TEST: BMW G 310 GS

Na veľké dobrodružstvo nepotrebujete veľa peňazí, veľa jazdeckých zručností, ani mesiac dovolenky. Malé BMW G 310 GS ma presvedčilo o tom, že na veľké dobrodružstvo vám úplne postačí aj malý zdvihový objem a trošku odvahy.

TEST: BMW G 310 GS

Malé veľké dobrodružstvo

Minidobrodruh BMW G 310 GS je ďalším z kategórie malých – veľkých motocyklov. Malý zdvihovým objemom a výkonom, no veľký svojimi dospelými rozmermi. Vďaka kategórii vodičákov A2 vznikajú nové motocykle, ktoré ponúkajú kus motorky za rozumne veľké peniaze a to je presne aj prípad najmenšieho z rodiny GS. Malé Géčko sa na prvý pohľad podobá na ostatných členov rodiny. Typický zobák nad predným koleosm, dopredu pretiahnutá špicatá línia nádrže – rodičovské gény sa nezaprú ani v najmladšom synáčikovi. Dizajnovo je mini GS skutočne vydarené a prekvapivo som s nim na ulici celkom pútal pozornosť, čo som od takejto malej motorky veľmi nečakal. Veľa ľudí sníva o GS, no pre mnohých sú aj menšie F 750 a 850 GS stále cenovo nedostupné stroje, takže sa ľudia celkom zaujímali o túto najmenšiu a samozrejme najlacnejšiu alternatívu.

1a0a92521.jpg

Točivý motor

Motorček malého GS už som mal možnosť minulý rok vyskúšať v naháči G 310 R, takže som presne vedel, do čoho idem. Výkon 34 koní je v triede A2 podpriemerný, no točivých charakter motora robí radosť z jazdy a spolu s krátko odstupňovanou šesťstupňovu prevodovkou vám kone vôbec nemusia chýbať. Stačí sa pohybovať v otáčkach nad 5.000, kedy je motor dostatočne agilný a rýchlosť začne celkom svižne narastať smerom nahor. Ak sa nikam nenáhlite, môžete úplne v pohode používať aj nízke otáčky. Tristodesina ponúka príjemný záťah aj od úplného spodu, no pod otáčkami to má oveľa väčšiu razanciu. Po tom, ako som roztočil štvorku do 10.000 otáčok, už mám na tacháči viac ako 110 km/h. Na päťke a šestke už rýchlosť narastá pomalším tempom, no maximálka takmer 150 km/h určite nikoho nesklame. Jediným negatívom malého motora BMW sú jeho vibrácie pri vyšších otáčkach, ktoré najviac cítiť v stupačkách, nádrží a tak trošku aj v sedadle.

1a0a88001.jpg


Komfort strednej triedy

Malé GS skutočne nie je malé! Pri mojej výške 178 cm mi sedí úplne perfektne a aj vyšší jazdci do 190 cm si tu úplne v pohode nájdu svoje miesto. Široké riadidlá, pohodlne pokrčené kolená na stupačkách a vystretý chrbát sú presne tým, čo jazdci očakávajú od turistických endúr a nájdete to aj u G 310 GS. Sedadlo je hrubo polstrované, celkom široké a spolujazdec vzadu sa tiež určite nebude stažovať. Čo sa týka priestoru a komfortného posedu, tak sa G 310 GS môže porovnávať aj s objemnejšími motocyklami ako napríklad Honda CB 500 X. Z praktického pohľadu poteší aj obrovský zadný nosič, ktorý zároveň slúži ako madlá pre spolujazdca. Stačí pripnúť kufor s opierkou a spolujazdec má hotové kreslo. Od takto objemovo malého motocykla by ste toľko pohodlia určite nečakali.

1a0a92661.jpg

Malý dobrodruh

Tá najdôležitejšia otázka však znie, koľko dobrodružných génov zdedilo G 310 GS po svojich GS rodičoch? Beriem teda mladého na skúsy do terénu, nech sa predvedie. Riadidlá sú na rally jazdu v stupačkách dosť nízke, ale tomu sa dá celkom ľahko dopomôcť nadstavcami. Veľmi ma potešilo, že GS má v porovnaní s cestnou verziou R podstatne vyššie zdvihy pruženia 180 mm, kým konkurencia má len v priemere nejakých 140 mm. Výnimkou je Honda CRF 250 Rally, ktorá má skutočne výborné enduro pruženie a veľké 21/18 palcové kolesá. No aj predná devätnástka u G 310 GS sa dokáže popasovať s nejakou tou offroad cestičkou a sériové pneumatiky sú na suchej kamenistej či hlinenej ceste celkom dobre použiteľné. Pre zábavnejšiu jazdu v teréne by to však chcelo poddajnejšie predné pruženie a určite aj užšie a vyššie predné koleso tak ako u Hondy. Pomer využiteľnosti G 310 GS na asfalte a na nespevnenom povrchu by som tak označil ako 75:25, čo znamená, že na ceste si užijete oveľa viac zábavy ako mimo nej. V zákrutách je malé GS skutočne podarené, podvozok sa dobre drží aj vo vyšších rýchlostiach, motocykel sa správa krásne neutrálne a máte z neho dobrý pocit. Na brzdách je cítiť slabší nábeh, no ten naopak oceníte pri jazde v teréne. Radiálna štvorpiestiková predná brzda je od ByBre, čo je značka patriaca pod taliansky koncern Brembo. V elektronickej výbave u G 310 GS nečakajte žiadne zázraky, ale tie u dostupného dobrodružného motocykla nikto v podstate ani nepotrebuje. To najdôležitejšie je totiž zbaliť do vrecka v bunde kúsok odvahy a vyraziť za svojim prvým malým-veľkým dobrodružstvom.

1a0a92621.jpg
1a0a92581.jpg



bmw

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre