Sylvain Berneron je bývalý dizajnér BMW, na motocykloch jazdí od svojich siedmich rokov a niet divu, že za smer svojho štúdia si vybral dizajn dopravných prostriedkov. Jeho kolega Florent Berneron je hlavným motorom pri návrhu prototypov a niekdajší letecký mechanik vo francúzskej armáde. Spolu títo páni v roku 2014 založili spoločnosť PRAEM, ktorej cieľom je výroba alebo skôr stavba pozoruhodných a ojedinelých kúskov.
Inak tomu nebolo ani teraz. Predlohou boli stroje ako Honda RS1000, Kawasaki Z1000 alebo 1000 Suzuki GS, ktoré si my mladší musíme vygúgliť, aby sme sa dostali do obrazu, o čom je vlastne reč. V podstate ide o stroje s malou kapotážou, ktorá nebránila dobrému prístupu k motoru a rýchlej výmene poškodených dielov, samozrejme, na motorkách tohto typu boli aj ďalšie vychytávky zacielené na rýchlu výmenu pneumatík či bŕzd aj doplnenie oleja.
Základom na prestavbu je stroj z našej doby a to sa odzrkadľuje aj na výsledku. Decentralizované svetlo v prednej kapotáži pôsobí starosväcky no zároveň je sprevádzané sacím otvorom, čo je vec, o ktorej motorky v osemdesiatych rokoch motorky ešte ani nesnívali. Grafika a sfarbenie stroja je odkazom na BMW 3.0 CSL, čo je auto, ktoré v roku 1975 úspešne krúžilo na pretekoch 24 Hodín Le Mans, dizajnéri sa pohrali len s jeho číslom, to bolo pôvodne 93 no motocykel dostal na kapotáž číslo 83.
Zatiaľ kým vzhľad išiel na časovej priamke dolu – smerom k praveku, niektoré komponenty môžu sériové motocykle tejto doby len závidieť. Spomeňme napríklad kolesá Rotobox z uhlíkových vlákien, keramické kotúčové brzdy či sliky od Pirelli. Ručne boli vyrobené niektoré detaily z hliníka či karbónu ako blatníky či sedadlo len pre jedného jazdca. Finálne vyladenie stroja prebehlo v BMW Motorrad vo Francúzku, kde sa pohrali s konfiguráciou elektroniky na aktívnom pružení, ABS aj kontrole trakcie.
Prvé oficiálne nasatie vzduchu do motora je naplánované na zraze BMW Garmisch v Bol d´Or začiatkom júna.