BMW eCall

BMW prináša do motocyklov voliteľnú funkciu eCall, ktorá odošle žiadosť o pomoc automaticky okamžite po nehode.

BMW eCall

Systém eCall je u BMW už známa a v praxi fungujúca vec v automobiloch. V celoeurópskej štúdii sa v roku 2011 objavila štatistika hovoriaca o tom, že tento systém vďaka rýchlej schopnosti reagovať môže zachrániť až 2500 životov a vyprodukovať úsporu 26 miliárd eur.

Prvýkrát bol v automobiloch BMW použitý v roku 1999, v roku 2007 sa tento bezpečnostný systém rozšíril a začal fungovať na cezhraničnej infraštruktúre call centra. Od roku 2018 bude eCall povinne montovaný do všetkých nových automobilov a už na budúcu sezónu bude ako voliteľný produkt aj u motocyklov BMW.

Ako to funguje? V prípade nehody sa inteligentný systém eCall aktivuje buď automaticky bez zásahu jazdca alebo manuálne. Okamžite po nehode odošle do centrály súradnice miesta nehody a tiež smer jazdy, aby sa nestávalo, že v prípade dopravnej nehody na diaľnici sanitka síce príde, ale prejde opačným smerom.

p90217586lowresbmwmotorrademergen.jpg

Bezpečnostný systém počíta s troma rôznymi scenármi:
1, Automatické spustenie v prípade vážnych nehôd.
Tiesňové volanie sa spustí automaticky bez časového oneskorenia. Odošle správu i nehode do BMW Call Centra odkiaľ je nehoda nahlásená záchranným zložkám. Žiadosť o pomoc je odoslaná aj keď neexistuje žiadna odozva od jazdca, na displeji v prístrojovke sa zaobrazí upozornenie, že systém eCall sa spustil. V tomto prípade jazdec ani nikto iný nedokáže tiesňové volanie zrušiť.

2, Automatické spustenie pri ľahkej nehode
V prípade menších a ľahších nehôd sa prenos dát začne automaticky ako v prvom prípade, akurát s opozdením o 25 sekúnd. To je čas, za ktorý dokáže jazdec zrušiť žiadosť o pomoc jednoduchým stlačením tlačítka. Ak sa tak nestane, núdzové volanie sa odošle a opakuje sa prvý scenár.

3, Manuálne spustenie systému
V tomto prípade je funkcia eCall spustená ručne stlačením tlačítka SOS na pravej strane riadidieľ. Je to funkcia pre privolanie pomoci pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Aj v tomto prípade sa dá volanie zrušiť a naopak, aktivovať ho je možné len ručne, keď je motocykel v nehybnom stave so zopnutým štartovaním.
p90217582lowresbmwmotorrademergen.jpg

Núdzové volania nie sú spúšťané pri ľahkých nehodách bez kontaktu s inými prekážkami, ani pri pádoch zo stojana a ani pri prejazde veľkých výtlkov či jazde cez prekážky počas off-road, čo dokážu rozpoznať senzory umiestnené v motocykli.

Ergonomicky tvarovaná ovládacia jednotka obsahuje mikrofón aj reproduktor. Tlačidlá pri privolanie alebo zrušenie pomoci sú umiestnené pod ochranným krytom, aby sa zabránilo náhodnému spúšťaniu systému. Nesporným kladom celého systému je, že jazdec v prípade spojenia s Call Centrom komunikuje vo svojom rodnom jazyku.

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Video test BMW R1300 GS

Video test BMW R1300 GS

13.3.2024
Autor: mixxo
BMW M 1000 XR

BMW M 1000 XR

29.12.2023
Autor: Massimo
BMW S 1000 XR

BMW S 1000 XR

20.12.2023
Autor: Massimo
Na výlete s boxermi v Karpatoch

Na výlete s boxermi v Karpatoch

6.8.2023
Autor: redakcia

Komentáre