Šikovným patrí svet - SYM Joyride 300

Svet skútrov je poriadne pestrý a každý si v ňom nájde to svoje. Chcete športovejší dizajn a jazdné vlastnosti, alebo skôr klasiku? Väčší objem a viac výkonu, alebo skôr cenovo dostupné približovadlo do ulíc mesta? Väčšie rozmery a viac komfortu, alebo menší skútrik, menej komfortu a lepšiu obratnosť? Takto by sa dalo pokračovať donekonečna.

Šikovným patrí svet - SYM Joyride 300

Do koča aj do voza

SYM na jeseň predstavil šikovnú novinku, ktorá spája viacero „mikrosvetov" dohromady. Nie, nie je dokonalá, ale dokáže osloviť skutočne široké spektrum jazdcov a to je jej silná stránka. Na prvý pohľad poteší „akurátna" veľkosť skútra. Ani malý, ani veľký... Poskytuje dostatok priestoru aj urastenejšiemu jazdcovi a nebráni sa ani dvojčlennej posádke. Na druhej strane Joyride nie je typický maxiskúter s dlhou a mohutnou stavbou, takže si zachováva obratnosť aj v hustej mestskej premávke. A v neposlednom rade nezaberie príliš veľa miesta na parkovanie. V označení modelu nájdeme číslo 16 a netreba veľa predstavivosti, aby sme odhalili, že ide o priemer kolesa. V tomto prípade len predného, vzadu je o niečo menšia štrnástka. Kolesá s väčším rozmerom dobre zvládajú prejazd nerovností, o ktoré v uliciach miest nie je núdza. Zvlášť predná 16-ka si hravo poradí s výjazdom na obrubník, či prejazdom kanálových poklopov. Dizajn skútra je decentný, nie je príliš nápadný, no zároveň pôsobí dynamicky a športovo. Veľmi pekne ho dotvárajú kompletne LED-kové svetlá vpredu aj vzadu. Sviežo pôsobí aj farebný displej, ktorý nie je veľmi veľký, je však prehľadný a veľmi dobre čitateľný.

dsc1635.JPG

Objem nenahradíš

Skútriky s objemom 125 kubíkov nie sú zlé a v podmienkach mestskej premávky, kde sa jazdí rýchlosťami prevažne do 50 km/h ani nič viac nepotrebujete. Ak máte len automobilový vodičák, inú voľbu ani nemáte. Pokiaľ však vodičák pre vás obmedzením nie je, stojí za zváženie poobzerať sa po väčšom objeme motora. Výkonová rezerva príde vhod hlavne vo veľkých mestách, kde sa po obchvatoch jazdí vyššími rýchlosťami. Nehovoriac o tom, že tristovka už zvláda aj diaľničných 130 km/h, turistická „stovečka" je úplne bez problémov a tak vám takýto skúter dovolí aj medzimestské presuny, či dlhšie výlety.

Praktický pomocník

Jednou zo silných stránok novinky menom Joyride je rovná podlaha. To uľahčuje nastupovanie, poskytuje väčšiu voľnosť pre vaše chodidlá a v neposlednom rade sa to môže hodiť aj vtedy, pokiaľ potrebujete previezť nejakú vyšší batoh. Samotná podlaha je pomerne vysoko, takže vyšší jazdci budú mať viac pokrčené kolená. Zároveň je však vďaka tomu dostatočne veľká svetlá výška, takže skúter neprekvapia ani spomínané vyššie obrubníky, či iné nerovnosti. Zadné koleso s priemerom 14 palcov je kompromisom medzi dobrými jazdnými vlastnosťami a priestorom. Menšie koleso umožnilo zachovať väčší podsedadlový priestor, ktorý bez problémov uschová prilbu a stále zostáva dosť miesta napríklad na nákup. Drobnosti ako peňaženku, doklady, či kľuče zmestíte do schránky pred pravým kolenom jazdca. Má utesnené veko, nie je však uzamykateľná. Praktickou drobnosťou je bezkľúčové ovládanie. Kľúč môžete mať napríklad vo vrecku bundy a skúter zamykáte, odomykáte, či aktivujete otočným ovládačom. Ním otvárate aj podsedadlový priestor, či veko nádrže. Súčasťou tohto systému je aj alarm. Trochu mi prekážalo, že systém je príliš „aktívny" a občas vás doslova vystraší hlasitým písknutím. Neviem, či tým oznamuje, že sa kľúč od vozidla vzdialil, alebo že ste sa k vozidlu naopak priblížili. Ak však pobehujete okolo skútra a niečo napríklad vyberáte pod sedadlom, to časté pískanie nie je veľmi príjemné. Našťastie, alarm sa dá prepnúť aj do tichého módu, prípadne deaktivovať.

dsc1720.JPG

Novinka menom Joyride 300 je svojou stavbou veľmi dobre prispôsobená nasadeniu v každodennom boji v mestskej premávke, zároveň však vďaka väčšiemu objemu a vyššiemu výkonu umožňuje pohodlne a svižne zvládať aj dlhšie medzimestské presuny. Tým, že je podlaha rovná, môžete dať kolená bližšie k sebe a nohy sú tak lepšie chránené pred vetrom, či dažďom. Dobrú ochranu zabezpečuje aj plexištít, ktorý je síce úzky, ale pomerne vysoký a naviac nastaviteľný v dvoch polohách. Účinne odkláňa nápor vzduchu, čo oceníte hlavne pri spomínanom dlhšom cestovaní vo vyšších rýchlostiach.

Na pomerne dlhom sedadle je dosť miesta aj pre dvojčlennú posádku. Dobre je na tom aj odkladací priestor pod sedadlom, otvorená prilba sem vojde bez problémov a zostáva aj miesto na ďalšiu batožinu. Rovná podlaha umožňuje meniť polohu nôh a nechýbajú ani vyvýšené plošiny v jej prednej časti. Spolujazdcovi slúžia výklopné stúpačky.

dsc1748.JPG
dsc1730.JPG
dsc1734.JPG
dsc1736.JPG

Joyride má bezkľúčové ovládanie, čo znamená, že kľúč môžete mať napríklad vo vrecku bundy a o zvyšok sa postará otočný ovládač pred kolenami jazdca. Ním stroj zamykáte, ale aj otvárate sedadlo, či veko palivovej nádrže. Pred pravým kolenom nechýba odkladacia schránka na drobnosti.

dsc1728.JPG
dsc1741.JPG

Technické údaje:

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, zdvihový objem: 278,3 ccm, maximálny výkon: 19 kW (25,8 k) pri 8.000 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 26 Nm pri 6.000 ot./min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: variátor, spojka: automatická odstredivá, sekundárny prevod: variátor Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: vpredu: teleskopická vidlica, vzadu: dvojica pružiacich a tlmiacich jednotiek, brzdy vpredu: kotúčová s priemerom 260 mm, vzadu: kotúčová s priemerom 240 mm, kolesá: zliatinové, pneumatiky: vpredu: 110/70-16", vzadu: 140/70-14". Rázvor: 1.500 mm, výška sedadla: 778 mm, objem palivovej nádrže: 11,5 l, hmotnosť: 186 kg,

Cena: 4.599 eur.

Skúter na test zapožičal: Moped Slovakia, Kolárovo

https://www.sym-motor.sk/


dsc1637.JPG

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre