Honda má so svojou CRF250L v Európe celkom slušný úspech. Nie všetci zákazníci potrebujú top techniku top výkon. Hlavná je dobrá cena. Kawasaki však posúva hranice nenáročnosti ešte nižšie, pretože prináša "oldschool" endurko so vzduchom chladeným motorom a úplne maximálne jednoduchým podvozkom. Jednoduchá vidlica na prednom kolese a vzadu len obyčajná oceľová kyvka.
Motor ponúka základný výkon 19 koní, čo je v porovnaní s Hondou o 5 koní menej, takže dynamické vlastnosti v prudšom teréne budú dosť obmedzené. Na druhej strane nenároční jazdci v nížinách si s Kawasaki KLX230 určite prídu na svoje. Zdvihy pruženia 220 mm a veľké endurové kolesá 21/18 sú dobrým základom pre zábavnú jazdu v teréne. Najdôležitejšou časťou úspechu tejto motorky však bude hlavne dobre stanovená cena. Honda ponúka za 4.750 eur lepšie vybavený motocykel, takže cena do 4.000 eur by jednoznačne prospela.