Test Ducati Panigale V4 S 2022

Kráľovná zdrvujúcej rýchlosti, brutálnej sily a erektívneho štýlu je tu. Dostala plastiku, makala aj v posilňovni. Slintajte, čítajte, odpadávajte. Toto je dáma, ktorej stačí vyzliecť zrkadlá, značku a zažijete s ňou sex svojho života! Jedinou podmienkou je vedieť kam máte kliknúť. Inak to môže byť slečna, čo vás vyjde poriadne draho, ale domov ju „odprevadiť" nepôjdete.

Test Ducati Panigale V4 S 2022

Len pri pohľade do rodného listu „slečny" tejto kategórie sa vám ponúka otázka. Kde je hranica? 250 koní? 180 kíl? Maximálka XXX, ktorú už vlastne nikto nerieši, lebo je akýmsi abstraktným mixom všetkých parametrov? Otázka „kde je hranica" je blbosť! Športovca trénujúceho na olympiádu sa tiež nespýtate, aký najlepší čas sa dá zabehnúť na 100 m šprint. Svetové rekordy sa menia každým rokom. Športovci zdvihnú viac, sú rýchlejší, presnejší. Preto je označenie športové motorky pre „slečny" tejto kategórie maximálne výstižné. Tu limit nie je. Heslo je jednoduché. Urobíme to najlepšie ako je to možné dnes. A zajtra, keď sa na to vyspíme to urobíme ešte lepšie.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-8.jpg
test-ducati-panigale-v4-s-2022-2.jpg
test-ducati-panigale-v4-s-2022-5.jpg
test-ducati-panigale-v4-s-2022-10.jpg

Keď tomuto heslu pridáte trochu talianskeho temperamentu a vášne pre krásu, vytvoríte Superšport s nápisom Ducati na nádrži. Nie je to len o Panigale. Modely 900 Supersport, 851 Superbike, 916 sú totálnymi legendami. Je to o niekoľkých desaťročiach práce ľudí. Majú spoločnú túžbu. Byť rýchlejší. S príchodom modelu Panigale V4 v 2018, cifra výkonu začínala dvojkou. Vtedy už bolo každému úplne jasné, že byť rýchlejší nie je iba o výkone. Výkonu je dosť, respektíve, aby sme boli presnejší. Niekedy je ho veľa, inokedy dosť a niekedy by možno zopár koní naviac nezaškodilo. To, čím vieme motorku zrýchliť je efektivita. Na ňu sa v Ducati sústredili.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-11.JPG

Najprv chytré hlavy zapracovali na motore, lepšie povedané jeho manažmente. Zmenili distribúciu krútiaceho momentu v závislosti od prevodového stupňa. Predchádzajúci model mal spoločnú mapu pre prvý a druhý kvalt, trojka mala svoju mapu a zvyšok zase spoločnú. Teraz IT-čkári doladili mapy pre každý kvalt zvlášť. Výkon je rozdelený do štyroch úrovní Low (150k) – vhodný na bežnú cestu, Medium, High, a ruky trhajúci Full. Okrem elektroniky dostal motor optimalizovaný výfukový systém so zväčšeným priemerom a novú vodnú pumpu s menšími stratami. Celkový maximálny výkon poskočil o 1,5 koňa na intergalaktických 215 aaa pol!!! Zmenila sa aj prevodovka. Má dlhšiu jednotku, dvojku a aj šestku. Tuning pokračuje aj na podvozku. Zdvihy sú o 5 mm vyššie, pružiny vpredu sú o chlp mäkšie. Dochádza k intenzívnejšej reakcii na prenos váhy na brzdách a „skráteniu" motorky. Zadná kyvka je uchytená o 4 mm vyššie, čo eliminuje drepnutie zadku pri akcelerácií a dodáva viac istoty a presnosti na výjazdoch.

