Ďalšia dobrodružná posila - Benelli TRK

V Benelli si naplno uvedomujú popularitu kategórie cestovných endúr a pripravujú doslova záplavu noviniek. Nadväzujú pritom na popularitu pollitrového TRK, no prichádzajú s vyššími ambíciami, čo sa týka zdvihového objemu. Už predvlani bola na výstave Eicma odhalená novinka s názvom TRK 802, o rok neskôr, v novembri 2022 potom prišiel súrodenec veľmi podobného razenia a s podobným názvom – TRK 702.

Ďalšia dobrodružná posila - Benelli TRK

Sedemstovka aj pre začínajúcich

Predstavenie modelu TRK 702, ktorý je výkonovo, ale aj dizajnovo a vlastne aj celkovo veľmi odobný TRK 802 bolo tak trochu nečakané. Ťažko povedať, čo výrobcu viedlo k vytvoreniu „konkurenčného" modelu k novinke, ktorá ešte nie je ani v predaji, ale v konečnom dôsledku môžeme byť radi, že je výber zasa o niečo širší. Novinka s označením 702 bude k dispozícii aj so zníženým výkonom, aby spĺňala 35 kW limit pre vodičské skupiny A2. Motor novinky s objemom 698 ccm je výkonovo veľmi podobný o niečo väčšej osemstovke (s objemom 754 ccm). Rovnakých 76,2 k dosahuje menší agregát pri trochu vyšších otáčkach, čo je však pomerne netradičné, menší dvojvalec má dokonca vyšší krútiaci moment ako objemnejší súrodenec.

01.jpg

Možnosť voľby

V duchu tradícií prichádza cestovné enduro v dvoch verziách. Hlavným a na prvý pohľad viditeľným rozdielom sú kolesá. Základom je verzia so zliatinovými diskami, pričom vpredu aj vzadu majú rovnaký priemer 17 palcov. To naznačuje čisto cestné zameranie. Dobrodružnejšie je potom ladená verzia s prívlastkom X. Spoznáte ju podľa vypletaných ráfikov, pričom predné koleso má väčší priemer 19 palcov, aby lepšie zvládalo nerovnosti. Zvyšok podvozku je v princípe rovnaký, viac do terénu ladené X-ko má zdvih pruženia väčší len nepatrne, konkrétne o 5 mm a aj to len na zadnom kolese. Útlejším postavám bude skôr vyhovovať základný model so sedadlom vo výške 790 mm, naopak vyšším jazdcom prinesie viac priestoru a komfortu X-ko s výškou sedadla 836 mm. Malé odlišnosti budú aj v ponúkaných farbách, základná verzia bude dostupná v antracitovej, tmavozelenej a perleťovej bielej, 702 X bude k dispozícii v antracitovej, tmavozelenej, „púštnej" béžovej a sivej označovanej ako „mesačný prach".

Dva valce v rade

Koncepcia radového dvojvalca sa v poslednej dobe teší veľkej obľube a siahajú po nej viacerí výrobcovia. Kategória cestovných endúr nie je výnimkou. Nespornými výhodami takéhoto agregátu sú menšie vonkajšie rozmery a jeho jednoduchšia zástavba do rámu, ale aj nižšie výrobné náklady, ktoré sa premietnu do nižšej ceny stroja. Dvojvalec v Benelli TRK 702 je naladený na 56 kW (76,2 k), pričom k dispozícii je aj spomínaná 35 kW verzia. Dvojica vačkových hriadeľov ovláda štvoricu ventilov v každom valci. Ojničné čapy sú na kľukovom hriadeli „posunuté" o 180 stupňov. Spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou a spojkou s „posilňovačom", vďaka ktorému je tlak potrebný na páčku oveľa nižší.

Veľkorysý priestor

Aj keď TRK 702 myslí aj na začínajúcich, či menej urastených jazdcov, nie je tvarované príliš kompaktne. Podvozok novinky je inšpirovaný starším a menším súrodencom TRK 502, už tento motocykel však bol poriadny kus stroja, ktorý na prvý pohľad budil dojem oveľa väčšej, ako len „pollitrovej" motorky. S prehľadom teda odvezie aj vyšších jazdcov a nezľakne sa ani dvojčlennej posádky. Naznačuje to bohato dimenzované sedadlo. Veľkoryso je vyriešená aj nádrž, do ktorej sa zmestí 20 litrov paliva, takže ako sa na motorku s turistickými ambíciami patrí, poskytne slušný dojazd na jedno natankovanie. V neposlednom rade výrobca myslel aj na batožinu – ďalšiu dôležitú „drobnosť" pri mototuristike. Obe verzie sú už v základe vybavené praktickými rozmernými nosičmi, nechýba ani možnosť montáže kufrov. Bohato dimenzované sú aj brzdy, na prednom kolese je dvojica 320 mm kotúčov zvieraných dvojpiestikovými strmeňmi, dopĺňa ich 260 mm zadný kotúč s jednopiestikovým strmeňom.

Vo svete sa nestratí

Svet cestných endúr je doslova nabitý konkurenciou a v tejto populárnej kategórii si každá značka chce utrhnúť svoju časť klientely. Dnes už to nejde bez výbavy a celkovo modernej elektroniky. LED-kové osvetlenie je dnes už štandardom rovnako ako 5 palcové TFT-čko tvoriace prístrojovku. Nechýba ani možnosť spárovania so smartfónom prostredníctvom Bluetooth, na prístrojovke sa potom môže objavovať info o prichádzajúcich hovoroch a prijať, či odmietnuť ich môžete aj pomocou tlačidiel na riadidlách. Poteší drobnosť, že tlačidlá ovládačov sú podsvietené. Súčasťou príplatkovej výbavy je komfortná elektronika v podobe vyhrievania rukovätí, či vodičovej časti sedadla. Menej tradičná je ďalšia príplatková elektronika - kamera, ktorá môže byť nainštalovaná v prednej časti motorky.

MOTOR Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, štyri ventily na valec, zdvihový objem: 698 ccm, vŕtanie x zdvih: 83 x 64,5 mm, kompresný pomer: 11,6 : 1, maximálny výkon: 56 kW (76,2 k) pri 8.750 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 68,2 Nm pri 6.250 ot./ min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: šesťstupňová, spojka: viaclamelová, v olejovej náplni, sekundárny prevod: reťaz.

PODVOZOK Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: vpredu: teleskopická vidlica up side down, priemer klzákov 50 mm, zdvih 140mm, vzadu: jedna pružiaca a tlmiaca jednotka, zdvih 168 (173) mm, brzdy vpredu: dvojitá kotúčová s priemerom 320 mm, dvojpiestikové strmene, vzadu: kotúčová s priemerom 260 mm, jednopiestikový strmeň, kolesá: zliatinové (vypletané), pneumatiky: vpredu: 120/70-17" (110/80-19"), vzadu: 160/60-17" (150/70-17").

ROZMERY Rázvor: 1.504 (1.492) mm, výška sedadla: 790 (836) mm, objem palivovej nádrže: 20 l, pohotovostná hmotnosť: 235 kg.

TEXT: P. LOVÍŠEK, FOTO: BENELLI

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre