ÚPLNE INÁ GALAXIA DIZAJNU & VÝKONU

Ak by som si mal vybrať motorku, ktorá ma za posledný rok najviac chytila za srdce, asi by som v tom mal celkom jasno. Bola by to motorka, pri ktorej mi pri 10.000 otáčkach úplne prirodzene začali slziť oči, napriek tomu, že som mal zatvorený priezor na prilbe. Slzy šťastia, možno aj slzy strachu, ale určite hlavne slzy z návalu extrémnych emócií.

ÚPLNE INÁ GALAXIA DIZAJNU & VÝKONU

TEST MV AGUSTA BRUTALE 1000 RR

Výnimočná v každom smere

Posledný rok sa pod mojim zadkom nedialo nič extra výnimočného. Asi som nemal veľké šťastie na výber testovacích motoriek, alebo už som po rokoch práce s motorkami úplne vyhorený a nedokáže ma len tak niečo obšťastniť. Samozrejme, radosť mi robí aj 15 koní v 125-ke, no v tomto prípade hovorím o niečom, čo by mi úplne výrazne naštartovalo emócie. Až kým teda neprišla šanca zviezť sa na niečom výnimočnejšom – s talianskym rodokmeňom, výnimočnou technickou výbavou a v neposlednom rade s výkonom viac ako 200 koní. MV Agusta jej hovorí Brutale 1000 RR, no ja by som si ju dovolil premenovať na brutálne silnú, brutálne krásnu a brutálne rýchlu raketu krátkeho dostrelu. Čím myslím to, že bez kapotáže a s výrazne nepohodlnou jazdeckou pozíciou ďaleko určite nedoletíte.

1a0a8645.jpg
1a0a8651.jpg

Zabudnite na všetko ostatné

Brutale 1000 RR patrí s výkonom 208 koní medzi to najsilnejšie z najsilnejšieho. Ducati Streetfighter V4 a BMW M 1000 R sú asi jediné motorky, ktoré sa vedľa nej neboja postaviť. Aprilia Tuono V4 už radšej čaká schovaná za rohom spolu s Yamahou MT-10. A aj SuperDuke R zrazu stratí chuť vyťahovať sa, pretože 180 koní v dvojvalci má síce krásny krútiaci moment, ale na to, čo robí štvorvalec s výkonom 208 koní, sa fakt nechytá vôbec nič. Ručička otáčkomeru lieta na štvorke ako na voľnobehu. Okolo 5.000 otáčok je to ešte s niečím ako tak porovnateľné, ale od 7.000 už je to úplne iná vesmírna odysea výkonu. A pri 10.000 či nebodaj vrcholných 13.000 otáčkach už letíte po úplne inej galaxii. Tento klasický radový štvorvalec ide do otáčok s takou razanciou a agresivitou, ako ... ako vlastne ani neviem čo. Nič takého podľa mňa ani neexistuje. Motor je sprevodovaný do krátka, bez kapotáže určite nepotrebujete žiadne vysoké rýchlosti ako napríklad taká Hayabusa, ktorá je popri Brutale len nudný autobus. Záťah, zrýchlenie a v neposlednom rade neskutočne razantný zvuk – táto kombinácia vám pod plynom dodáva taký adrenalín, že vám z toho začnú fakt samé od seba padať slzy z očí. Takéto nič sa mi za posledných 20 rokov asi ani nestalo – úplne vážne sa mi začali lesknúť oči od šťastia, vzrušenia a možno aj zo strachu z takejto sily. Zažiť tak brutálne naladený štvorvalec je hotové pohladenie pre dušu a posilnenie vlastného ega každého extra nadržaného športového jazdca.

1a0a8647.jpg
1a0a8648.jpg

Striktne športové nasadenie

Asi je už každému doteraz jasné, že toto nebude vaša každodenná motorka na dochádzanie do práce, ale skôr nedeľná zábavka na horské prechody či možno dokonca ideálna nahá okruhovka. Predná vidlica Öhlins NIX EC a zadný tlmič Öhlins TTX EC sú elektronicky nastaviteľné, takže teoreticky zvládajú široké rozpätie použitia, no aj tak je to na komfortnejšom nastavení stále výrazne tvrdý športový podvozok. Dokonca aj tlmič riadenia je od Öhlinsu a je elektronicky nastaviteľný. Ovládanie elektroniky podvozku a tlmiča je možné nielen pomocou TFT prístrojovky a ovládačov na riadidlách, ale aj v aplikácii v telefóne. Inak samozrejme v elektronickej výbave nechýba osemstupňová trakčná kontrola, Front Lift Control, Launch Control, elektronický tempomat a štyri nastaviteľné výkonové mapy či obojsmerný quickshifter. TFT prístrojovka je na dnešnú dobu už len priemerná – 5,5 palcová, ale väčší tablet na naháčika by možno ani nepasoval. Grafika fajn, ovládateľnosť systému dobrá. Aj keď v tomto smere už by som pri cene 36.600 eur možno očakával aj niečo lepšie, ako je štandard kategórie. Čo je však určite hodné každého eura, sú krásne karbónové dieliky, ktorými je Brutale 1000 RR vyzdobená od hlavy až po päty. A keďže je dobré chrániť si takúto exkluzivitku, tak je na nešťastie dlhoprstých dokonca vybavená systémom Mobisat proti krádeži s geolokáciou.

1a0a8635-copy.jpg
1a0a8640.jpg

Najdrahšia nahá Talianka

Za Streetfighter V4 si zákazník zaplatí od 23 do 35.000 eur. Brutale 1000 RR stojí minimálne 36.600 a v novej limitovanej edícii Assen dokonca rovných 40.000. Takže ak hľadáte niečo ešte výnimočnejšie ako je už dostatočne výnimočná Ducati Streetfighter V4, tak je tu MV Agusta. Pripravená splniť športovým jazdcom ich najtajnejšie sny o dokonalom športovom podvozku a o neskutočnej elektronickej výbave. Ak fakt neviete, čo s peniazmi na účte a sníva sa vám každý týždeň o tom, ako sa preháňate na zavíjajúcom radovom štvorvalci s výkonom viac ako 200 koní – tak toto je presne ona – motorka vašich snov. S krásnym talianskym dizajnom, ktorý je úplne že nadčasový, pretože od redstavenia prvej Brutale už ubehlo viac ako 20 rokov, pričom 1000 RR si stále drží nastavenú základnú dizajnovú líniu originálneho modelu. Samozrejme vo výrazne upravenej forme a hlavne fakt vyšperkovanom dizajne s tak krásne spracovanými tvarmi a detailmi, až si dovolím tvrdiť, že toto je jednoznačne najkrajšia nahá motorka na celom šírom svete a aj v najbližších dvoch galaxiách.

1a0a8656.jpg
1a0a8657.jpg

ASI JE UŽ KAŽDÉMU DOTERAZ JASNÉ, ŽE TOTO NEBUDE VAŠA KAŽDODENNÁ MOTORKA NA DOCHÁDZANIE DO PRÁCE, ALE SKÔR NEDEĽNÁ ZÁBAVKA NA HORSKÉ PRECHODY ČI MOŽNO DOKONCA IDEÁLNA NAHÁ OKRUHOVKA.

1a0a8629-copy.jpg
1a0a8650.jpg

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, DOHC, 4 ventily na valec Zdvihový objem: 998 ccm Vŕtanie x zdvih: 79 x 50,9 mm Kompresný pomer: 13,4 : 1 Max. výkon: 208 k pri 13.000 ot./min. Najvyšší krútiaci moment: 116,5 Nm pri 11.000 ot./min. Príprava zmesi: vstrekovanie paliva Štartovanie: elektrický štartér Zapaľovanie: digitálne, tranzistorové Prevodovka: 6 stupňová Spojka: viaclamelová v olejovej náplni Sekundárny prevod: reťaz Rám: kombinovaný, oceľový priehradkový s hliníkovými odliatkami Pruženie: vpredu: obrátená teleskopická vidlica Öhlins NIX EC, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, plne nastaviteľná vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka Öhlins TTX EC, 120 mm, plne nastaviteľná Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová s priemerom 320 mm, štvorpiestikové strmene Brembo Stylema vzadu: kotúčová s priemerom 220 mm, dvojpiestikový strmeň Brembo Disky kolies: zliatinové, 9-lúčové Pneumatiky: vpredu: 120/70-17 vzadu: 200/55-17 Rázvor: 1.415 mm Výška sedla: 845 mm Objem palivovej nádrže: 16 l Suchá hmotnosť: 186 kg Cena: od 36.600 eur.

TEXT: MASSIMO, FOTO: AUTOR

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre