Čo je to GSX-R 7/11?
Už samotný základ tejto prestavby je dosť nekonvenčný. Rám Suzuki GSX-R750 z roku 1993 v sebe skrýva motor GSX-R1100 podobného roku výroby, takže ju tvorcovia označujú ako GSX-R 7/11. Darcovská motorka, ako to už v tejto kategórii býva, bola poctivo ničená, padaná a rozbíjaná, takže v prvej fáze musela prísť poriadna generálka motora. Airbox nahradilo krásne nasávanie, ktoré si chlapci v Icone sami vytlačili 3D technológiou. Na opačnej strane spaľovacieho cyklu namiesto originálnej výfukovej koncovky sú po obidvoch stranách krásavice od Leo Vince. Nové okuliare pochádzajú z Hayabusy, takže tvorcovia mohli ľahko nainštalovať krásnu pochrómovanú prednú vidlicu z GSX-R1300. Zadná kyvka je originálna, no osadená novým tlmičom od značky Nitron. Originálne kolesá išli bokom a nahradili ich ráfiky z Aprilie s neznámym pôvodom. Mimochodom takýto prístup pri stavaní sa mi neskutočne páči, keď sa dohromady recyklujú staršie diely z rozbitých motoriek, ktoré nakoniec vytvoria takýto neskutočne štýlový zlepenec. V tomto sú Icon jednotka!
Dokonalá spomienka na deväťdesiate
Rovnako aj brzdy sú recyklované z dobovej Suzuki – šesťpiestiky Tokico, ktoré nemáte ani náhodou šancu vidieť, pretože sú skryté za retro plastami. Tie sú tiež vyrobené 3D tlačou a jednoznačne pridávajú motorke dokonalý racingový GP500 feeling deväťdesiatych. Rovnako nádrž s dvojitým nalievacím otvorom v štýle motoriek pre preteky endurance je ďalším detailom, ktorý perfektne ladí. To, čo vytŕča zo zadnej časti kapoty za sedadlom je akumulátor - takéto nedbalé detaily k tejto stavbe tak strašne pasujú. Presne tak, ako aj celé laminátové kapoty s farebnou úpravou, ktorá vyzerá byť len akési harakiri, ale nakoniec tak perfektne dotvára imidž, aký k značke Icon pasuje najviac zo všetkého. Výrazný street štýl s poriadnym pretekárskym nádychom. Za mňa jednoznačne do-ko-na-lá nostalgia!
Tento článok bol publikovaný v aprílovom vydaní časopisu Svet Motocyklov
TEXT: MASSIMO FOTO: ICON MOTORSPORTS