Aprilia bude mať Tuareg 660

Je to tu! Aprilia nám urobila znova neskutočnú radosť! Po malom superšporte RS 660 a naháčiku Tuono 660 teraz predstavila úplne nový Tuareg 660, ktorý bude namierený rovno proti Ténéré 700.

Aprilia bude mať Tuareg 660

Aktuálna stratégia značky Aprilia sa nám veľmi páči. Malý objem, primeraný výkon, no hlavne super podvozok a výborná hmotnosť. To platilo pre RS 660, platí to pre Tuono 660 a bude to platiť aj pre nový Tuareg 660. Toto legendárne meno ožíva v úplne novej motorke, ktorá by mala robiť radosť hlavne mladým, akčným, nadšeným jazdcom. A presne tak to bolo aj v osemdesiatych rokoch, kedy Aprilie Tuareg 50, 125, 350 a 600 rozbúchali srdce nejedného mladíka. Krásne kapotované stroje s rally imidžom s dodatočným označením Wind sme mohli často vídavať aj na našich cestách - ojazdené Aprilky Tuareg boli jednými z najdostupnejších strojov rokov deväťdesiatych.

aprilatuareg66020221.jpg

aprilatuareg66020224.jpg
aprilatuareg66020222.jpg
aprilatuareg66020223.jpg
aprila-tuareg-660-2022-1.png

Práve preto sa teraz tešíme práve z tejto kombinácie, ktorá osloví hlavne mladých - z primerane silného motora a ľahučkého rámu. Kým ostatní výrobcovia sa snažia každým rokom zvyšovať objem, pridávať výkon a nabaľovať elektronickú výbavu, originálna stará stredná trieda šesťstoviek zostáva opustená. Nový Tuareg 660 sľubuje veľmi rozumných 80 koní a 70 Nm prepracovaného motora RS 660 s posilneným krútiacim momentom v nízkych otáčkach (Ténéré 700: 73 koní / 68 Nm). No my už dávno vieme, že oveľa dôležitejšie ako hromada koní je čo najmenej kilogramov a čo najlepšie postavený podvozok. A našťastie sa týmto smerom vydala aj Aprilia. Suchá hmotnosť 187 kg patrí medzi to naj v kategórii (Ténéro 700: rovnako 187 kg , KTM 890 Adventure R: 196 kg ). A podvozok sa s týmito komponentmi nemusí báť ani náročnejšieho terénu: predná 43 mm vidlica i zadný tlmič majú zdvih rovnako ako Adventure R až 240 mm (Ténéré 700 len 210 / 200 mm).

aprila-tuareg-660-2022-2.png

Aprilia bude určite drahšia ako Ténéré 700, čo vidieť nielen podľa porovnania MT-07 versus Tuono 660, ale aj podľa silnej dávky elektronickej výbavy. Pekná hranatá 5" prístrojovka dodáva ten správny rally imidž a dovoľuje prepínanie štyroch jazdných režimov, vypínanie ABS, nastavenie trakčnej kontroly, tempomatu či stupňa brzdenia motorom. Aprilia zatiaľ neuvádza žiadne informácie o cenách ani dostupnosti motocykla. No keďže sa jedná o model 2022, mal by na trh prísť v priebehu roku 2022. Aj keď podľa skúseností s RS 660 to môže znamenať skôr koniec roka 2022.

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre