TEST HUSQVARNA VITPILEN 701

Štýlová ako máloktorý iný motocykel súčasnosti a zároveň neskutočne zábavná ako jej sestra Husqvarna 701 Supermoto. Toto je dokonalý café racer budúcnosti, aj keď Husqvarna tomu odborne hovorí progresívny roadster.

TEST HUSQVARNA VITPILEN 701

Jednoduchá a progresívna
Husqvarna v tejto sezóne konečne vytiahla spod stola všetky svoje tromfy a okrem malých modelov Vitpilen a Svartpilen 401 je u predajcov už aj model Vitpilen 701. Krásny naháčik, pri ktorom mnohým nadšencom padá sánka od údivu. Je štýlová, moderná, no tvarmi nádrže a okrúhleho svetlometu Husqvarna jednoznačne odkazuje na minulosť, takže také moderné retro. Predný Full LED svetlomet vytvára dokonale jednoduchú kulisu pri pohľade spredu. Celkovo Husqvarna stavila na jednoduché, čisté línie a práve v tom spočíva jej krása. Motor, priehradkový rám, nádrž a okrúhly svetlomet – nič viac jazdec ku šťastiu nepotrebuje. Motorky kedysi bývali jednoduché, takže ma tento návrat k nekomplikovanosti u Husqvarny veľmi teší. Jednoduchá prístrojovka, jednoduchý výfuk na klasickom mieste a pritom tak krásne moderná - ako hovorí Husqvarna - progresívna.

Single forever
Hlavnou devízou motocyklov Husqvarna 701 Supermoto a 701 Enduro je ich jednovalec. Vďaka tomu sa zo supermota a endura stali za pár rokov výroby vo svojej komunite jazdcov doslova kultové stroje. Tento jednovalec je prudko návykový a v prípade modelu Vitpilen je dokonca ešte dravejší. Má o nejaký ten koník naviac a svoje maximum dosahuje pri vyšších otáčkach o 500 ot./min. Vitpilen hrá vyššiu ligu ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Rovnako 75 koní má napríklad aj dvojvalcová Ducati Monster 797 a dokonca má červená krútiaci moment len 69 Nm vs. 72 Nm u Husky. Yamaha MT-07 má pre zaujímavosť podobne 75 k / 68 Nm. No jednovalec ich na plnej čiare predbieha svojou zábavnou stránkou. Takže kým Monster 797, MT-07 alebo aj Suzuki SV 650 X patria medzi príjemné stroje, jednovalec Husqvarny má v sebe malého jednovalcového diabla, ktorý do vás stále pichá svojimi vidlami a neustále vás núti vyvádzať.

33ds41701.jpg

Akrapovič
Testovaný Vitpilen bol osadený krásnou výfukovu koncovkou Akrapovič. Bohužiaľ plne homologovanou, takže zvuku motora pridala len na jeho jednovalcovej hĺbke, no na hlučnosti na voľnobehu len minimálne. V nízkych otáčkach je zmena málo badateľná, ale v stredných a vysokých už je to iná liga, takže v podchodoch a tuneloch jednoznačne treba podradiť a užívať si to krásne jednovalcové dunenie. Priebeh krútiaceho momentu je na takýto relatívne malý objem perfektne agresívny, záťah odspodu odliepa predné koleso a v kombinácii s výrazne nižšou hmotnosťou oproti dvojvalcom pôsobí Vitpilen pri podobných číslach výkonu podstatne silnejším dojmom.

157 kg čistej zábavy
Husqvarna váži bez paliva 157 kg a s plnou nádržou 169 kg. Yamaha XSR 700 až 186 kg, Monster 797 dokonca 193 kíl a Suzuki SV 650 X neskutočných 198 kg. Až teraz asi mnohí pochopia, čo som sa im snažil doteraz hovoriť. Táto motorka sa preklápa zo strany na stranu s nepoznanou ľahkosťou. Takže ju zo sebou môžete zobrať do utiahnutých zákrut, na malý okruh či motokárovú dráhu a užívať si ňou šúchanie sliderov po asfalte. Husqvarna prezentuje svoj Vitpilen hlavne ako štýlovú dizajnovú motorku, no toto je jej pravá tvár. Ľahkosť a zábavnosť v každom okamihu.

