KTM 790 Adventure
Pred rokom nás do kolien dostal prototyp dobrodružného endura KTM 790 Adventure a teraz už máme jeho sériovú podobu. Dizajn je maximálne podriadený funkčnosti a nás zaujímajú hlavne technické údaje.
Dvadsať litrová nádrž má dojazd až 450 kilometrov. Radový dvojvalec s objemom 799 ccm je naladený na 70 kW / 95 koní, čo je rovnako ako ponúka konkurencia z väčších zdvihových objemov. No to najdôležitejšie bude hmotnosť. Suchá váha 189 kilogramov je jednoznačne to naj v triede a približne 20 kilogramov menej ako u Hondy Africa Twin.
Cestnejší model 790 Adventure S má zdvihy pruženia vpredu i vzadu 200 mm. No nám sa najviac páči offroadovejšie prevedenie R, ktoré ponúka zdvih predného pruženia je 240 mm, rovnako zadné koleso má zdvih až 240 mm, čo znamená, že sa s KTM 790 Adventure R môžete pustiť aj do poriadneho terénu.
KTM 690 SMC R a 690 Enduro R
Po krátkej prestávke KTM znova vracia do výrobného programu vynovené jednovalce LC4 v modeloch 690 Enduro R a 690 SMC R.
Výkon 74 koní a 73,5 Nm znamená poriadny jednovalcový nárez. Pribudli dva jazdné režimy Street a Sport, zákrutové ABS, trakčná kontrola a obojstranný Quicksthifter. Upravený je rám s podsedlákom a nové pružiace komponenty WP APEX. Dizajn je odľahčený, naopak viac nabalená je o 1,5 litra väčšia palivová nádrž obidvoch modelov.