To, čo vidieť na prvý pohľad je nová aerodynamika. Samozrejme „povinné" krídielka, na ktoré má v podstate Panigale autorské práva sú stále tu, ale s novým dizajnom. Sú menšie, ale vďaka dvojitému profilu generujú rovnaké prítlačné sily ako predchodca. V 300 km/h generujú až 37 kg prítlaku, no zaujímavé je, že fungujú aj pri „normálnych" rýchlostiach. Napríklad pri 150 tlačia nos dolu silou 90N (9 kg) a pri 200-ke už 160N. Kapotáž dostala nové „žiabre" v dolnej časti za chladičom a aj popri výfukovom systéme. Tak, aby viac vzduchu smerovalo na senzor quickshifteru. Asi sa mu bolo teplo, chlapcovi. Zmenila sa tiež ergonómia. Sedadlo je v zadnej časti plochejšie a nádrž je v oblasti kolien širšia, čo pomáha pri prudkých brzdách a vysadaní. Vedľajší efekt, ktorý nikoho nezaujíma je to, že narástla o 1L. Upgrade dostala aj TFT palubovka s novým screenom Race EVO, ktorý zobrazuje intrvenciu DWC DTC DSC EBC separátne a otáčkomer začína tam kde má, čiže na 5000 ot/min. Ak máte menej, ste tam jednoducho zle.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-9.jpg
test-ducati-panigale-v4-s-2022-6.jpg
test-ducati-panigale-v4-s-2022-7.jpg
test-ducati-panigale-v4-s-2022-3.jpg

Tak a toto sú hajlajty. Toto som napísať musel. Aby ste vedeli. Lebo vedieť treba, keď chodíte na pivo. A ako sa mi na novej Panigale V4S 2022 jazdilo v Jereze? Najprv to bolo... ...nazvem to rozpačité. Ráno produktové školenie a na dráhu som sa dostal až 10:50. Aspoň to bol plán. Ale teplota 7-8 ˚C, vlhké fľaky na trati nás zdržali. Prvý slot ani nepočítam. Vtedy sa na trati človek hľadá a je mu vlastne lautr jedno na čom sedí. Druhých 15 min. bolo už lepších. Obuté boli Supercorsa SP a tie zvládnu chlad lepšie ako slicky. Začal som vnímať prvé dojmy z motorky. Totálna kontrola, z podvozku a fakt masívna sila z motora mi skôr pripomínali baworské RR ako taliansky temperament. Setup bol Race B EVO čo skrývalo motorovú mapu Medium, trakčnú a wheelie control 3/8 a slide control na 2/2. Brzdy s aktívnym ABS vpredu, zadok off. Po týchto dvoch slotoch talianski organizátori zavelili fotenie. Nebol som sám, čo ostal ako kapor vytiahnutý z rybníka, ktorý zistil, že je advent. Z fotiek viete prečo. Bohužiaľ nie som typ jazdca, ktorý sadne na čokoľvek, kdekoľvek a ide pílu. Potrebujem sa so strojom trochu zžiť. Nech si slečna zvykne na mňa a ja zas na ňu. Veľká škoda, pretože by som rád videl fotky zo záverečného slotu (kde mal fotograf úplnú absenčku, WTF?) Po fotení a dobrovoľnom obede sme dostali V4-ky prezuté na slickoch s odporúčaním módu Race A EVO.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-14.JPG

Prvý poobedňajší slot bol stále relatívne opatrný, ale výrazne rýchlejší a ostrejší, ako predchádzajúce dva. Teplota cca 16 ˚C bola tiež fajn, pretože ma prestali ozjabať prsty. Dokonca som aj začal cítiť brzdu. V odporúčanom jazdnom móde už desmosedici stradale ukázal gule. O stupeň bola potlačená aj trakcia a wheelie control. Vtedy sa z motorky stala Ducati. Posledné dve pätnásťminútovky stáli za to. S traťou už som nebol pohádaný a občas sa mi podarilo aj trafiť zákrutu. Motor má masakrálny záťah. Výjazdy z dvojky a trojky boli naozaj fyzicky náročná záležitosť. Odladenie a intervencia slide control je fenomenálna. Na výjazde zo štvrtej zákruty som otváral plyn vždy citlivo, pretože zadok už išiel bokom až do chvíle, keď som skúsil na hulváta plný. Inžinieri povedali, že to DSC poberie, tak uvidíme. Šmyk nastával postupne. Prekročil hranicu mojej komfortnej zóny, ale už bolo neskoro. Zovretý anál a dôvera v slová inžinierov. Nič iné neostávalo. Panigála bola v rýchlosti okolo 200 km/h bokom a ... ... pracovala. Pracovala na 100 % a ja som sa rútil citeľne rýchlejšie k brzdnému bodu ďalšej zákruty a reval do prilby: „ do pi.. ja som Rossi!!! Od vtedy som to robil stále a maľoval čierne čiary všade, kde to šlo. Na slickoch sa ukázal aj potenciál, ktoré majú Stylemy. Tie brzdy som nemohol uťahať. Oni uťahali mňa. Na rovinke, približne v polovici trate som brzdil cca z 260 km/h do pomalej pravej, ktorá sa išla pod kilo. Zvládol som to v troch kolách, ale potom to skrátka nešlo. Vedel som, že môžem brzdiť neskôr, ale nebol som sa schopný na motorku správne upratať a zároveň sa na nej udržať.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-1.jpg

Spomalenie je totálne devastačné. Čakal som že mi to každú chvíľu zlomí ruky a napnutým bruchom vytlačím aj raňajky z predvčera. V týchto chvíľach som ocenil vylepšený tvar nádrže. Podvozok som si užíval najviac v 9-tej a 10-tej zákrute. Dve po sebe nasledujúce pravotočivé sa išli na dvojku. Do prvej som brzdil a podkopával z trojky. Brzdiť stačilo na poslednú chvíľu a skoro v tom istom momente začať točiť. Keď som sa upratal a zavesil sa, motorka oblúk utiahla a vtedy som gasoval. S telom som ani nepohol. Čím bolo viac plynu, tým som išiel priamejšie. Nájazd do druhej pravej bol brutálny. Motorka bola stále relatívne hlboko v náklone. Vtedy prišli zase brzdy. Namiesto toho, že odíde predok si motorka opäť ľahla a utiahla zákrutu. Nasledoval plný plyn a výjazd s jemným wheelie. Ledkový indikátor momentu správneho radenia, ktorý svojou plochou pokrýva celú ľavú polovicu vrchnej časti zablikal na zeleno a ja som kopal do trojky bez toho, že by sa predné koleso dotklo zeme.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-15.JPG

Panigale V4 vás jedným slovom povedané zrýchli. Je jedno, že ste na voľných jazdách tretíkrát v živote, alebo ťaháte kolená a lakte po zemi nejaký ten rôčik. Zoberie vás za ruku. Vy jej ukážete čo viete a ona vás krok za krokom vedie ďalej. V momente, keď sa poseriete vám so stoickým kľudom šepne do ucha, že je všetko ok, že to už vyriešila a vy sa môžete sústrediť na ďalšiu zákrutu. Robí to ale so všetkým potrebným výkladom okolo. Podvozok vám povie aj aké čísla budú v lotte na budúci týždeň a nový screen Race Evo vám dá kompletný výklad o tom, ktorý zo systémov práve pracuje. Je to super, pretože letieť ako debil a nevedieť čo sa deje vás nezrýchli. Panigale V4 je exaktná a analytická, bezpečná, ale stále Ducati. Možno som vás namotivoval a zo slečny učiteľky Gálovej urobíte pani Gálovú. Ak zainvestujete do Ducati performance accessory, môžete celú večnosť anylyzovať, skúmať, zlepšovať a budete žiť šťastne dokým... Nepríde nová slečna učiteľka Gálová.

test-ducati-panigale-v4-s-2022-12.JPG

Buďte s nami v kontakte

Komentáre