Takže pekne po poriadku - na začiatok upravený motor s Euro5 má stále 798 ccm a 140 koní, čo sú veľmi pozitívne správy. Motor má novú diamantovú úpravu valcov, čo zlepšilo trenie piestov a upravenú výfukovú sústavu s hranatejšou trojicou výfukových koncoviek. Nová je tiež spojka a upravená prevodovka pre ľahšie radenie. Rám je originálny, no zosilnený pre viac pevnosti a zadná centrála má nové prepákovanie a upravený tlmič pre viac komfortu - rovnako aj predná vidlica má ponúkať na cestách o kúsok viac komfortu, pretože na bežné cesty bola Brutale 800 fakt až príliš športovo naladená.
Novinky sú samozrejme aj v elektronike - vďaka novej riadiacej jednotke e-Novia od rovnomennej talianskej firmy z Milána. Trakčná kontrola je už zákrutová, rovnako senzitívne na naklonenie je aj ABS. V sérii je Launch Control, Front Lift Controj aj elektronický tempomat. Nová je aj 5,5" TFT prístrojovka zo Superveloce a ovládanie systému cez joystick na ľavej strane riadidiel. Prístrojovka dokáže navigovať vďaka konektivite so smartfónom. A bežných každodenných jazdcov potešia ja pohodlnejšie sedadlo.
Väčšinu úprav absolvovala aj dvojička Dragster 800 (na fotografii nad odstavcom a pod odstavcom). Samozrejmosťou sú aj nové farebné prevedenia obidvoch modelov.