Keď pred pár rokmi uzrel svetlo sveta Indian Scout, výrobca sa netajil snahou osloviť mladšie vekové skupiny, prísť s niečím športovejším, svižnejším a sviežejším. Scout ako prvý Indian s kvapalinou chladeným agregátom bol správnym krokom. Novinka FTR 1200 zachádza ešte oveľa ďalej.
Cestný a pokojne môžeme napísať, že aj športový motocykel je inšpirovaný svetom flattracku – americkej obdoby plochej dráhy. V tejto disciplíne sa značke Indian v Amerike v posledných sezónach veľmi dobre darí s pretekárskym špeciálom FTR 750. Pred necelým rokom bol na milánskej výstave Eicma predstavený koncept FTR 1200 Custom a oba tieto stroje boli dobrým základom pre tvorbu finálnej podoby "civilného" FTR 1200, ktoré by sa malo u dílerov objaviť v prvej polovici budúceho roka.FTR 1200 v sebe spája športový dizajn s ľahkou ovládateľnosťou a vzpriamenou jazdeckou pozíciou, ktorá má na obratnosť stroja nemalý vplyv. Srdcom motorky je nový kvapalinou chladený véčkový dvojvalec, ktorý z objemu 1203 kubíkov produkuje 120 koní výkonu. Výrobca sľubuje aj plochú krivku priebehu krútiaceho momentu s vrcholom na hodnote 115 Nm, čo by malo byť zárukou dobrej akcelerácie v širokom pásme otáčok. FTR 1200 okrem verzie s plným výkonom 90 kW by mala byť dostupná aj vo verzii s výkonom zníženým na 70 kW, z ktorej následne bude možné vytvoriť motorku s výkonom 35 kW spĺňajúcu kritériá pre kategóriu vodičákov A2 (35 kW verzia musí podľa zákona vychádzať z modelu, ktorý má maximálne dvojnásobok povoleného výkonu, teda najviac 70 kW). Nádrž je umiestnená pod sedadlom, čo znižuje ťažisko a centralizuje hmotu. Hore, kde tradične býva palivo, sa nachádza airbox.
Hneď od začiatku výrobca vyrukoval s dvojicou modelov – FTR 1200 a FTR 1200 S. Spoločný majú okrem motora aj základ podvozku – rúrkový rám. Podobné je aj odpruženie – vpredu up side down vidlica, vzadu centrálna jednotka. Zdieľajú aj rovnaké brzdy s dvojicou kotúčov vpredu a radiálne montovanými strmeňmi. V oboch prípadoch je rovnaké aj osvetlenie, ktoré je vpredu aj vzadu kompletne LED-kové.
V čom sú teda hlavné rozdiely? Verzia s prívlastkom S sa môže pochváliť lepšou výbavou. V prvom rade je pruženie S-ka kompletne nastaviteľné. Opticky S-ko spoznáte napríklad podľa predného svetla, ktoré je úhľadne "zabalené" v miniatúrnej kapotáži, zatiaľ čo svetlo na základnej verzii je odhalené. Spoľahlivým rozoznávacím znakom je aj prístrojovka. Základom je klasický ručičkový budík s integrovaným malým displejom, zatiaľ čo FTR 1200 S sa môže pochváliť farebným displejom Ride Command s uhlopriečkou 4,3 palca a s Bluetooth konektivitou. S-ko má tiež podstatne viac elektroniky – predovšetkým stabilizačný systém pracujúci aj v náklone, teda ABS aj trakčnú kontrolu. Nechýba ani antiwheelie asistent a trojica jazdných módov Sport, Standard a Rain.Zatiaľ čo základné FTR 1200 prichádza v jedinej – čiernej farbe, FTR 1200 S má tri viacfarebné kombinácie – oceľovú sivú spolu s červenou, perleťovú čiernu s titánovou metalízou a poslednou je race replica, ktorej farebná schéma s červeným rámom nápadne pripomína pretekársku FTR750.