Testujeme nové modely Honda CB650R a CBR650R

Zatiaľ čo na Slovensku vládne pani „Zima" a teploty klesajú hlboko pod bod mrazu, vďaka pozvaniu Honda Motor Europe Limited si môžem aspoň na pár dní odskočiť na juh Španielska.

Testujeme nové modely Honda CB650R a CBR650R

Cieľom cesty je testovanie dvoch hlavných noviniek japonského výrobcu. Tentoraz sa Honda zamerala na strednú triedu a okrem trojice inovovaných pollitrových dvojvalcov pripravila pre svojich priaznivcov dva nové štvorvalce s objemom 650 kubíkov.

Veľkej pozornosti sa teší najnovší prírastok rodiny naháčov v štýle Neo Sports Café. Dizajn modelu CB650R s nádychom štýlu retro je podobne minimalistický ako u veľkého súrodenca CB1000R. Punc exkluzivity motorke dodáva aj LED osvetlenie, a povrchová úprava na diskoch kolies a vekách na motora v „medenom" odtieni. Pekným detailom, je i výfukové potrubie zvedené do krátkej koncovky. Vývojári sa však nezamerali iba na dizajn. Výkon radového štvorvalca, ktorý svoj vrchol dosahuje o 1000 otáčok vyššie, narástol na 95 k. Navyše motor dosahuje krútiaci moment 64 Nm už pri 8.000 ot./min. Ani podvozok nezostal bez ovšimnutia. Dvojitý chrbticový rám zvarený z ocele dostal novú obrátenú teleskopickú vidlicu Showa DBF s priemerom 41 mm a radiálne uchytené štvorpiestikové strmene Nissin so systémom ABS. Okrem vyspelej kontroly trakcie HSTC montovanej v základe môže mať 650-ka za príplatok rýchloradenie. Jazdec určite ocení i modernú digitálnu prístrojovku s množstvom užitočných informácií, medzi ktorými nechýba ani ukazovateľ zaradenej rýchlosti.

1560312019cb650r.jpg
1560412019cb650r.jpg

Rovnaký základ využíva aj kapotovaná verzia CBR650R. Tá si berie za vzor model Fireblade, čo prezrádza hlavne dvojica úzkych LED svetiel. Navyše v porovnaní so svojou predchodkyňou je o 6 kg ľahšia čo v kombinácii s aktívne športovým posedom je prísľubom výnimočných zážitkov z jazdy. Už zajtra sa budem môcť presvedčiť, ako sa všetky tie zmeny prejavia v praxi.

1560102019cbr650r.jpg

Buďte s nami v kontakte

Komentáre