Dvadsaťjednotka Super Adventure R je na prvý pohľad celkom pekne prepracované a hneď ako prvé vám do očí musí udrieť úplne nová farebná kombinácia s tradičnou bielo čierno oranžovou, ku ktorej pribudla výrazná metalická modrá. Rovnako ako verzia S, aj nové R má upravenú fasádu s čiernym plastom medzi prednými svetlometmi, ktorý u verzie S znamená radar adaptívneho tempomatu, kým u verzie R neplní žiadnu funkciu. Adaptívny tempomat môžete mať len u verzie S.
Bočné nádrže sú posunuté nižšie, aby sa znížilo celkové ťažisko motocykla smerom dole, pričom nádrž má objem 23 litríkov naturálu. Prepracovaná je vlastne celá ergonómia - sedadlo je v prednej časti poriadne vykrojené, takže jazdec sedí bližšie k zemi, bez toho, aby Adventure stratila svetlú výšku či svoje nadpriemerné terénne zdvihy pruženia 220 mm. Pruženie WP je však prepracované a používa technológiu XPLOR rovnako ako ostré enduro motocykle KTM.
Keďže sa píše rok 2021, nová a viac nadupaná musí byť aj elektronická výbava. Farebná prístrojovka nabrala na rozmeroch a má uhlopriečku 7 palcov a ovláda sa cez nové ergonomickejšie ovládače z modelu Super Duke R. Vďaka 6-osej riadiacej jednotke Bosch sú ABS aj trakčná kontrola citlivé na naklonenie motocykla. Vo výbave je tiež 5 jazdných režimov (Rain, Street, Sport, Offroad a Rally). A samozrejme moto má Euro5, je o 1,6 kila ľahší a ponúka 160 koní pri 9.000 otáčkach a 138 Nm pri 6.500.
Tu si môžete pozrieť Stand Up video z testovania: