Každý výrobca má model, do ktorého napchá úplne všetko a hlavne to najlepšie z najlepšieho. U oranžovej KTM je to nová generácia top cestovateľa 1290 Super Adventure S. V prvom rade je tu nový Euro5 motor používa nové piesty, tenšie motorové kartre a kompletne prepracovaný mazací a chladiaci systém s novými chladičmi. Vďaka tomu je o 1,6 kila ľahší a naladený na 160 koní a 138 Nm.
Po druhé upgrade podvozku - kratší rám, nový podsedlák, dlhšia zadná kyvka a najnovšia generácia semiaktívneho elektronického podvozku WP Apex SAT (Semi Active Technology), ktorý spolupracuje aj s novým 6D náklonovým senzorom. Úplne nová je aj ergonómia posedu s novou 23 litrovou nádržou a novým dvojdielnym nastaviteľným sedadlom. A keď už sedíte za riadidlami, nemôžete prehliadnuť nový extra veľký 7" TFT displej. A pribudli aj nové modernejšie ovládacie prvky na riadidlách z minuloročného modelu Super Duke.
A samozrejme najzaujímavejšou novinkou je systém ACC (Adaptive Cruise Control) adaptívneho tempomatu, ktorý funguje vďaka radarovému senzoru v prednom svetlomete a v prípade KTM je už v základnej výbave, kým BMW a Ducati ho ponúkajú za príplatok.