Test: Ducati Monster 821

Naháče sú jednoznačne moja krvná skupina. A tie červené od Ducati – tak tie ja jednoznačne môžem! Tentokrát sa mi pod zadok dostal pre zmenu žltý Monster. Osem dva jednotka. Vyzerá to na veľmi pekný deň na okruhu aj mimo neho.

Test: Ducati Monster 821

Osem dva jeden

Ducati priebežne inovuje svoje naháčiky Monster a ako posledný dostal v roku 2018 najviac pozornosti stredne silný model 821. Kým v roku 2017 pre zmenu Ducati inovovala najsilnejší Monster 1200 a predstavila novú najslabšiu príšeru Monster 797. Nový alebo lepšie povedané pekne vynovený Monster 821 je tá ideálna stredná trieda, pri ktorej si ja osobne najviac užívam radosť z každodenného jazdenia. Posledná generácia modelu 821 má upravený tvar nádrže v štýle veľkého Monsteru 1200 a aj predný blatník a kryt zadného sedadla boli doladené po vzore modelu 1200. Rovnako predný svetlomet je prebraný z tisícdvestovky a má v strede LED diódy denného svietenia a takisto výfuková koncovka je viac hranatá a snaží sa viac podobať na top model v ponuke rodiny Monster. Toľko, čo sa týka dizajnových zmien.

18-monster-821uc29741high.jpg
1a0a0121.jpg

Uno, due

Dvojvalec po nástupe novej generácie spĺňa normu Euro 4, takže sa zmeny diali hlavne v tomto smere. Výkonovo neposilnil, no na druhej strane s prísnejšou normou stratil len 3 koníky a 3 Nm krútiaceho momentu, čo jednoznačne nemáte šancu spozorovať. Dvojvalček s objemom 821 ccm je fakt vydarený a Ducati ho okrem Monstera používa aj v Hypermotarde 950 a v obľúbenej Multistrade 950. Všetky tri majú rozdielny zdvihový objem, ten je však dosiahnutý len rozdielnym vŕtaním valcov. Ale dosť bolo rozprávok, poďme sa povoziť. Nový štartovací gombík sa mi páči, po otočení kľúčika nasleduje krátke prebúdzanie systému, ožíva nová plne farebná prístrojovka, zabzučí palivové čerpadlo a môžeme to nakopnúť. Nie je to síce Panigale, ale z výfukov sa okamžite ozve krásne dvojvalcové vrčanie motora, ktoré už na voľnobehu pôsobí dostatočne divoko. Trošku pošteklím plynovú rukoväť a otáčky okamžite skáču hore-dole, responzívnosť motora je výborná, toto bude zábava. Spojka je síce len mechanicky ovládaná, ale ide pekne ľahko, takže žiaden problemos. Motor mám už zahriaty od predchádzajúceho jazdca – asi som zabudol povedať, že sme dnes na Slovakiaringu, ale to už vám podľa fotografií určite docvaklo. Tak sa poďme na vec!

1a0a0127.jpg

Zábava pod plynom

Cvakne jednotka a už ju aj točím do otáčok a radím dvoječku. Motor ide ako namydlený blesk. Na jednotke máte pri 10.000 otáčkach osemdesiatku, na dvojke stotridsiatku, trojka ide 160, štvorka 190, päťka 210 a na šestke to vraj dokážete dotočiť na nejakých 225 km/h. Až tak vysoko sa tu na Ringu nedostanem, ale tie zrýchlenia na prvých štyroch prevodoch si tu človek užíva dokonale. Predovšetkým nižšie a stredné otáčkové pásmo, vďaka čomu dvojvalce na okruhu musíte milovať. Aj bez podraďovania môžete za zákrutou ťahať za plyn a motor sa vám odvďačí nádherným záťahom, ktorý je sprevádzaný revajúcim dvojalcovým zvukom v otáčkach. Motor zaberá krásne odspodu, už pri 4.500 otáčkach ponúka 70 Nm a dokážete ho ľahučko ťahať do 10.000 otáčok, kedy sa na vás začnú postupne rozsvecovať červené LED-ky naznačujúce červené otáčkové pásmo. Tomuto hovorím perfektne využiteľný motor pre každodenné jazdenie i okruhovú zábavu.

1a0a0122.jpg
1a0a0124.jpg

Komponenty & elektronika

Osem dva jednotka je kvalictne postavený Monster, ktorý vás vyjde na 11.290 eur. Na komponentoch sa jednoznačne nešetrilo, takže na prednej brzde nájdete radiálne monoblokové Brembá M4.32 a na obidvoch kolesách plne nastaviteľné pružiace komponenty. Rovnako Ducati nešetrila ani na elektronickej výbave, aj keď Ride by Wire, viacstupňová trakčná a tri jazdné režimy už sú celkom štandardom a okrem Sport, Touring a Urban módov by celkom potešil aj nejaký čistokrvný racingový Track mód či vypínateľné ABS. Rovnako radenie bez použitia spojky Quick Shift nie je v sérií, ale v ponuke doplnkových systémov našťastie nechýba. To najdôležitejšie, čo si dnes zákazníci pýtajú, je samozrejme plne farebná TFT prístrojovka. Tá na Ducati má výbornú čitateľnosť aj na priamom slnku a listovanie v menu je prehľadné, intuitívne, čo je najdôležitejšie. Rozloženie jazdných informácií sa automaticky mení na základe zvoleného jazdného režimu. Bluetooth konektivita sa u Ducati volá DMS (Ducati Multimedia System) a je za príplatok. V konkurencii japonských motocyklov je toto všetko jednoznačne nadpriemer, v európskej konkurencii značiek KTM a Triumph je to približne rovnaká úroveň vybavenia a Ducati Monster 821 za svoju cenu jednoznačne ponúka dostatočnú hodnotu aj v tomto smere.

1a0a0105.jpg

Na záver

Pri pohľade na červený Monstrík akéhokoľvek zdvihového objemu sa mi vždy zalesknú oči slzou šťastia. Tentokrát netradične v žltej farbe, no rovnako vyškerený odovzdávam testovací Monster 821 naspäť do Ducati Slovakia. Bohatá elektronická výbavička, fajný podvozok, extra fajný dvojvalec a v neposlednom rade tradičný, no zároveň dokonale súčasný Monster dizajn. Z mňa jednoznačné veľké ÁNO.


Buďte s nami v kontakte

Komentáre