1a0a8016.jpg
1a0a8012.jpg
1a0a8024.jpg

Exkluzívny počin
Samozrejme, Husqvarna je jednoznačne najdrahšou zo štvorice spomínaných motocyklov. Ale kompenzuje to veľmi kvalitne vybaveným podvozkom. Predná vidlica i zadná centrálna jednotka sú od WP a sú plne nastaviteľné. Rovnako predná kotúčová brzda je od Bremba a má radiálny nielen brzdový strmeň, ale aj radiálny piestik na brzdovej páčke. Účinnosť neskutočná, jediným prstom dokážete motorku postaviť na predné koleso a dávkovateľnosť je umocnená samostatným predným kotúčom. Hydraulicky ovládaná spojka ide ľahučko a dá sa dávkovať s dokonalou presnosťou. Aj napriek úzkym riadidlám ovládate Vitpilen s ľahkosťou a nevídanou precíznosťou.

Športový posed
Husqvarna postavila perfektný moderný café racer, ktorý je skôr pretekár ako kávičkár. Tomu zodpovedá aj športový posed s nízkymi riadidlami, vyššie umiestnenými stupačkami a plochým sedadlom. Napriek tomu však jazda v meste nie je žiadnym utrpením a po pár dňoch si na Vitpilen veľmi dobre zvykám. Športový posed naopak veľmi oceníte v zákrutách, ktoré si budete chcieť užívať každý, každučký deň. Vitpilen je skutočne návykový stroj – s neskutočne zábavným motorom, ľahučkým podvozkom a neprekonateľným štýlom. Za mňa sedemsto bodov! A možno aj sedemstojeden!

HUSQVARNA VITPILEN 701
01 Elektronický plyn Ride by Wire
02 Trakčná kontrola
03 Predný Full LED svetlomet
04 Zadné LED svetlo a LED smerovky
05 Plne nastaviteľné pruženie WP
06 Radiálna brzda Brembo s radiálnou páčkou, vypínateľné ABS
07 Hydraulicky ovládaná spojka

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, OHC, 4 ventily,
Zdvihový objem: 692,7 ccm,
Vŕtanie x zdvih: 105 x 80 mm,
Max. výkon: 75 k pri 8.500 ot./min.,
Najvyšší krútiaci moment: 72 Nm pri 6.750 ot./min.,
Príprava zmesi: elektronicky riadené vstrekovanie paliva,
Štartovanie: elektrický štartér, Zapaľovanie: elektronické,
Prevodovka: 6 stupňová,
Spojka: viaclamelová v olejovej náplni, antihoppingová, hydraulicky ovládaná,
Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK
Rám: priehradkový, chróm-molybdénový,
Pruženie vpredu: obrátená teleskopická vidlica WP, priemer klzákov 43 mm, zdvih 135 mm, nastaviteľná,
vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka WP, zdvih 135 mm, nastaviteľná,
Brzdy vpredu: kotúčová Brembo, 320 mm, ovládaná štvorpiestikovým radiálnym strmeňom, radiálna pumpička brzdovej páčky,
vzadu: kotúčová Brembo, 240 mm, ovládaná jednopiestikovým strmeňom,
Disky kolies: zliatinové, päťlúčové,
Pneumatiky vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17

ROZMERY
Rázvor: 1.435 mm,
Výška sedla: 830 mm,
Objem palivovej nádrže: 12 l,
Hmotnosť bez paliva: 157 kg,
Cena: 10.150 EUR

Text: Massimo, Foto: autor a J. Stárek

Aktuálnu ponuku modelov Husqvarna nájdete na stránke www.husqvarna-moto.sk

zlty.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre