Posila v radoch pracantov GOES XWOLF 700

Značka Goes sa donedávna sústredila na menšie zdvihové objemy. Ponuka začína na maličkej dvestovke, ktorá však nie je len detskou hračkou, ale plnohodnotným pomocníkom schváleným aj do cestnej premávky. Silné zastúpenie mali aj štyristovky a päťstovky, no tam to končilo. Nedávno si však kompetntní povedali, že by to chcelo pritvrdiť a modelový rad pracovných štvorkoliek posilniť. Výsledkom je novinka menom Xwolf.

Posila v radoch pracantov GOES XWOLF 700

Veľký a ešte väčší

Novinkou Xwolf výrobca síce nevstupuje do kategórie veľkých dvojvalcových štvorkoliek, no napriek tomu prináša výrazný nárast objemu. Jednovalec má úctyhodných 686 kubíkov. Pochádza z produkcie fabriky Loncin, čo štvorkolka svojimi polepmi hrdo zvýrazňuje. Táto čínska fabrika má hlavne s motormi dlhoročné skúsenosti a pohonné jednotky dodáva aj renomovaným značkám motocyklov. Ako už býva pri pracovných štvorkolkách dobrým zvykom, model prichádza v dvoch veľkostiach. Základom je podvozok s kratším rázvorom, väčší model má potom rázvor dlhší o 18 cm. Obe verzie sú schválené pre dvojicu osôb, no v prípade dlhšieho prevedenia má posádka priestor oveľa veľkorysejší. Vyskúšali sme si kompaktnejšie prevedenie, ktoré však nie je žiadny drobec a na prvý pohľad pôsobí pomerne robustne. Zvlášť zaujme celkom slušná šírka stroja. Nápadná je tiež značne veľká svetlá výška, čo je prísľubom pre dobrú prejazdnosť nerovností, kameňov, kmeňov stromov, či hlbokých koľají.

dsc0847.jpg

Motor

Napriek tomu, že Xwolf poháňa jednovalcový agregát, hneď po naštartovaní prekvapí kultivovaným chodom. Zvuk z výfuku je síce pomerne hlasitý, ale zato pokojný, sebavedomý a hladký, jednoducho bez otravného dunenia, či nervózneho rapkania. To isté platí o vibráciách. Nie sú príliš silné a rozhodne nie otravné. S rastúcimi otáčkami, keď je motor v zábere, sa jeho zvuk síce stáva ostrejší, mierne stúpajú aj vibrácie, ale stále je to znesiteľné, dokonca miestami agregát pôsobí takmer ako dvojvalcový. Svoj podiel na tom má koncepcia motora, ktorý je nízkozdvihový, podštvorcový. Nie je to teda typické jednovalcové „kladivo", táto pohonná jednotka obľubuje vyššie otáčky. Na plyn reaguje veľmi ochotne a svižne, radostne sa vytáča a s rovnakou chuťou aj ťahá. Variátor je nastavený tak, aby motoru tie vyššie otáčky doprial, takže štvorkolka, aj napriek slušnej hmotnosti vôbec nepôsobí ťažkopádne. Práve naopak, rozbeh je svižný a záťah aj v nízkych rýchlostiach citeľný. Ochotne sa rozbieha aj na rýchlejšom, H-čkovom prevode. Takisto dostať zadné kolesá do driftu nie je problém ani na rýchlejšom prevode, motor si s tým poradí. No pokiaľ ste v náročnejšom teréne, strmšom kopci, či s ťažším nákladom, jednoznačne treba preradiť na pomalší prevod, minimálne remeň variátora vám bude vďačný. Radenie je bezproblémové, hladké, rýchlosti zapadajú presne.

dsc1068-1.jpg
tachometrxwolf696x464.jpg

Charakter drsňáka

Hovorili sme, že motor pôsobí pokojne a kultivovane, no rozhodne sa nedá nazvať krotkým baránkom. Ako by to aj vyzeralo, keby mal stroj s názvom „vlk" povahu barančeka... A to isté platí o podvozku. Je stavaný robustnejšie, tvrdšie a razom viete, že sedíte na pracovnej štvorkolke, ktorá má za úlohu vysporiadať sa drsným terénom, ale aj poriadnym nákladom. Pruženie je skôr tvrdšie, rýchlejšia jazda po hrboľatom povrchu vám to dá pocítiť. Na druhej strane oceníte výbornú odozvu od kolies, viete presne aký terén pod kolesami máte a ovládanie stroja je veľmi precízne. Žiadne ležérne pohupovanie sa, nakláňanie v zákrutách a podobne. Riadenie je už v základe vybavené posilňovačom, no ani to nie je extra „mäkké", štvorkolka nepôsobí gumovým, či dokonca nestabilným dojmom a celú situáciu máte vďaka tomu veľmi dobre v rukách. Pri manévrovaní na mieste, zvlášť v členitom teréne, posilňovač o sebe dáva vedieť a jeho služby oceníte. Bez neho by to bolo ešte oveľa drsnejšie.

Pomocník na pohľadanie

Xwolf je od začiatku pripravený pracovať. V sériovej výbave nechýba navijak a ťažné zariadenie. Podľa údajov výrobcu zvládne potiahnuť až 800 kg. Nechýba elektrická zásuvka, takže s prívesom môžete aj do premávky. Menší náklad dobre zvládnu aj predný a zadný nosič. Pevná rúrková konštrukcia je prekrytá plastovými platňami, čo upevňovanie nákladu značne uľahčí. Ešte menšie drobnosti nájdu svoje miesto v dvojici schránok. Väčšia z nich je v priestore pod sedadlom a dostanete sa do nej cez veko pri zadných svetlách. Sem sa zmestí okrem lekárničky napríklad aj lano, pracovné rukavice, nejaká tá bunda pre prípad zhoršenia počasia, či fľaša s vodou a svačinka. Menšia schránka je zapustená v pravom prednom blatníku, jej veko je skrutkovacie a cennosti v nej sú dobre chránené pred prachom, blatom, či vodou. Napriek tomu, že ide hlavne o pracovné náradie, Xwolf je aj slušným fešákom. Atraktívny dizajn umocňujú svetlá s čírou optikou vpredu, či extra veľké LED-kové zadné svetlo na celú šírku stroja. K tomu dynamické – postupne sa rozsvecujúce smerovky, farebný displej prístrojovky a pekne „uhladené" tvary plastov vrátane spomínaných zakrytých nosičov a celok pôsobí síce dravo, ale zároveň elegantne. Keď Xwolf zíde z hôr, nemusí sa hanbiť vyraziť aj do ulíc mesta...

X-Wolf je predovšetkým pracovná štvorkolka, konštruktéri mysleli nepraktickú stránku veci. Nosiče vpredu aj vzadu sú prekryté plastovými platňami, ktoré uľahčujú upevnenie nákladu. Pod nimi je samozrejme robustná oceľová konštrukcia. Poteší odkladacia schránka pod sedadlom, do ktorej je prístup v zadnej časti štvorkolky. Na drobnosti ako doklady, peňaženku či mobil dobre poslúži schránka v prednom blatníku, ktorá má veko na závit a je dokonale vodeodolná.

dsc1042.jpg
dsc1070.jpg
dsc1048.jpg
dsc1073.jpg

HOVORILI SME, ŽE MOTOR PÔSOBÍ POKOJNE A KULTIVOVANE, NO ROZHODNE SA NEDÁ NAZVAŤ KROTKÝM BARÁNKOM. AKO BY TO AJ VYZERALO, KEBY MAL STROJ S NÁZVOM „VLK" POVAHU BARANČEKA... A TO ISTÉ PLATÍ O PODVOZKU. JE STAVANÝ ROBUSTNEJŠIE, TVRDŠIE A RAZOM VIETE, ŽE SEDÍTE NA PRACOVNEJ ŠTVORKOLKE, KTORÁ MÁ ZA ÚLOHU VYSPORIADAŤ SA DRSNÝM TERÉNOM, ALE AJ PORIADNYM NÁKLADOM.

MOTOR Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, 4 ventily, rozvod SOHC, zdvihový objem: 686 ccm, vŕtanie x zdvih: 102 x 84 mm, kompresný pomer: 9,7 : 1, maximálny výkon: 32 kW (44 k) pri 5.500 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 66 Nm pri 4.500 ot./min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: variátor (L+H+N+R+P), spojka: automatická odstredivá, sekundárny prevod: kĺbové hriadele.

PODVOZOK Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: všetky kolesá nezávisle zavesené, hydraulické tlmiče, brzdy: 4 x kotúčové 210 mm, hydraulické, kolesá: zliatinové, pneumatiky: vpredu: 25x8-12", vzadu: 25x10-12".

ROZMERY Rázvor: 1.300 mm, výška sedadla: 910 mm, objem palivovej nádrže: 21 l, pohotovostná hmotnosť: 392 kg,

dsc1029-1.jpg

cena: od 8.590 eur,

Zoznam predajcov nájdete na https://www.gorex.sk/


Buďte s nami v kontakte

Komentáre