Nový cruiser BMW je kus peknej motorky u ktorej sa môžete dlho kochať pohľadom na precízne spracované detaily s odkazom na bohaté dedičstvo značky. Pri jeho návrhu dizajnéri čerpali inšpiráciu z modelu R5, ktorý sa začal vyrábať v roku 1936. Všimnite si ten odkrytý hriadeľ náhonu zadného kolesa, rám pripomínajúci "hard-tail", či výfukové koncovky s rybím chvostom, ale hlavne ten majestátny motor. Jeho obrovské valce vyčnievajúce do strán pôsobia dosť hrozivo, veď Big Boxer váži viac ako 110 kilogramov. Toto je motor, ktorý vám okrem veľkej sily a charakteru, poskytne aj nevšedný vizuálny zážitok.
Po uchopení širokých riadidiel je posed prirodzene vzpriamený. Treba si len zvyknúť na trocha nezvykle pokrčené nohy. Kvôli valcom vystrčeným do strán si ich nemôžete vystrieť ako na amerických cruiseroch. Vzduchom a olejom chladený boxer s úctyhodným objemom 1.802 kubíkov sa po stlačení elektroštartéra ihneď prebudiť k životu. Celá motorka pulzuje ako živá, pričom sa môžete započúvať do jemne kovového zvuku štvorventilového rozvodu OHV. Zábavné je aj typické trhnutie do strany po vrknutí plynom, čo majú na svedomí reakčné sily od pozdĺžne uloženého kľukového hriadeľa. V tejto kategórii viac ako hodnota výkonu zaváži spôsob akým motor dokáže akcelerovať z úplného otáčkového suterénu. S novým Big Boxerom máte k dispozícii viac ako 150 Nm krútiaceho momentu už od 2.000 ot./min. Moderná pohonná jednotka je pritom vybavená antihoppingovou spojkou a klasickým systémom stability ASC, ktorý sa dá jednoducho vypnúť tlačidlom na ľavej rukoväti. Vo výbave testovanej verzie First Edition je systém Hill Start Control, uľahčujúci rozjazdy v kopci. U motorky, ktorá má s plnou nádržou hmotnosť 345 kg, môže prísť vhod aj elektrická spiatočka.
Na prvé zoznámenie s motorkou vyrážame do ulíc Mníchova s hustou premávkou. Navyše za daždivého počasia a tak na úvod príde vhod režim "Rain", ktorý ponúka najjemnejšiu odozvu na pridanie plynu. Ďalšie dva módy majú nezvyklé označenie "Roll" a "Rock" čo evokuje pocit, že s cruiserom BMW si môžete vychutnať poriadny Rock and Roll. Už pri pomalom presúvaní mestom motor zaberá s veľkou silou prakticky od voľnobehu v sprievode nádhernej zvukovej kulisy. Prevodovka pritom funguje spoľahlivo a jednotlivé „kvalty" presne zapadajú. Nasleduje kratší presun po diaľnici, kde už trocha bojujem s náporom vetra. So zaradenou šestkou sa však Big Boxer pri rýchlosti 130-km/h spokojne odvaľuje pri 2.850 ot./min.V krátkosti sa ešte zastavím u podvozku. Vývojári predpokladali, že majitelia si vystačia s jednoduchým ovládaním, bez prehnaným nárokov na asistenčné systémy, či nastavenie pružiacich prvkov. Preto sa u novinky R18 dá iba manuálne upraviť predpätie zadnej pružiny. Ani ABS nefunguje v závislosti na náklone pri prejazdoch zákrut. Brzdový systém však dokáže spoľahlivo zastaviť aj veľký nemecký cruiser. Vpredu je dvojica štvorpiestikových strmeňov Brembo, ktoré zvierajú kotúče priemeru 300 mm, pričom rovnaký disk nájdeme i vzadu. Navyše predná a zadná brzda sú navzájom prepojené,čo znamená, že po stlačení brzdovej páčky sa aktivuje aj zadný strmeň. Ako sme sa mohli presvedčiť nové BMW R18 sa nestratí ani na poskrúcaných alpských cestách. Vďaka nízkemu ťažisku sa cruiser dlhým rázvorom nechá prekvapivo ľahko ovládať. Nevýhodou nízkej stavby je, že už pri malom náklone začnú stúpačky drieť o asfalt a tak pri svižnom tempe si treba dobre naplánovať prejazdy ostrých zákrut.