BMW M 1000 XR

29.12.2023
Autor: Massimo
BMW S 1000 XR

BMW S 1000 XR

20.12.2023
Autor: Massimo
Na výlete s boxermi v Karpatoch

Na výlete s boxermi v Karpatoch

6.8.2023
Autor: redakcia

Komentáre