Šprintéri si zmerali sily v Trenčíne

Po vydarenom prvomájovom Power feste sa šprintéri spolu s majiteľmi Amerík a iných garážových miláčikov stretli 27.mája na letisku v Trenčíne, aby opäť a zas strávili spoločne krásny, slnečný deň presiaknutý benzínom a vôňou spálenej gumy.

Šprintéri si zmerali sily v Trenčíne

Na lestiku v Trenčíne sa konalo tretie kolo slovenského šprintérskeho seriálu 2023, do ktorého sa registrovalo celkovo 178 pretekárov zo štyroch krajín. Karty aj tento krát najviac zamiešali Poliaci, ktorí sú v téme drag racing hodne dopredu a k nám opäť doviezli viacero neskutočných mašín s výkonmi cez 1000 koní. Okrem nich trofeje zo Slovenska odniesli aj viacerí českí jazdci na štyroch aj dvoch kolesách.

dsc65981128.JPG
dsc02.JPG
dsc5974946.JPG
dsc5974945.JPG
dsc5985949.JPG
dsc62821046.JPG
dsc63201055.JPG
dsc64911107.JPG

Absolútne najlepší čas si na dvoch stopách pripísal Wojciech Mucha na dragstri Chevy Monte Carlo, ktorý rovinku s meraným úsekom dĺžky 402m zvládol za 8,995 sekundy. Za zmienku ale stojí aj vylepšenie slovenského streetového rekordu v podaní Zsolta Jóbu na 1300k Nissane GTR. Ten Trenčíne posunul latku na hodnotu 9,191 sek. Najrýchlejším na motocykli bol domáci borec a držiteľ absolútneho nášho drag rekordu Stanislav Poživenec, ktorý si na Hayabuse turbo pripísal výsledok 8,473 sek. pri cieľovej rýchlosti 276km/h.

dsc63001051.JPG
dsc63111053.JPG
dsc63211057.JPG
dsc64941108.JPG
dsc63211056.JPG
dsc62961050.JPG
dsc62961049.JPG
dsc65031109.JPG

Power fest je tradične o najväčšej koncentrácii konských síl, čomu prispievajú okrem mašín naháňajúcich čas na 1/4míli aj stovky vystavených exponátov v rámci statického diania. Pod taktovkou Car meetings sa konal zraz, show & shine, prehliadku tu mali americké autá všetkých vekových kategórií a zvlášť zóna bola vyčlenená aj pre Hondy. Nechýbalo „car limbo" pre tie najnižšie vozidlá, špecialisti na hluk z Bass Head Slovakia merali decibely audio aj výfukov a tých najmenších asi najviac potešila výstava klasickej vojenskej techniky s možnosťou vyliezť do Tatra 813 8x8, či previesť sa na obrnenom transportéri OT64.

dsc62861047.JPG
dsc63261057.JPG

Šprinty na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá PROFI:

P1: Dawid Lamik (Corsa R30 DSG) PL
P2: Roman Kmeť (VW Golf 2 4x4 turbo) SK
P3: Demeter Róbert (Audi S4 V6 biturbo) HU
P4: Tibor Eötvös (Š1000MB 2.5VTEC) SK
P5: Petr Neshyba (VW Golf TDi) ČR

Autá STREET:
S0: Igor Šťavina (Škoda 120) SK
S1: Ľuboš Tóth (Seat Ibiza) SK
S2: Marcel Ondraška (Fiat Punto turbo) SK
S3: Boris Ješo (Honda Civic turbo) SK
S4: Tomasz Drozdz (BMW E46 M3 turbo) PL
S5: Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK
S6: Daniel Kratzmann (VW Golf TDi) ČR
S7: Ľuboš Čelin (BMW 130xD) SK
USA street: Marian Bartovič (Dodge Challenger Hellcat) ČR

Absolútni víťazi - Superfinále:
1. Dawid Lamik (Corsa R30 turbo DSG) PL
2. Tomáš Zborník (Audi RS3) ČR
3. Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK

MOTOCYKLE:
M1: Petr Novák (Yamaha R6) ČR
M2: Samuel Vaňo (Suzuki) SK
M3: Július Vágó (Suzuki GSX-R1000) SK
M4: Ľuboš Kyncl (Suzuki Hayabusa) ČR
M5: Pavel Ratajczak (Suzuki) PL

4.kolo šampionátu sa odjazdí 1.septembra na Slovakia Ringu v rámci podujatia POWER FEST – Drag. Slalom & Tuning day.

text: P.Kovács, foto: SŠA[

dsc64911108.JPG
dsc64201083.JPG
dsc65161111.JPG
dsc65181112.JPG

Buďte s nami v kontakte

Komentáre