Precízna nabrúsená žiletka!

Značka CFMOTO pravidelne prináša odvážne pôsobiace koncepty a zvykli sme si už, že spravidla nejde o nejaké úlety, ale o základ budúceho modelu. Potešiteľné je, že výrobca v sériovom prevedení zachováva veľkú časť tvarov a riešení, ktoré sprvoti vyzerali príliš odvážne. Jedným z takýchto príkladov je malý veľký superšport menom 450SR.

Precízna nabrúsená žiletka!

Od konceptu k realite.

Z kódového označenia konceptu SR-C21 je zrejmé, že uzrel svetlo sveta v roku 2021. Prešiel rok, z konceptu sa stal sériový model a dnes už ho nájdete aj u predajcov. Z dvoch kotúčov na prednom kolese je nakoniec jeden, chýba aj efektný karbónový kryt, z pôvodne jednoramennej kyvnej vidlice je nakoniec obojstranná klasika, ale to sa dalo čakať. Všetky príliš efektné a príliš drahé riešenia museli ustúpiť realite a požiadavke na dostupnú cenu. Predsa len, ide o „bežnú" motorku na bežné cesty, nie nadupaný okruhový špeciál s cenou v rádovo desiatok tisíc eur. Potešiteľné však je, že kúzlo pôvodného konceptu zostalo vo veľkej miere zachované a výsledné tvary sú veľmi podarené. Nejde pritom len o vizuálny efekt, výrobca zdôrazňuje, že tvary kapotáže a celého stroja boli doladené aj pomocou testov v aerodynamickom tuneli. Zostali aj efektné krídelká, takisto nie sú len „na parádu", ale pomáhajú zlepšiť stabilitu vo vyšších rýchlostiach. Atraktivitu celkových tvarov zvyšujú aj LED-kové pásiky denného svietenia.

cfmoto450srstudio-detailzircon-black-1.jpg
cfmoto450srstudio-detailzircon-black-4.jpg

Nabrúsená „A-dvojka"

Napriek serióznemu, dospeláckemu a slušne športovému vzhľadu ide o „juniorský" model, určený aj pre menej skúsených jazdcov. Výkon je tesne pod hranicou 35 kW, ktorá je limitom pre vodičáky kategórie A2. Samozrejme, na takýto výkon by nebol problém prispôsobiť aj objemnejší motor, napríklad aj dobre známu osemstovku, ktorú má CFMOTO v iných modeloch. Voľba však padla na nižší objem, vďaka tomu je motor značne kompaktnejší, ľahší, ale aj citeľne svižnejší. Podštvorcová koncepcia je zárukou toho, že agregát sa nebude brániť vyšším otáčkam, práve naopak. Tomu nahrávajú aj ľahké rotujúce a pohybujúce sa časti ako napríklad kované piesty, ale aj keramická povrchová úprava na valcoch. Posunutie ojničných čapov o 270 stupňov má za následok, že charakter motora bude viac pripomínať véčkový dvojvalec. O krotenie vibrácií, ktoré sú pri radovom dvojvalci neodmysliteľné, sa starajú vyvažovacie hriadele. Dvojvalček sľubuje slušné športové zážitky, výrobca udáva zrýchlenie z nuly na stovku za menej ako 5 sekúnd a maximálku približne 190 km/h.

novy.jpg

Prísľub hravej ovládateľnosti.

Celková stavba stroja je štíhla a subtílna. Tvary evokujú „nadupaný" litrový superšport, ale v skutočnosti je motorka príjemne kompaktná. Konštruktéri kládli dôraz aj na to, aby poloha jazdca nebola príliš športová, ako sme už spomínali, nejde o čistokrvný okruhový špeciál, ale motorku do bežnej každodennej premávky. Za riadidlami sa tak nebudete musieť príliš naťahovať a predkláňať, sedadlo je necelých 80 cm nad zemou a s ovládaním na mieste, či v nízkej rýchlosti tak nebudú mať problém ani útlejší jazdci. Spomínali sme, že v porovnaní s konceptom s dvojicou kotúčov na prednom kolese dostala 450SR len jeden kotúč. Má však úctyhodný priemer 320 mm a zviera ho štvorpiestikový strmeň Brembo M40, takže o účinnosť netreba mať obavy. Jeden kotúč znamená nielen úsporu nákladov, ale aj úsporu hmotnosti. V tomto prípade naviac hmotnosti neodpruženej a dokonca rotujúcej. To má na výslednú ovládateľnosť stroja podstatne väčší vplyv ako hmotnosť v inej časti motorky.

cfmoto450srstudio-left4-kopie.jpg

MOTOR

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, štyri ventily na valec, DOHC, zdvihový objem: 449,5 ccm, vŕtanie x zdvih: 72 x 55,2 mm, kompresný pomer: 11,5 : 1, maximálny výkon: 34,5 kW (46,9 k) pri 10.000 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 39,3 Nm pri 7.750 ot./min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: šesťstupňová, spojka: viaclamelová, v olejovej náplni, sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK

Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: vpredu: teleskopická vidlica up side down, priemer klzákov 37 mm, vzadu: jedna pružiaca a tlmiaca jednotka, brzdy vpredu: kotúčová s priemerom 320 mm, radiálne uchytený štvorpiestikový strmeň Brembo, vzadu: kotúčová s priemerom 220 mm, kolesá: zliatinové, pneumatiky: vpredu: 110/70-17", vzadu: 150/60-17".

ROZMERY Rázvor: 1.370 mm, výška sedadla: 795 mm, objem palivovej nádrže: 14 l, pohotovostná hmotnosť: 168 kg,

cena: 6.249 eur.

Buďte s nami v kontakte

Komentáre