Značka Yezdi sa používala v Indii po roku 1973 na označenie licenčných motoriek od českej Jawy a ČZ vyrobených v indickej továrni v meste Mysore. Približne do roku 1996, kedy bola ukončená výroba týchto motocyklov v Indii. No značka Mahindra, ktorá aktuálne vyrába aj indické Jawy 300 už dávnejšie ohlásila oživenie značky Yezdi. A teraz priniesla tri veľmi zaujímavé novinky, ktoré poháňa rovnaká štvortaktná tristovka.
Yezdi Roadster je povedzme indický bobber s lúčovými kolesami a novou digitálnou prístrojovkou. Modely Yezdi sú celkovo smerované viac na moderný štýl ako ich sesternica Jawa 300 CL a Roadster je krásnym príkladom toho, ako môžu dve technicky rovnaké motorky vyžarovať úplne odlišným feeling.
Oveľa výraznejší posun oproti Jawe 300 CL však predstavuje Yezdi Scrambler. Tak dizajnovo, ako aj technicky, pretože používa predné veľké 19" koleso a hlavne pruženie s väčšími zdvihmi tak vpredu ako aj vzadu. Sedadlo je až 800 mm nad zemou (oproti 765 mm) a výfukové koncovky sú nasmerované dohora, ako sa na správny scrambler patrí. V porovnaní s ostatnými modelmi má dokonca Scrambler až dve výfukové koncovky - naľavo a napravo, čo pri pohľade odzadu vyzerá vážne dobre. A k tomu všetkému krásne ladia aj doplnkové kryty rukovätí či mriežka predného svetla na fotografiách.
Ak chcel indický občan jazdiť pohodlne po tých najviac rozbitých cestách, potreboval si našetriť na Royal Enfield Himalayan. Až doteraz, pretože Yezdi ponúka v Indii cenu 2,09,900 indických rupií za svoj nový model Adventure, kým Himalayan 2021 začínal na cene 2,14,000 INR. Každopádne nový Yezdi Adventure už pri prvom pohľade útočí priamo na Hymalayan a používa veľké 21" predné koleso a vzadu má namiesto dvoch pružín ostatných modelov Yezdi centrálne odpruženie.
S ochranou motora, padacími rámami na celej prednej časti a rámom pod zadným sedadlom vyzerá dostatočne nerozbitne, takže ideálna motorka do nehostinných indických hôr. Na rozdiel od okrúhlej prístrojovky modelov Roadster a Scrambler dokonca používa veľkú hranatú digitálnu prístrojovku.