TEST KAWASAKI J125

Je to už viac ako tri roky čo značka Kawasaki uviedla na európsky trh svoj prvý maxiskúter J300. Po úspechu tristovky výrobca rozšíril ponuku o model J125. Tento elegán v športovo zostrihnutom kabáte ponúka držiteľom vodičských oprávnení skupiny B, ale i mladým jazdcom rovnako bohatú výbavu ako jeho väčší súrodenec.

TEST KAWASAKI J125

S myšlienkou preniesť do menších kubatúr komfort, ktorý bol donedávna výsadou veľkých luxusných skútrov prišli pred časom aj iné japonské značky. Pekným príkladom sú modely Honda Forza 125 a Suzuki Burgman 125. Výrobcovia tak reagujú na európsku legislatívu umožňujúcu držiteľom vodičských oprávnení skupiny B presedlať zo svojich limuzín na skútre s objemom 125 ccm. Hlavne na juhu Európy môžete bežne vidieť biznismenov nahodených v oblekoch, ako sa preplietajú pomedzi autá pohodlne usadení v závetrí kapotáže štýlového skútra. Nejazdia na nich iba preto aby ušetrili veľa času a nervov pri každodennom dochádzaní za prácou. Takto oveľa ľahšie nájdu i miesto na parkovanie.

Sú ako dvojičky

Tak by sme mohli charakterizovať podobnosť modelu J125 s objemovo väčšou tristovkou. Ich atraktívny dizajn, tvorený ostro rezanými líniami kapotáže, nezaprie príbuznosť so športovými motocyklami tejto japonskej značky. Prednej časti dominuje dvojica veľkých reflektorov s elegantnými obrysovými LED svetlami po stranách. Páči sa mi, že za jazdy stále svietia obidva reflektory. Dobre vyzerá i zadné LED svetlo inšpirované modelovým radom Z. Po nasadnutí mi hneď padla do oka elegantná prístrojovka, ktorá vyzerá ešte lepšie v noci, keď vynikne jej farebné podsvietenie. Pocit luxusu navodzuje i veľké bohato čalúnené sedadlo. Tým že je odstupňované vznikla pohodlná opierka, ktorá však bráni vyšším jazdcom aby sa posunuli dozadu. Podobne je to s bočnou kapotážou, ktorá síce vyzerá efektne, ale vodičovi nedovolí si úplne vystrieť nohy. Spolujazdec si nemá na čo sťažovať. Veľká plocha sedadla, ale i dobrá poloha sklopných stupačiek a bočných držadiel mu spríjemnia jazdu. Testovaný model J125 bol navyše vybavený rozmerným plexi-štítom, za ktorým vládla úplná pohoda. Prednosťou veľkých luxusných skútrov je i veľkorysý úložný priestor na batožinu. Pod sedadlo Kawasaki sa zmestí integrálna prilba a kufrík. Pár drobností sa zmestí aj do schránky v prednej kapotáži, kde je inštalovaná 12- voltová zásuvka. Súčasťou štandardnej výbavy je nosič batožiny a tak nič nebráni montáži veľkého plastového kufra. S takto vybaveným skútrom sa môžete vybrať aj na dlhší výlet.

69a0589.jpg
69a0597.jpg
69a0599.jpg
69a0607.jpg

S dobrým rodokmeňom

Tak ako v prípade väčšej kubatúry, aj pri vývoji modelu J125 Kawasaki spojila svoje sily s taiwanskou značkou Kymco, ktorá patrí medzi špičku v obore. V jej materskom závode sa napríklad vyrábajú i veľké luxusné skútre C 650 Sport a C 650 GT pre BMW. S plnou nádržou má model J125 slušných 182 kg a tak hlavnou otázkou pred jazdou bolo, ako si s vyššou hmotnosťou poradí jednovalec s objemom 125 ccm. Moderný štvortakt so štvorventilovou technikou dosahuje svoj maximálny výkon 14 k až pri 9.000 ot./min. Chvíľu trvá než sa ručička otáčkomera priblíži k tejtohodnote, čo sa v praxi prejavuje na trocha ospalých rozjazdoch. Stačí však dlhšia rovinka aby sa skúter rozbehol na rýchlosť viac ako 110 km/h. Kawasaki hrá na športovú nôtu nielen po stránke dizajnu, ale i jazdných vlastností. Podvozok, ktorého základ tvorí tuhý oceľový rám, napriek svojmu dlhšiemu rázvoru pekne drží zvolenú stopu v zákrutách. Veľmi dobre naladené je i odpruženie, ktoré spoľahlivo filtruje nerovnosti na ceste. Na skúter tejto objemovej kategórie sú brzdy bohato dimenzované, pričom ich účinok sa dá citlivo dávkovať. Stodvadsaťpäťka je navyše vybavená moderným systémom ABS značky Bosch. Zdá sa, že Kawasaki sa vydaril vstup do kategórie, ktorá vďaka novej európskej legislatíve oslovuje stále viac vodičov automobilov. S využitím moderných technológií sa podarilo postaviť štýlovú 125- ku, ktorá vie byť praktická pre využitie v mestskej premávke, ale zároveň dostatočne rýchla a komfortná pri jazde na väčšie vzdialenosti.

Aktuálnu ponuku skútrov Kawasaki najdete TU

69a0582.jpg
69a0601.jpg
69a0603.jpg
69a0602.jpg

Text: M. Masničák

Foto: Massimo



Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre