V ŠTÝLE CAFÉ RACER - PREDSTAVENIE: SUZUKI SV650X ABS

Klasické naháče s odkazom na roky minulé sa tešia stále väčšej obľube a tak väčšina výrobcov sa snaží odtrhnúť si svoj diel z veľkého koláča. Ani v Suzuki nechceli stáť bokom a tak na výstave v Miláne predstavili novinku SV650X postavenú na základe rokmi prevereného modelu. Športovo ladený motocykel v štýle Café Racer sa chce presadiť aj priaznivou cenou.

V ŠTÝLE CAFÉ RACER - PREDSTAVENIE: SUZUKI SV650X ABS

Prvá generácia predstavená v roku 1999 vniesla čerstvý vietor do kategórie naháčov strednej triedy. Vďaka kombinácii výkonného dvojvalca, ktorý spontánne reagoval v širokom spektre otáčok a hravo ovládateľného podvozku, sa cenovo dostupný motocykel ihneď umiestnil v Európe na prvých priečkach v rebríčku predajnosti. Na úspechy svojich predchodcov nadviazala aj tretia generácia tohto bestselleru. Motocykel má všetko, čo klasický naháč má mať. Základ v podobe oceľového priehradového rámu dopĺňa plechová nádrž a okrúhly reflektor. Nerovnosti vozovky absorbuje klasická teleskopická vidlica s priemerom nosníkov 41 mm, ktorá podobne ako zadná centrálna jednotka ponúka možnosť nastavenia predpätia. Dobre fungujú aj kotúčové brzdy vybavené systémom ABS značky Bosch. Tohtoročná novinka k tomu pridáva vzhľad športových naháčov v štýle Café Racer.

sv650xal8action5.jpg

Model SV650X ľahko spoznáte podľa malého ochranného štítu na ktorý plynulo nadväzujú bočné panely pod nádržou. Dobre vyzerá aj nové sedadlo s prešívaným poťahom. Úzka stavba motocykla už na prvý pohľad budí dojem veľmi obratného stroja. Hlavne v mieste kde jazdec zviera stehnami nádrž s objemom 14,5 litra, je SV-čko veľmi štíhle. Ku naháčom v štýle Café Racer neodmysliteľne patrí aj aktívne športový posed. Tým, že sú riadidlá clip-on pripevnené na nosníkoch teleskopickej vidlice posunuté viac dopredu, vodič po ich uchopení sedí viac predklonený. Okrem priamej odozvy od predného kolesa, takto dokáže lepšie odolávať náporu vetra. Medzi najväčšie tromfy SV-čka vždy patril motor. Základ v podobe V-Twinu, ktorého valce zvierajú uhol 90° síce zostal zachovaný, ale množstvo zmien prinieslo nárast výkonu na 76 k pri 8.500 ot./min. Vďaka technológii Dual Spark, ktorá využíva dve zapaľovacie sviečky na valec a modernému vstrekovaniu paliva so systémom SDTV (dve škrtiace klapky v nasávacom potrubí), výkonná 650-ka má veľmi nízku spotrebu. Navyše s mohutnou koncovkou výfuku spoľahlivo plní ekologickú normu Euro4.

sv650xal8headlightcowl.jpg

Vývojári vybavili SV-čko aj dobre fungujúcou elektronikou. Pri štartovaní už nemusíte stláčať spojku ako u starších modelov. So systémom Suzuki Easy Start stačí len ťuknúť do tlačidla a elektroštartér sa automaticky vypne keď motor naskočí. Suzuki pomáha začínajúcim jazdcom aj pri rozbiehaní. S elektronickým asistentom plynu Low RPM Assist stačí iba pomaly púšťať spojku a motocykel sa sám rozbehne. Prvé kusy nového modelu SV650X majú díleri Suzuki už v predajni. Aby ste zistili prečo SV-čka vždy patrili medzi najpredávanejšie modely vo svojej kategórii, stačí si dohodnúť testovaciu jazdu.

sv650xal8sedadlo.jpg
sv650xal8fueltank.jpg

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec s usporiadaním do V 90°, rozvod DOHC, 4 ventily na valec,
Zdvihový objem: 645 ccm, Vŕtanie x zdvih: 81 x 62,6 mm,
Kompresný pomer: 11,2:1,
Maximálny výkon: 56 kW (76 k) pri 8.500 ot./min.,
Najväčší krútiaci moment: 64 Nm pri 8.100 ot./min.,
Príprava zmesi: vstrekovanie paliva,
Štartér: elektrický, Zapaľovanie: elektronické,
Prevodovka: šesťstupňová, Spojka: viaclamelová v olejovej náplni, Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK
Rám: oceľový, dvojitý chrbticový,
Odpruženie vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer nosníkov 41 mm, zdvih 125 mm, nastaviteľné predpätie,
vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka, zdvih 130 mm, nastaviteľné predpätie,
Brzdy vpredu: dvojitá kotúčová o priemere 290 mm, dvojpiestikové strmene, ABS,
vzadu: kotúčová o priemere 240 mm, jednopiestikový strmeň, ABS, Kolesá: zliatinové, päťlúčové,
Pneumatiky vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17

ROZMERY A HMOTNOSTI
Rázvor: 1445 mm,
Výška sedadla: 790 mm,
Objem palivovej nádrže: 14,5 l,
Pohotovostná hmotnosť: 198 kg,
Cena: 6.690,- Eur

sv650xal8action1.jpg

SUZUKI SV650X ABS
01 Malý ochranný štít v štýle Café Racer, na ktorý nadväzujú bočné kryty nádrže
02 Štíhla nádrž s objemom zväčšeným na 14,5 l a logom Suzuki
03 Riadidlá clip-on pripevnené priamo na nosníkoch teleskopickej vidlice
04 Klasická teleskopická vidlica s nastaviteľným predpätím
05 Zadné svetlá s LED technológiou
06 Pneumatiky Dunlop Roadsmart III
07 Pohotovostná hmotnosť 198 kg


Text: M. Masničák, Foto: Suzuki

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre